Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@05:50:29 GMT

از تلاش صدام برای ترور بوش چه می‌دانید؟

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۴۳۸۶

از تلاش صدام برای ترور بوش چه می‌دانید؟

ژنرال عبوسی یکی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش بعثی صدام است که مصاحبه با او دراین کتاب منتشر شده است.

ویلیامسون مورای استاد دانشگاه مارین کورپس و مشاور دفاعی در امور تاریخی و نظامی: در تعاملاتی که در طول جنگ‌ با صدام داشتید، او را چگونه رهبری یافتید؟

عبوسی: صدام در طول جنگ علاقه و محبت خاصی به نیروی هوایی داشت در طول دورانی که فرمانده پایگاه هوایی بودم سه دستگاه مرسدس بنز به من هدیه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در سال ۱۹۹۳میلادی درست پس از حمله هوایی تلافی‌جویانه آمریکایی‌ها به بغداد با صدام عکس یادگاری گرفتم.

در آن حمله نیروهای آمریکایی پس از تلاش عراقی‌ها برای ترور بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا اقدام به شلیک ۶۰ فروند موشک کروز به ستاد فرماندهی اطلاعات نظامی عراق کردند. به همین خاطر، صدام همه فرماندهان را دور خود جمع کرد و با آنها عکس‌های یادگاری گرفت.

وودز: ممکن است در مورد ملاقاتی که در طول جنگ با صدام داشتید برایمان توضیح دهید؟

عبوسی: صدام علاقه زیادی به نیروی هوایی داشت و در تخصیص بودجه دفاعی عراق نیمی را به‌طور اختصاصی به این نیرو می‌داد و نیمی دیگر را به‌طور مشترک بین نیروهای زمینی و دریایی تقسیم می‌کرد.

مورای: صدام در آن دوران تا چه اندازه به توصیه‌های شما گوش می‌داد؟

عبوسی: صدام دید نظامی خاصی در مورد نیروی هوایی نداشت و بیشتر آنچه را در این زمینه می‌دانست از عدنان خیرالله یاد می‌گرفت. البته به پرواز با هواپیما هم علاقه مند بود ولی احساس می‌کرد زمینه پذیرشش در نیروی هوایی وجود ندارد و لابد با لحن غم‌انگیزی از خود می‌پرسید:" اگر آنها می‌توانند عدنان را بپذیرند، چرا نمی‌توانند مرا بپذیرند؟ "

۵۸۵۸

کد خبر 1551774

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی جورج بوش صدام حسین نیروی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان در اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف که در خرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد بیان کرد: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را در راستای مقابله با ناهنجاری ها در عرصه های مختلف از جمله برخورد قاطع با اشرار به کار می بندد و یکی از تهمت هایی که به نیروی انتظامی می‌زنند آن است که پلیس فقط به امر حجاب و عفاف توجه دارد که اینگونه نیست.

فرمانده فراجا بیان کرد: رییس قوه قضاییه مردانه از اجرای طرح نور حمایت کرده و رییس جمهور نیز در شرایطی که معمولا روسای جمهور به دلیل کسب رای در انتخابات به این عرصه ها ورود نمی کنند، در میدان حضور دارد و وزیر کشور و صداوسیما هم به صحنه آمدند.

سردار رادان با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند تا بی حجابی در جامعه گسترده شود افزود: ۳۲ دستگاه متولی موضوع حجاب و عفاف هستند که متاسفانه برخی از آنان به ماموریت های خود عمل نمی کنند و حتی در این زمینه مطالبه گر هم شده اند که مردم باید از این نهادها بخواهند به ماموریت های خود در حوزه حجاب و عفاف عمل کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور با بیان اینکه حجاب هرگز موضوع امنیتی و انتظامی نیست تاکید کرد: حجاب و عفاف موضوعاتی کاملا فرهنگی و اجتماعی است و ما به صراحت اعلام می‌کنیم در این عرصه نگاه امنیتی نداریم.

وی ادامه داد: در تمامی موضوعات بایدها و نبایدهایی وجود دارد و می بایست این پرسش را مطرح کرد که اگر عده ای در عرصه حجاب و عفاف بایدها و نبایدها را ندیده گرفتند تکلیف چیست.

سردار رادان بیان کرد: ما از دختران این کشور حفظ و صیانت می کنیم که قرار است در آینده مادران این سرزمین شوند و رزمنده پروران آینده این کشور برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی باشند.

وی گفت: این ماجرا برای امروز نیست بلکه از زمان صدر اسلام شروع شد و در در دوران سیدالشهدا علیه السلام به درازا کشیده است و دشمن تلاش کرد تا حجاب را از خاندان اهل بیت علیهم السلام که بعد از واقعه عاشورا به سمت شام در حرکت بودند بردارد و این ماجرا تا به امروز ادامه دارد و مردم باید تکلیف خود را بشناسند.

این خبر تکمیل می شود...

کد خبر 6088701

دیگر خبرها

  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود