Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: از همه مجتمع‌های قضایی تهران به ویژه سرپرستان آن‌ها انتظار داریم تا آخر مهرماه امسال تمامی شعب محاکم، موجودی بیشتر از ۷۰۰ فقره نداشته باشند و دست یابی به این توفیق نزدیک است. خبرگزاری میزان – نشست شورای معاونان دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با حضور یحیی جعفری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، حسن بابایی معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری و معاونین ستادی، سرپرستان و جانشینان مجتمع‌های قضایی تهران با موضوع بررسی علل اطاله دادرسی و ارائه راهکار‌های مناسب جهت تعیین تکلیف فوری پرونده‌های معوق به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران منصب قضاوت و فعالیت‌های حقوقی را از حیث رفع حاجات مردم یک نعمت الهی دانست و گفت: این لطف الهی بوده که ما را در چنین منصبی قرار داده تا بتوانیم خدمتگذار خوبی برای رفع مشکلات و درخواست‌های مردم باشیم.   بیشتر بخوانید: کاهش ۵۲ درصدی موجودی پرونده‌ها در دادگستری تهران وی با اشاره به عملکرد مثبت محاکم در مردادماه سال جاری گفت: در این ایام توانستیم به لطف خداوند از ۱۱ مجتمع قضایی بازدید کنیم و آنچه شاهد بودیم، صحنه‌هایی همراه با ایثار و تلاش جهادی همکاران بود.

جعفری در بخش مهمی از صحبت‌های خود به هدف‌گذاری و برنامه ریزی انجام شده با توجه به سیاست‌های تحولی محاکم در آینده اشاره کرد و گفت: از همه مجتمع‌های قضایی تهران به ویژه سرپرستان آن‌ها انتظار داریم تا آخر مهرماه امسال تمامی شعب محاکم، موجودی بیشتر از ۷۰۰ فقره نداشته باشند و دست یابی به این توفیق نزدیک است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ضمن تقدیر از سرپرستان و کارکنان قضایی در مجتمع‌های قضایی تهران بیان کرد: انتظار داریم حضور و سرکشی مدیران و مسئولان قضایی در دفاتر شعب و... نهادینه و به عنوان یک ارزش تلقی شود.

حسن بابایی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان تهران نیز در این نشست ضمن تقدیر از خدمات همه مدیران، کارکنان قضایی و اداری در مجتمع‌های قضایی تهران گفت: در برخی حوزه‌ها از جمله حقوقی، کیفری، خانواده و اجرای احکام با توجه به شرایط بیماری کرونا و تعطیلات ناشی از آن، محاکم تهران عملکرد بسیار خوب و رو به رشدی داشته اند.

دراین نشست سرپرستان و معاونان دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به بیان دیدگاه‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات با موضوع بررسی علل اطاله دادرسی و ارائه راهکار‌های مناسب جهت تعیین تکلیف فوری پرونده‌های معوق در فضای حرفه‌ای و صمیمی پرداختند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری تهران محاکمه موجودی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری تهران محاکمه موجودی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران مجتمع های قضایی تهران انتظار داریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود