Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:18:38 GMT

کاهش ۴۳ درصدی ذخیره آب در سدهای لرستان

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۳۹۵۵

کاهش ۴۳ درصدی ذخیره آب در سدهای لرستان

احمد گودرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: ۶ سد مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان آباد، کزنار و حوضیان در حال حاضر آبگیری می‌شوند که مجموع حجم کل مخزن این سدها ۲۰۸.۶۹ میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در شهریورماه  ماه میزان حجم سدهای استان حدود ۱۰۵ میلیون متر مکعب بود، افزود: این آمار در سال جاری به ۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: میزان حجم آب باقی مانده در سد ایوشان کمتر از ۶ میلیون متر مکعب است این در حالی است که سال گذشته در این زمان میزان ذخیره آب این سد ۲۰ میلیون متر مکعب بوده است.

گودرزی با اشاره به اینکه سدهای حوضیان و تنگ هاله کمترین میزان افت حجم مخزن نسبت به سال گذشته را داشته‌اند، تصریح کرد: سد مروک و چنار الیگودرز با پر بودن  ۲۱ و ۷ درصد از حجم مخزنشان کمترین میزان حجم مخزن  را دارند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی حال حاظر میزان آب سدهای استان تنها تا پایان شهریورماه جوابگوی نیاز لرستان است و پس از آن باید امیدوار باشیم در پاییز بارش های خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

منبع: فارس

کلیدواژه: آب لرستان سد سدهای لرستان خشکسالی میلیون متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش خروجی سد دز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت شاهد فعالیت دو موج بارشی قوی در استان بودیم.

عباس صدریان فر افزود:از ۱۰ روز گذشته فعالیت این سامانه بارشی مورد رصد کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف کنترل سیلاب ظرفیت جدیدی در سد‌های استان ایجاد شد و نقطه بحرانی در سد دز بوده است که میزان ورودی به سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنطیم شد. 

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:با این اقدام ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی در سد دز برای کنترل سیلاب انجام شد.

صدریان فر گفت:همچنین در پایین دست رودخانه‌ دز، رودخانه های فصلی و مسیل ها  آب با دبی ۹۰۰ متر مکعب جاری شد که با مدیریت این سیلاب هم کنترل شد.

وی افزود: احتمال دارد میزان خروجی سد دز که ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است تا ساعاتی دیگر افزایش یابد و این اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهر‌های مسیر رودخانه انجام می‌شود.

صدریان فر با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، ادامه داد:این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد