Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، رنو لاگونا کوپه با رنو لتیتیود است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی رنو لاگونا کوپه:

رنو لاگونا کوپه، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۳۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی راننده دارای حافظه، قابلیت اتوماتیک خم شدن آینه‌های جانبی هنگام انتخاب دنده عقب، تنظیم برقی به همراه آیینه تا شونده، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران اشاره کرد.

معرفی رنو لتیتیود:

رنو لتیتیود، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۴۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۳۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۳۴ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

این خودرو دارای بالاترین امتیاز استاندارد ایمنی اروپا (۵ ستاره از EuroNCAP) است. از جمله امکانات این خودرو می توان به کمربند ایمنی با سیستم پیش کشنده متناسب با ضربه و محدود کننده فشار ، سه عدد کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای صندلی‌های عقب ، سیستم ایمنی شیشه بالابر عقب ، سیستم هشدار دهنده موانع جلو و عقب ، پشت سری Headrest برای ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن اشاره کرد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به فعال شدن اتوماتیک فلاشر‌ها به هنگام ترمز ناگهانی ، قفل مرکزی اتوماتیک در‌ها هنگام حرکت ، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران ، سقف پانورما ، سانروف چند حالته مجهز به سیستم ایمنی جهت جلوگیری از آسیب ، سیستم استارت دکمه‌ای ، صندلی راننده با سه حافظه و قابلیت تنظیم در ۸ جهت ، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس ، صندلی‌های چرمی ، ماساژور برقی صندلی راننده ، گرمکن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به سیستم تنظیم‌کننده برقی قوس کمر بر روی پشتی صندلی راننده ، سیستم Easyseat (عقب رفتن اتوماتیک صندلی راننده هنگام پیاده شدن جهت راحتی بیشتر) ، قابلیت اتوماتیک خم شدن آینه‌های جانبی انتخاب دنده عقب ، سیستم کروز کنترل ، سیستم مدیریت پیمایش ، سیستم محدودکننده سرعت ، چراغ‌های زنون با سیستم چرخش هوشمند در هنگام گردش فرمان ، آینه وسط الکترونیک ، گرمکن اتوماتیک آینه‌های جانبی است. 

 

خودرو رنو لاگونا کوپه رنو لتیتیود کشور سازنده فرانسه فرانسه سال (طراحی) 2008 2011 موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه حجم موتور 3498سی سی 3498سی سی حداکثر قدرت 240 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 233 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 330 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه 329 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک 6 دنده خودکار شتاب 0 تا 100 7.4 ثانیه 8.4 ثانیه حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت 234 کیلومتر در ساعت وزن 1522 کیلوگرم 1615 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4643 طول ، 1811 عرض ، 1400 ارتفاع 4897 طول ، 1832 عرض ، 1483 ارتفاع فاصله بین دو محور 2756 میلیمتر 2762 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 15 لیتر در هر صد کیلومتر 15.7 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 10 لیتر در هر صد کیلومتر 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 66 لیتر 70 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 4 یورو 4 میزان تولید CO2 238 گرم در هر کیلومتر 250 گرم در هر کیلومتر ترمز و پایداری چهارچرخ دیسکی و مجهز به سیستم ترمز اضطراری EBA ، سیستم توزیع نیروی ترمز EBV ، سیستم کنترل پایداری ESP ، سیستم کنترل کشش ASR ABS ، EBA ، ESP کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده ای دارای 6 کیسه هوا جلو، جانبی، جهت سرنشینان جلو، پره‌ای سیستم صوتی سیستم صوتی BOSEمجهز به ورودی USB و iPod ورودی USB و iPod ، سیستم صوتی حرفه ای

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو مقایسه خودرو دور در دقیقه استفاده شده کیلومتر در ساعت صندلی راننده نیوتن متر ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار مصرف سوخت آن از یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها

مسعود شفیعی در تشریح مصوبات یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور گفت: در این جلسه که با حضور اعضای شورای عالی در محل وزارت کشور تشکیل شد، موضوع مشخصات خودرو‌های برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی مورد بحث و بررسی قرار گفت و نهایتا تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی افزود: پیرو تصویر ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در این جلسه بر اساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه با عنایت به نبود تجربه‌ای قبلی از عملکرد خودرو‌های برقی و لزوم احتیاط در بهره‌برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاداتی را مطرح کردند.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور ادامه داد: در این پیشنهادات آمده خودرو‌های برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودرو‌های شخصی را داشته باشند. همچنین خودرو‌های برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودرو‌های مناسب احتراقی را درخصوص ناوگان تاکسی شهری احراز کنند و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات ارائه شده ملاک عمل قرار گیرد.

تعیین سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها

وی تأکید کرد: احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی ترافیک صورت خواهد پذیرفت. همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صادره برای این نوع ناوگان مناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصا تعداد ایستگاه‌ها و رابط شارژ که از سوی شهرداری‌های ذی‌ربط به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور اعلام می‌شود، توسط این شورا تعیین خواهد شد. اعضای شورای عالی بر ضرورت ارائه کلیه خدمات پیشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذی‌ربط خصوصا باطری‌های به کار رفته حداقل به مدت ۱۰ سال از تاریخ واگذاری تأکید کردند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص ممیزی ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی نیز گفت: بر اساس مواد «۸» و «۳۸» آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی، ضوابط و علائم ممیزی ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزان مطابق بند دوم از مصوبه یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور معتبر و ملاک عمل خواهد بود.

وی افزود: پیرو پیشنهادات دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درخصوص هماهنگ‌سازی فرایندی هر چه بیشتر بین مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک با مطالعات جامع شهرسازی و بر اساس مباحث مطرح شده، مواردی به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسید. با عنایت به وجود ترس و پیچیدگی‌های فنی فرایندی در نحوه برقراری این هماهنگی جهت تحقق همزمانی انجام این دو نوع مطالعات؛ مقرر شد کمیته مشترکی با حضور نمایندگان شورای عالی معماری و شهرسازی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به بررسی و ارائه راهکار‌های عملیاتی که بتواند ضمن توجه جدی به ملاحظات شهری در تصمیمات کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری زمینه انجام همزمان مطالعات جامع و حمل‌ونقل شهری را با مطالعات جامع شهرسازی به صورت فرایندی تدوین و جهت پیاده‌سازی، پیشنهاد نمایند.

شفیعی تأکید کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در راستای تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه منوریل قم، پس از ارائه گزارشی از ظرفیت فعلی پیشرفت این پروژه و مروری بر مصوبات قبلی شورای عالی ترافیک درخصوص شبکه ریلی شهر قم، مواردی درخصوص اقدامات مدیریت شهری قم در راستای تسریع در فعالیت‌سازی پروژه و همچنین زمینه‌سازی در تأمین واگن‌ها و مجوز‌های مربوطه از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان برنامه و بودجه مورد تأکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)