Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:14:04 GMT

جلوگیری از مهاجرت جوانان با حرکت به سوی دانش بنیان شدن

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۴۲۶۴

جلوگیری از مهاجرت جوانان با حرکت به سوی دانش بنیان شدن

ایسنا/کردستان فرمانده انتظامی شهرستان بیجار، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان شدن را راهی برای جلوگیری از مهاجرت جوانان بیجاری به شهرهای دیگر و ایجاد انگیزه در آن‌ها عنوان کرد.

سرهنگ شهریار قربانی فرمانده انتظامی شهرستان بیجار  در دیدار با مدیر جهاد دانشگاهی بیجار، با ابراز خوشحالی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: حرکت به سوی جذب ایده‌های جوانان و پرورش خلاقیت در آن‌ها باعث جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرهای دیگر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه با وجود استعدادهای فراوان شهرستان بیجار در عرصه‌های فرهنگی و علمی، بیجار آن‌طور که شایسته نام این شهرستان است نتوانسته به جایگاه خود برسد؛ با این حال فعالیت نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی می‌تواند اوضاع را طور دیگری رقم بزند و مانع از مهاجرت جوانان و ایجاد انگیزه برای آن‌ها شود.

سرهنگ قربانی با اشاره به اهمیت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: نیروی انتظامی همواره به دنبال آن است که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان شدن استفاده کند و فعالیت‌های خود را به روز پیش ببرد چرا که روش‌های سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه نخواهد بود.

وی با اشاره به معضلات امروز جامعه، از جمله اعتیاد به مواد مخدر، سرقت و نزاع، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت نخبگان می‌توان برنامه‌های نوینی را در پیشگیری از جرم تعریف کرد.

راحله شریفیان مدیر جهاد دانشگاهی بیجار در ابتدای جلسه با ذکر تاریخچه‌ای از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی همواره در پی پر کردن خلاهای جامعه است و با برگزاری دوره‌های آموزشی و اشتغال محور، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین فرهنگی به دنبال آن است که همگام با نیازهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیش برود.

مدیر جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این مرکز در قالب طرح حکمت آماده برگزاری دوره‌های تخصصی مجازی و حضوری برای کارکنان و خانواده‌های نیروهای مسلح است.

وی گفت: نیروهای مسلح می‌توانند در قالب طرح خبرگان امید باقرالعلوم (ع) با تخفیف ویژه از خدمات مرکز آموزش جهاد دانشگاهی بیجار بهره‌مند شوند.

شریفیان با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: این مرکز ضمن حمایت از ایده‌های جوانان شهرستان، تلاش می‌کند با جلسات و کارگاه‌های متناوب ، کسب و کارهای فعلی شهرستان را با مزایای شرکت‌های خلاق و دانش بنیان آشنا کند و خوشبختانه در هفته آتی اولین شرکت دانش بنیان دراین مرکز مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از شش شرکت در شهرستان بیجار ظرفیت دانش‌بنیان شدن را دارند، افزود: در حال حاضر چهار شرکت موفق به گرفتن پذیرش پارک علم و فناوری شده و در مرحله پیش‌رشد قرار دارند و بیش از شش شرکت دیگر نیز در آستانه دفاع و مراحل جذب و پذیرش هستند.

لازم به ذکر است در این جلسه در خصوص اجرای طرح پاکبان مربوط به واحد فناور رایافیروزه که زیر نظر مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کنند، گفت‌وگو شد و فرمانده انتظامی شهرستان نیز در خصوص رفع موانع اجرای این طرح قول همکاری مساعد دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش بنیان نیروی انتظامی جهاد دانشگاهی بیجار مهاجرت جوانان دانش بنیان شدن شهرستان بیجار جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمک این وزارتخانه برای رفع موانع اخذ مجوز شرکت‌های دانش بنیان، گفت: ۳۹ شرکت دانش بنیان در چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف حضور داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان