Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:51:17 GMT

خورموجی ها به صف شدند؛ سونوگرافی فقط یک روز در هفته

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۴۰۰۶

خورموجی ها به صف شدند؛ سونوگرافی فقط یک روز در هفته

ایسنا/بوشهر ساعت چهار صبح، هوا تاریک، برخی مسئولان در خواب ناز اما خورموجی‌ها درب درمانگاه کوثر خورموج مرکز شهرستان دشتی به صف شده‌اند به امید آن که بتوانند نوبت سونوگرافی بگیرند.

گفته می‌شود درمانگاه کوثر بسیجیان در کل شهرستان دشتی‌ای با ۸۵ هزار نفر جمعیت تنها مرکزی‌ست که پزشک و دستگاه سونوگرافی آن هم تنها برای یک روز در هفته دارد از همین رو خورموجی‌ها از ساعت چهار صبح درب درمانگاه کوثر خورموج به صف می‌شوند به امید آن‌که موفق به گرفتن نوبت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه بیمارستان زینبیه خورموج هم دستگاه سونوگرافی دارد، اما طبق اعلام روابط عمومی شبکه بهداشت، این خدمات با حضور دو پزشک متخصص این رشته در حال انجام بود که دوره تعهد یکی از این پزشکان به پایان رسید و چند روز بعد هم پزشک دیگر به دلیل ابتلا به بیماری به مرخصی استعلاجی رفته و قرار بوده حداکثر تا ۲۶ مرداد بر سر کار حضور بیابد، اما همچنان این پزشک به محل کار برنگشته است و تمام بار بر دوش درمانگاه کوثر است.

مدیر درمانگاه کوثر شهرستان دشتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دسترسی عادلانه به خدمات بهداشت و درمان، یکی از راهکارها جهت حفظ سلامت افراد است، اما متاسفانه بی‌توجه به این مهم سبب شده است مردم این شهرستان برای دسترسی به خدمات سونوگرافی دچار مشکل شوند.

عباس روشن‌قیاس تصریح کرد: همه مراجعات سونوگرافی شهرستان دشتی و گاهی شهرستان‌های اطراف به سمت درمانگاه کوثر بسیجیان خورموج است، این در حالی است که در ماه‌های گذشته دستگاه سونوگرافی جدید از سوی نماینده محترم برای بیمارستان زینبیه خورموج خریداری شده‌ بود، اما نبود پزشک متخصص سبب تعطیلی و نارضایتی مردم شده است.

وی یادآور شد: میزان مراجعات سونوگرافی در هفته‌های گذشته به اوج خود رسیده و با توجه به ظرفیت محدود پذیرش این بخش، مردم ناچار هستند چند ساعتی قبل از شروع نوبت‌دهی درب درمانگاه حاضر شوند.

مدیر درمانگاه کوثر شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: اگرچه برای مثال اعلام می‌کنیم؛ روزانه ۵۰ ویزیت سونوگرافی را پذیرش می‌کنیم،  اما ۴۰۰ نفر بیماران برای دریافت خدمات حضور پیدا می‌کنند.

روشن‌قیاس بیان کرد: با توجه به محدودیت حضور متخصص سونوگرافی در این درمانگاه، یک روز در هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر، نوبت سونوگرافی به تعداد زیادی از مردم نمی‌رسد، شرایط خاص باعث شده است تا در این مدت زمان ۷۰ نفر ویزیت شوند در حالی که میزان استاندارد کمتر است.

وی عنوان کرد: در حالی که پیش‌تر سه روز در هفته پزشک متخصص در درمانگاه کوثر حضور داشت و هفته‌ای بیش از ۱۵۰ سونوگرافی می‌شد اکنون علاوه بر اینکه تعداد پزشک و روزها کاهش یافته است بیماران بیمارستان زینبیه خورموج هم روانه درمانگاه کوثر شده‌اند.

مدیر درمانگاه کوثر شهرستان دشتی اظهار کرد: با هزار زور و التماس یک پزشک برای یک روز درمانگاه تامین کرده‌ایم درحالی که نیاز بیماران اهرم و کل شهرستان دشتی را باید تامین کنیم.

مدیر درمانگاه کوثر شهرستان دشتی ادامه داد: مگر می‌شود بیمارستان نتواند پزشک تامین کنند؟!. اینطور که مشخص است منتظر پزشک طرحی هستند، اما در شرایط حساس امروز و با توجه به شرایط کرونایی، بیماران نمی‌توانند به مرکز استان بروند و نیاز است که نیروهای پزشک متخصص‌ جذب شوند.

روشن‌قیاس تصریح کرد: اینطور که به‌نظر می‌رسد علوم پزشکی بوشهر برای گرفتن پزشک طرحی درخواست و مطالبه‌ای ندارد. نباید منتظر تهران نشست و دید که که آیا در تقسیمات پزشکان طرحی چیزی به بوشهر می‌رسد یا خیر؟. بلکه باید شرایط را بررسی کنند و مرتب پیگیری صورت بگیرد.

وی بیان کرد: بیماران نیازمند به سونوگرافی در ۵۰ درصد از موارد اورژانسی هستند، در حالی که در شهرستان دشتی پزشک متخصصی برای ویزیت بیماران ندارد و بیمار اورژانسی را پزشک کشیک اورژانس ویزیت می‌شود. نبود متخصص و ناتوانی در تشخیص به موقع برای سلامتی بیمار بسیار خطرآفرین است.

اگر چه جایگزین کردن پزشک جدید به جای نیرویی که دوره تعهدش به پایان رسیده نیازمند طی فرآیندی است که گاهی زمان زیادی نیاز دارد،  اما مسئولین علوم پزشکی بوشهر باید خوب بداند هر گونه تاخیر در این امر مهم بازی با جان مردم است از همین رو در شرایط کنونی شاید جذب پزشک متخصص بهترین تصمیم باشد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سونوگرافی درمانگاه کوثر شهرستان دشتی روز در هفته پزشک متخصص یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۰۰بازدید از مراکز دندانپزشکی صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده ۳۸ مورد تذکر و برخورد، ۳۳ مورد ارجاع به مقامات قضایی و ۱۳ مورد پلمب مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مرتضی فغانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته از 130 مطب و 122 درمانگاه و همچنین 110 درمانگاه ویژه دندانپزشکی و نیز 45 لابراتوار و 67 دندانسازی بازدید صورت گرفته است و  با 25 مداخله گر سلامت نیز برخورد قاطع شده است .

وی افزود: سال گذشته 500بازدید صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده 38 مورد تذکر و برخورد و 33 مورد ارجاع به مقامات قضایی و 13 مورد پلمب مرکز مداخله گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید.

فغانی با اشاره به 34 بازدید صورت گرفته و مراجعه 100 هزار نفر به مراکز درمانی در نوروز امسال تصریح کرد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوری، از 17 درمانگاه و 11 درمانگاه ویژه دندان پزشکی و 5 مرکز غیرفعال بازدید صورت گرفت .

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم ترین چالش پیشرو با مداخله گران سلامت را ضعف قانون به معنای بازدارنده نبودن آن در برخورد با مداخله گران سلامت دانست و گفت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های پیشرو در حوزه امور دندانپزشکی برگزاری جلسات برای هم اندیشی با دادستانی و مسئولان قوه قضایه در راستای اصلاح صدور احکام خواهد بود .

فغانی با اشاره به اینکه  مداخله گران سلامت با سودجویی  از ناآگاهی مردم با عناوین پزشکی و پرستاری اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه به صورت مستمر بر اساس پایش های دوره ای و نیز شکایت صورت‌گرفته، حتی در خارج از زمان  اداری بر مراکز درمانی نظارت می‌کنند و عملکرد آنها را مورد پایش قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد