Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کار تیم ملی والیبال کشورمان در رقابت‌های المپیک توکیو با ثبت ۲ پیروزی و ۳ شکست و عدم صعود به مرحله یک چهارم نهایی تمام شد. در پایان تونس همراه با ونزوئلا (تیم ششم گروه A) به عنوان مشترک یازدهمی رسید. آمریکا نیز همراه با ایران (تیم پنجم گروه A) در رده مشترک نهم توکیو ۲۰۲۰ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از اعزام تیم ملی کشورمان به توکیو حواشی زیادی پیرامون تیم ملی وجود داشت. کار به جایی رسید که فرهاد قائمی که به اردوی آماده‌سازی هم دعوت شده بود صدای اعتراضش بالا رفت و مصاحبه و انتقادهای تندی را علیه کادر فنی تیم ملی مطرح کرد. در بخشی از اظهارات قائمی آمده بود که تصور نمی‌کردم فضا اینقدر کثیف و لجن‌زار باشد. از روزی که به اردو اضافه شدم حس کردم گروهی وجود دارند که دوست ندارند من باشم. به صراحت باید اعلام کنم که مربی تیم ملی هیچ‌کاره است؛ اصلاً به نظر من آلکنو هیچ‌کاره‌ترین مربی تاریخ والیبال ایران است. او نقش عروسک خیمه‌ شب‌بازی را دارد و بازیکنان را نمی‌شناسند؛ او حتی نام برخی از بازیکنان را هم هنوز نمی‌داند. آلکنو هیچ شناختی از والیبال ایران ندارد و فقط دنبال پول است!

بعد از انتشار این صحبت‌ها خیلی‌ از اهالی والیبال موضع‌گیری کردند و مقابل فرهاد قائمی ایستادند، اما بازیکنی همچون سید محمد موسوی در مصاحبه‌ای تلویحاً اظهارات قائمی را تایید کرد. به هر حال المپیک هم برای والیبال ایران تمام شد و تیم ملی نتوانست توقعات را برآورده کند. حالا نکته جالب توجه اینجاست که میلاد عبادی‌پور، کاپیتان جدید تیم ملی و جایگزین سعید معروف اظهاراتی انجام داده که عملاً تایید بخشی از صحبت‌های قائمی است.

میلاد عبادی‌پور، دریافت کننده و کاپیتان تیم ملی والیبال اظهار داشت: در اینکه آلکنو مربی بسیار بزرگی است اصلاً شکی نیست، اما متاسفانه ما نحوه کار کردن با مربیان را بلد نیستیم. آلکنو با تیمی مانند روسیه مربی بزرگی است. شرایط فیزیکی ایرانی‌ها با روس‌ها مشترک نیست و دیدگاهی که آلکنو از ایران داشت، اشتباه بود. به آلکنو حق می‌دهم، چون او زمان زیادی در اختیار نداشت. ژاپنی‌ها حدود ۵ سال است که با یک مربی فرانسوی کار می‌کنند و در المپیک هم تا حدودی به نتیجه دلخواه خود رسیدند.

وی ادامه داد: هر کاری می‌کردیم شرایط در المپیک تغییر نمی کرد، چون آلکنو بازیکنان ایرانی را نمی‌شناخت. اگر من در جایگاه تصمیم‌گیری بودم یا با کولاکوویچ ادامه می‌دادم و یا اینکه یک مربی ایرانی را انتخاب می‌کردم. آلکنو هیچ شناختی از والیبال ایران نداشت و تنها ۳ یا ۴ بازیکن را به اسم می‌شناخت. ای کاش لهستان را نمی بردیم. همه انگیزه ما این بود که بازی اول را به سود خود رقم بزنیم، چون اهمیت زیادی برای ما داشت. 

این صحبت‌ها دقیقاً شبیه حرف‌های فرهاد قائمی است، اما به قول مصطفی کارخانه «والیبال راه پیش دارد» و نگاه‌ها باید به آینده باشد. در همین راستا فدراسیون والیبال هدایت تیم ملی را به بهروز عطایی سپرد تا پس از سال‌ها یک مربی ایرانی در راس کادر فنی حضور داشته باشد.

میلاد عبادی‌پور درخصوص انتخاب عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار داشت: من سال‌ها است که عطایی را می‌شناسم و کار کردن با وی همیشه برایم لذت بخش بوده است. شک ندارم که ما مدعی قهرمانی در آسیا خواهیم بود. هدف ما این است که در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال طلا برسیم تا شاید لیگ ملت‌ها و المپیک را جبران کنیم. اگر قهرمان شویم باید با مربی ایرانی به کار خود ادامه دهیم؛ حتی اگر قهرمان هم نشدیم دلیلی ندارد که بخواهیم با مربیان خارجی پیش برویم.

نباید فراموش کنیم که عطایی همراه با تیم ملی جوانان توانست عنوان قهرمانی جهان را کسب کند و از جمله مربیان شایسته کشورمان به شمار می‌رود. حالا که مسئولان فدراسیون به مربی ایرانی اعتماد کرده‌اند باید حمایت کامل از وی و دستیارانش صورت بگیرد تا والیبال یک بار دیگر در ریل موفقیت قرار بگیرد. والیبال ایران این روزها بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همدلی نیاز دارد. در سال‌های اخیر این دو مورد از حلقه‌های مفقوده والیبال بودند. اهالی والیبال خوش‌بین هستند که با اعتماد به مربیان ایرانی می‌توان یک بار دیگر حرف اول را در آسیا زد و حرف‌های زیادی در سطح جهان داشت، اما تمام این موارد مستلزم حمایت و اعتماد مسئولان است. 

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: والیبال ایران مربی ایرانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد

به گزارش «ورزش سه» مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت ترین مربیان خارجی است که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی های قابل تحسین او، علاقه ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می دهد. 
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توام با نیش و کنایه را حفظ می کنند.

* حادثه ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

* می خواهم مسلمان شوم
اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات،  یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

* ازدواج با دختر ایرانی
از مدت ها قبل زمزمه هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ تر شد و رسانه ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • تیم والیبال دانش آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر جهان راه یافت