Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، میزان گزارش داد، از مدتی قبل اطلاعاتی به دادسرای شهر فردیس رسید که نشان می‌داد مرکزی پزشکی به نام فرهنگسرای تسنیم در این شهر راه‌اندازی شده که شهروندان زیادی برای درمان بیماری‌های‌شان به آنجا مراجعه می‌کنند. گردانندگان این مرکز چند زن و مرد بودند که با ادعای تخصص در طب اسلامی و سنتی به شهروندان داروهای غیرمجاز می‌فروختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها که خود را دکتر معرفی می‌کردند روزانه افراد زیادی را ویزیت کرده و از آنها کلاهبرداری می‌کردند. در این شرایط بود که تحقیقات در این خصوص آغاز و  مشخص شد که امکان فعالیت فرهنگسرای خصوصی وجود ندارد، اما این مؤسسه که عنوان فرهنگسرا را برای خود انتخاب کرده بود با انجام تبلیغات گسترده شهروندان را فریب داده بود و آنجا را به‌عنوان مرکزی درمانی-مذهبی بر مبنای آموزه‌های طب اسلامی و سنتی معرفی می‌کرد. این تبلیغات در حالی بود که گردانندگان این مرکز تحصیلات و تخصصی در پزشکی نداشتند.

با این حال با ارائه مدارک جعلی وانمود می‌کردند که دکتر هستند و در آنجا برای ظاهرسازی مدام یکدیگر را دکتر خطاب می‌کردند. تبلیغات فریبنده گردانندگان این مرکز به حدی تأثیرگذار بود که نه‌تنها در فردیس بلکه در شهرهای مجاور نیز افراد زیادی فریب آنها را خورده و بیماران‌شان را برای درمان به آنجا منتقل می‌کردند. حتی تعدادی از مسئولان شهرستان فردیس هم فریب خورده و متهمان اعتماد آنها را نیز جلب کرده بودند. نکته‌ای که باعث شده بود اغلب طعمه‌های این باند کلاهبرداری به آنها اعتماد کنند ظاهر فریبنده آنها بود. گردانندگان این مرکز خود را افرادی موجه و متخصص در طب اسلامی نشان می‌دادند و بدون گذراندن تحصیلات آکادمیک خود را دکتر معرفی می‌کردند.

هرچه تحقیقات درباره فرهنگسرای تسنیم ادامه پیدا می‌کرد، اطلاعات بیشتری درباره گردانندگان آن به‌دست می‌آمد. از دیگر اقدامات مدیران این مؤسسه، فروش داروها و مواد بهداشتی به شهروندان و گرفتن پول‌های کلان از آنها بود. اما این داروها نه‌تنها ارزش و منفعتی برای سلامتی نداشت بلکه مطابق با اعلام شبکه بهداشت و درمان، قابلیت مصرف انسانی نیز ندارد.

همچنین معلوم شد که متهمان دوره‌های آموزش پزشکی برگزار و در قبال دریافت پول مدارک پزشکی صادر می‌کنند. این در حالی است که مدیران مؤسسه هیچ صلاحیتی در آموزش دوره‌های پزشکی نداشتند و مدارک صادر شده نیز فاقد ارزش قانونی است، با وجود این آنها توانسته بودند با چرب‌زبانی افراد زیادی را فریب داده و در قبال دریافت پول به آنها مدرک پزشکی ارائه کنند.
در این شرایط بود که با مجوز قضایی ۵ متهم این پرونده شامل ۲ مرد و ۳ زن بازداشت شدند. آنها در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از طریق دریافت پول از شهروندان در قبال فعالیت‌های پزشکی غیرمجاز و همچنین ارائه مدارک دوره‌های آموزشی فاقد ارزش اقرار کردند. 

از سوی دیگر مشخص شد که متهمان با این شگرد افراد زیادی را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده‌اند که شناسایی تمامی شاکیان ممکن نبود. در این شرایط دادستان عمومی و انقلاب شهر  فردیس مجوز انتشار تصویر بدون پوشش چهره متهمان را صادر کرد و شهروندانی که از اعضای این باند شکایت دارند می‌توانند برای طرح شکایت به شعبه دوم بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس مراجعه کنند.

کد خبر 624743 برچسب‌ها جامعه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جامعه افراد زیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک خواننده محبوب اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد