Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:49:27 GMT

آتش سوزی های جنگل در کالیفرنیا صدها هکتار را خاکستر کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۳۴۶۲

آتش سوزی های جنگل در کالیفرنیا صدها هکتار را خاکستر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، با وجود گذشت چندین هفته؛ اما آتش سوزی‌های گسترده در جنگل‌های ایالت کالیفرنیای آمریکا همچنان ادامه دارد.

گفته شده وزش باد و شرایط خشک آب و هوایی سبب گسترده شدن دامنه آتش سوزی‌هایی شده که با وجود تلاش‌ها، اما هنوز خاموش نشده است.

از زمان آغاز آتش سوزی‌ها تا کنون بیش از دویست و دوازده هزار جریب از جنگل‌های منطقه در آتش سوزی به خاکستر تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آتش سوزی‌ها از یک ماه پیش آغاز شده و تا کنون به هزاران خانه و کسب و کار آسیب جدی وارد کرده است.

گفته شده در حال حاضر مقامات ایالتی در کالیفرنیا دستور تخلیه برخی شهرها را صادر کرده اند.

شدت آتش سوزی‌ها به قدری زیاد است که باعث آلودگی هوای شهرهای شمالی ایالت کالیفرنیا و دیگر مناطق پیرامونی شده است.

در همین ارتباط نیز یک آتش نشان محلی آمریکایی به خبرنگاران اعلام کرد: انتظار می‌رود بسیاری از آتش سوزی‌ها از سر گرفته شود، چون پوشش گیاهی وسیع اطراف به شدت خشک است و قابلیت شعله ور شدن ۱۰۰ درصدی را دارد.

کد خبر 5297003

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی ایالات متحده امریکا آتش سوزی جنگل ها افغانستان ایالات متحده امریکا طالبان عراق طالبان افغانستان رژیم صهیونیستی فلسطین لبنان روسیه پنجشیر سوریه جو بایدن عربستان سعودی آلمان آتش سوزی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۳۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی است؛ اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیرمجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوب‌داران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

وی از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.

کد خبر 6093183

دیگر خبرها

  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال