Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با رنگ و بوی شور و حماسه حسینی برگزار شود و لازم است شهرداری‌ها تمام امکانات موجود را برای فضاسازی المان شهری و به تصویر کشیدن ایثارگری های ایثارگران به کار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عزت امروز ما به واسطه جانفشانی کسانی است که در مقابل گلوله دشمن سینه سپر کردند و اگر اکنون هر یک از ما در دستگاه‌های اجرایی مسوولیت داریم به واسطه ایثارگری‌های رزمندگان بوده لذا چنانچه برای تکریم ایثارگران حداقل‌ها را به کار نگیریم در حق آن‌ها اجحاف کرده‌ایم.

او  ادامه داد: یکی از مباحث اصلی دوران دفاع مقدس جهاد در راه خدا بود و کل جنگ ما دفاع از جان و ناموس ملت و حفظ انقلاب و نظام بوده است که این دفاع همیشه مقدس است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فضای معنوی و آنچه در جبهه ها شکل گرفته بود دانشگاهی از معنویت بود.

او خاطرنشان کرد: استقامت رزمندگان و فرماندهان در نبرد مثال زدنی بود و کسانی که در جبهه‌ها حضور نداشته‌اند با مطالعه خاطرات جبهه می‌بینند که استقامت و رشادت رزمندگان و فرماندهان در آن موج می‌زند.

مرعشی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز دیگر جبهه‌ها شجاعت مثال‌زدنی فرماندهان بود که خود در صف مقدم جلودار جنگ بودند و بقیه پشت سرشان حرکت می‌کردند.

مرعشی تصریح کرد: بزرگواری و مروت رزمندگان در عین قدرت از دیگر ویژگی‌های رزمندگان دوران دفاع بود که اسیران عراقی را با آغوش باز می‌پذیرفتند در حالیکه اسرای ایرانی به بدترین وجه شکنجه و در شرایط بسیار بدی نگهداری می‌شدند.

او  افزود: در عین حال که هر یک از رزمندگان از نقطه‌ای از کشور بودند اما برادری و همدلی در بین رزمندگان موج می‌زد و مشترکات شان دفاع از جان و خاک و ناموس بود.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رزمندگان شهادت‌طلبانه پیش می‌رفتند و در کنار این‌ها شیوه رهبری و قاطعیتی که امام در زمان جنگ داشتند مثال‌زدنی بود و رزمندگان متاثر از این ارتباط معنوی بین امام و رزمندگان به عشق امام به جبهه می‌رفتند و می‌جنگیدند.

او  تاکید کرد: این ویژگی‌ها و شرایط حاکم بر جبهه‌ها باید در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس موج بزند.

مرعشی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها موظفند به بهترین شکل از رزمندگان و ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی تجلیل کنند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما برای ترویج جانفشانی‌های دوران دفاع و ترویج فرهنگ ایثار صورت گیرد.

معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقرراست برای کلیه ایثارگران دوران دفاع مقدس و رزمندگان کارت ایثارگری صادر گردد دستگاه‌های اجرایی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات ایثارگران شاغل در این دستگاه‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان هفته دفاع مقدس سیستان و بلوچستان هفته دفاع مقدس معاون امنیتی دوران دفاع دستگاه ها جبهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ مجموعه کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که تا کنون دو جلد از آن به چاپ رسیده عملیات بیت المقدس و رمضان را روایت کرده است.
از تاسیس سپاه پاسداران در اهواز تا عملیات مختلف و ورود به خاک عراق موضوعاتی است که دراین کتاب به آن پرداخته شده است.
جلد اول این کتاب به خاطرات دوران کودکی تا خرداد ۶۱ و جلد دوم کتاب از تیرماه ۶۱ تا اسفنده سال ۶۴ را روایت می‌کند.
خاطرات سال‌های پایانی جنگ به روایت احمد غلامپور در جلد سوم آن منتشر می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی