Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-29@17:03:27 GMT

۲۰۰ هزار کماندوی خطرناک کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۵۱۰۸

۲۰۰ هزار کماندوی خطرناک کره شمالی

نشریه آمریکایی نوشت، کره شمالی به طور محتمل بزرگترین یگان نیروهای ویژه در جهان برای نبردهای غیرمتعارف را در اختیار دارد و آموزش‌های نظامی و سختگیری آنها را به دشمنان مهیب مبدل کرده است. به گزارش جنوب نیوز، یک نشریه آمریکایی در مطلبی به توان کماندوهای کره شمالی پرداخت و نوشت، یکی ازحیاتی‌ترین بخش‌های ماشین جنگی کره شمالی کماندوهای این کشوراست و پوینگ یانگ احتمالاً بزرگترین یگان نیروهای ویژه در جهان را دارد که شمار آنها دویست هزار مرد و زن دوره دیده به ویژه برای نبردهای غیرمتعارف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه «نشنال اینترست» در این زمینه نوشت، کماندوهای کره شمالی آموزش دیده‌اند تا در سراسر شبه جزیره کره و احتمالاً فراتر از آن عمل کرده و تهدید نامتقارن برای دشمنان خود ایجاد کنند. کره شمالی چندین دهه یک نیروی چشمگیر از تانک‌ها تا پیاده مکانیزه، توپخانه، نیروهای هوابرد و نیروهای ویژه را در اختیار داشت.

شروع توجه یه نیروهای ویژه

این نشریه در ادامه به توان پایین‌تر نیروهای پیاده نظام و زرهی کره شمالی در قیاس با آمریکا و کره جنوبی اشاره کرد و آن را ناشی از کمبود تجهیزات نظامی پیشرفته دانست. به نوشته نشنال اینترست، کره شمالی در واکنش به این موضوع، اهمیت به نیروهای ویژه خود را افزایش داده است. این کشور دارای ۲۵  تیپ ویژه و پنج گردان نیروهای ویژه است که برای انجام ماموریت‌هایی از خط مقدم تا ماموریت‌های چتربازی و ترور آموزش دیده‌اند.  

نقش نیروهای هوابرد

از دویست هزار کماندوی کره شمالی، حدود ۱۵۰ هزار نفر آن‌ها متعلق به واحدهای پیاده نظام سبک هستند. نیروهای هوابرد کره شمالی نیز در یک نبرد محتمل فرودگاه های دشمن، ساختمان‌های دولتی (کره جنوبی) و جاده‌ها و بزرگراه‌های کلیدی و زیر ساخت‌ها را هدف قرار می دهند. علاوه براین، کره شمالی هشت «تیپ تک تیرانداز» دارد. این واحدها وظایف بسیار متنوعی را برعهده دارند و تقریباً شبیه رنجرزهای ارتش ایالات متحده، نیروهای ویژه ایالات متحده و نیروی دریایی نیروی دریایی این کشورعمل می‌کنند. برخلاف همتایان آمریکایی، به نظر می‌رسد برخی از این واحدها قادر به عملیات هوابرد معمول، یورش هوایی یا دریایی هستند.

تیپ‌های تیک تیرانداز با ماموریت‌های مختلف

تیپ‌های تک تیرانداز در ماموریت‌های شناسایی و به اصطلاح اقدام مستقیم از جمله ماموریت‌های ترور، حملات علیه اهداف بسیار مهم و اهداف نظامی، خرابکاری، آموزش دیده‌اند. آنها اغلب لباس غیرنظامی یا لباس ارتش کره جنوبی یا ارتش آمریکا بر تن خواهند کرد.

سرانجام، اداره شناسایی که شامل چهار گردان شناسایی جداگانه است. این گردان پانصد نفره بسیار آموزش دیده و سازماندهی شده به اطلاعات طبقه بندی شده دشمن برخوردار است. در صورت وقوع جنگ، کره شمالی احتمالاً ده‌ها حمله جداگانه در سراسر کره جنوبی، از خط مقدم  تا بندر جنوبی «بوسان» انجام خواهد داد. این که آیا این نیروها می‌توانند از دفاع هوایی و دریایی قابل ملاحظه سئول عبور کنند یا خیر، یک سئوال دیگر است. البته محتمل است که نیروهای کره جنوبی خسارات سنگینی به کماندوهای کره شمالی وارد خواهند کرد.

کماندوهای خطرناک کره شمالی

این نشریه در خاتمه نوشت که نیروهای ویژه کره شمالی از یک نیروی صرفا مزاحم که برای حملات در پشت خاک دشمن طراحی شده به نیروهای بسیار خطرناک تبدیل شده اند. آنها حتی برای حمله و از بین بردن اقامتگاه رئیس جمهور کره جنوبی آموزش دیده اند. اگرچه بسیاری از این نیروها در مسیر نبرد جان خود را از دست می‌دهند، اما آموزش‌های نظامی، سختگیری و تلقین سیاسی، آنها را به دشمنان مهیب تبدیل می‌کند.

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: آموزش دیده اند نیروهای ویژه کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، کارگردان فیلم سینمایی «لازانیا» درباره ساخت فیلم انیمیشن و ارتباط بهتر مخاطب با این آثار گفت: من به سینمای انیمیشن نیز علاقه دارم و اتفاقاً دو طرح برای ساخت اثر در این قالب نوشته‌ام. من هیچ‌گاه به دنبال کسب جایزه از جشنواره‌ها نبودم و سینمایی که مورد علاقه‌ام بوده را دنبال کردم و در فیلم‌هایم به فضای فانتزی همواره توجه داشته‌ام. سینمای من غیر از فیلم «دزد و پری» که مختص مخاطب خردسال است، معمولاً سینمایی است که مخاطبش خانواده‌ها هستند و سعی دارم قصه‌پردازی کنم و فانتزی را هم به خوبی می‌شناسم. سریال «دیو و ماه پیشونی» همزمان در چهار پلتفرم پخش شد توانست جزو پربیننده‌ترین سریال‌های کودک و نوجوان شبکه نمایش خانگی باشد. در این سریال سعی کردم خانواده‌ها و کودکان را به شاهنامه و کتابخوانی علاقه‌مند کنم و جالب است که در زمان پخش خانواده‌هایی که حتی بچه‌های ۵ یا ۶ساله داشتند و بچه‌هایشان توان خواندن و نوشتن نداشتند هم از علاقه‌مند شدن آن‌ها به شاهنامه می‌گفتند و این برای من اتفاق بسیار خوشایندی بود. متأسفانه همانطور که پیش‌تر گفتم شرایط سینمای کودک بسیار بد است و اگر حمایت نهادهای دولتی نباشد ساخت فیلم تقریباً غیرممکن است. همیشه مسئولان شعارهای خوبی برای حمایت از این سینما مطرح کرده‌اند اما هیچ‌گاه عملکردی که شاهد بودیم در حد شعارهای مطرح شده نبوده و واقعیت موجود در سینمای کودک بسیار ناامیدکننده است.


این کارگردان درباره موضوع فیلم «والدین امانتی» توضیح داد: اولین مسئله‌ام برای ساخت یک فیلم کودک و نوجوان سرگرم‌کننده بودن اثر است. در «والدین امانتی» یکی از مفاهیمی که مدنظر داشتم مسئله محیط زیست بود. متأسفانه محیط زیست ما با بی‌توجهی در خطر از دست رفتن است و به نظر من بسیار مهم است که نسل جدید نگاهی دلسوزانه به محیط زیست داشته باشد.

وی افزود: لوکیشن فیلم «والدین امانتی» در جنگل‌های هیرکانی است که درخت‌هایی مربوط به قرن‌ها قبل در آن حضور دارند و شاید برخی درختان مربوط به چهارهزار سال پیش باشند اما متأسفانه امسال شاهد بودم که نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار درخت را قطع کرده‌اند تا یک پارکینگ بسازند و اتفاقاتی اینچنین نشان می‌دهد که ما درباره محیط زیست نیاز به فرهنگ‌سازی داریم. همانطور که گفتم یکی از دغدغه‌های من همین مسئله بود و قصد داشتم اهمیتش را به کودکان گوشزد کنم و فکر می‌کنم مهم‌ترین مسئله برای نجات محیط زیست این است که به کودکانمان حفاظت از آن را آموزش دهیم. موضوع بعدی که در این فیلم مدنظر داشتم موضوع خانواده و احترام به پدر و مادر بود. خانواده برای من کلمه‌ای قابل احترام است و سعی کردم در قالبی سرگرم‌کننده اهمیت آن را برای کودکان و نوجوانان بازگو کنم.

قناعت در پایان اظهاراتش تأکید کرد: خوشبختانه از نتیجه کار و محصول نهایی رضایت دارم و اکران آنلاین نیز تا الآن برایم با بازخوردهای خوبی همراه بوده و از مسئولان فیلم‌نت نیز تشکر می‌کنم که شرایطی را برای اکران این اثر فراهم کردند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900919

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست