Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، توسعه فضای کسب و کار در بازی های رایانه ای دارای الزامات متعددی است که در این گزارش به این الزامات می پردازیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم «پرونده حکمرانی فضای مجازی»؛ امروزه بازی‌های رایانه‌ای به‌مثابه یک صنعت و بستر جدید کسب و کار، خلق ثروت، اشتغال و درآمدزایی می تواند نقش مهمی در  اقتصاد دانش‌بنیان در عرصه فضای مجازی ایفا نماید و با توجه به گردش مالی فراوان آن در دنیا، فراهم آوردن رقابت سالم در این صنعت از اهمیت فراوانی برخوردار است و در تمام دنیا این مهم یکی از وظایف دولت ها به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه در حال حاضر به علت تکثیر غیرمجاز بازی های خارجی و انتشار رایگان آنها در فضای مجازی، بازی های خارجی قیمتی به مراتب کمتر از قیمت تمام شده، به دست مصرف کننده می رسند. این موضوع رقابت را برای تولید کنندگان ایرانی که قصد دارند هزینه های ساخت بازی را از فروش در بازار تأمین کنند، سخت و غیر ممکن نموده است.

از همین پرونده بیشتر بخوانید:

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|چگونه می توان تهدیدات بازی های رایانه ای را به فرصت تبدیل کرد؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|الزامات رشد و ارتقای بازی های رایانه ای در عرصه آموزش و پژوهشفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|پیامدهای اخلاقی بازی های رایانه ای خشن بر کودکان و نوجوانان چیست؟فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| آسیب ها و چالش های عنصر خشونت در بازی های رایانه ای«فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟»|بازی های رایانه ای؛ سلاح ارتش آمریکا در جنگ‌های ترکیبیفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| 9 راهکار برای مدیریت و ساماندهی بازی های رایانه ایفضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|افزایش 10 برابری درآمدزایی در بازی های رایانه ای با مانع زدایی از تولید

در چنین شرایطی شورای عالی فضای مجازی در مصوبه جلسه مورخه 24 آذر 1394، طرح تعرفه گذاری و دریافت عوارض از بازی های رایانه ای خارجی و ارائه تسهیلات مالیاتی به محصولات داخلی توسط وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به تصویب رساند.

همچنین در جلسات بعدی شورای عالی فضای مجازی، الزاماتی برای این طرح کلان به تصویب رسید که این الزامات عبارت است از:

سازماندهی بازار و نظارت بر توزیع و کاربری بازی های رایانه ای در کشور و جلوگیری از توزیع و کاربری بازی های غیرمجاز داخلی و خارجی و تنظیم و هدایت بازی های رایانه ای از تولیدات خارجی به سمت تولیدات داخلی و بومیتعرفه گذاری شناسه ها، با در نظر گرفتن شرایط بازار بازی های رایانه ای و با هدف تنظیم و هدایت مصرف بازی های رایانه ای از تولیدات خارجی به سمت تولیدات داخلی و بومیتعیین میزان حق الامتیاز صدور پروانه انتشار و حق السهم درآمدی برای بازی های برخط بر پایه طرح کسب و کار و در سه سطح بزرگ، متوسط و کوچکمعافیت کلیه بازی های برخط تولید شده اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی از پرداخت حق الامتیاز صدور پروانه انتشار و حق السهم درآمدیدریافت هزینه شناسه به ازای هر بار دریافت بازی

مسلما اجرایی شدن این الزامات، نقش موثری در تحقق سیاست های کلان ترویج بازی های رایانه ای ایرانی یعنی: کسب خودکفایی صنعتی، گسترش بازار و افزایش صادرات محصولات بازی های رایانه ای داخلی و ایجاد فرصت های جدید شغلی خواهد داشت که این مساله حمایت همه جانبه دولت جدید از صنعت بازی های رایانه ای با شاخص های ایرانی اسلامی را می طلبد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازی های رایانه ای فضای مجازی بازی های رایانه ای فضای مجازی بازی های رایانه ای تهدید یا فرصت فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ابومحمد هاشمی افزود: گوهرتراشی، هنر ، صنعتی پولساز است و تاکنون حدود ۷هزار نفر در کشور، آموزش گوهرتراشی را فراگرفته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران
  • کارگران اردبیلی خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان هستند
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است