Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:43:37 GMT

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در شهر خیاطان ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۳۶۲۶

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در شهر خیاطان ایران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قدمت حرفه خیاطی در ازندریان به بیش از نیم قرن برمی‌گردد، هنری که نیمی از جمعیت ۱۱ هزار و ۱۷۰ نفری شهر ازندریان را شامل می‌شود.

شهر ازندریان با داشتن ۵۰۰ واحد، قطب تولید پوشاک به شمار می‌رود، فعالیت حدود هزار و ۵۰۰ نفر به شکل مستقیم در این حرفه بیانگر این است که خیاطی نیز همچون دیگر صنایع دستی، در شهرستان ملایر حرف برای گفتن دارد و می‌خواهد بِرَند خود را در قامت ملی و شاید جهانی برای خود طراحی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر فعالان این حرفه در ازندریان به شکل خانوادگی در منزل یا کارگاه‌های کوچکی مشغول به کار هستند، ۶۰ درصد تولیدات بچه گانه و ۴۰ درصد مانتو است.

حدود ۹۵ درصد از تولیدات آن‌ها به تهران می‌رود و بیشتر آن‌ها اُجرت دوخت می‌گیرند، این یعنی اینکه سود زیادی عاید این هنرمندان نمی‌شود.

بهره‌مند نبودن از بیمه و تسهیلات، عمده‌ترین مشکلی است که خیاطان ازندریان با آن مواجه‌اند و در سایه این مشکلات نمی‌توانند قد علَم کنند.

ازندریان شهری است که مهاجرت معکوس دارد، پس از تولید سیلیس، خیاطی کار عمده ساکنان این شهر است.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • شغل پرستاری ماهیت سخت و دشواری دارد
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم