Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:16:06 GMT

تاثیر مشاغل خانگی بر بهبود اقتصاد خانوار

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۵۱۵۹

تاثیر مشاغل خانگی بر بهبود اقتصاد خانوار

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صدیقه ثبوت رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان داراب گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی با هدف کمک به رونق اقتصادی خانوار، اجرایی شده است.

او یکی از اهداف مهم این طرح را تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برای ارائه آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی و توانمندسازی و اتصال آنان به بازار دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبوت با بیان اینکه مشاغل خانگی مدتهاست به عنوان شغلی با درآمد نسبتا پایدار معرفی شده و از مزایای خوبی برخوردار است، گفت: انجام فعالیت در خانه منجر به کاهش هزینه اجاره یا خرید مکان فعالیت شغلی و کسب و کار شده و زمینه را برای بهره‌گیری از توان اعضای خانواده به عنوان نیرو کار و کمک به استحکام بیشتر خانواده را به دنبال دارد.

او در خصوص چگونگی فعالیت در این عرصه گفت: مشاغل خانگی را می‌توان به اشکال مختلف دنبال کرد، یکی انجام فعالیت مستقل است که کارآفرین مواد اولیه را تامین و تولید را تا عرضه محصول دنبال می‌کند.

ثبوت شیوه دیگر فعالیت در این حوزه را انجام کار به شکل کارمزدی برای کارفرما در خارج از محیط کار دانست و گفت: یک شیوه دیگر نیز انجام فعالیت به صورت شرکت تعاونی، اتحادیه یا مشارکت با بنگاه‌ها به صورت کسب و کار خوشه‌ای است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی داراب گفت: این شهرستان در ارزیابی اختصاصی سال ۹۹ رتبه نخست استان فارس را کسب کرد.

ثبوت ادامه داد: شهرستان داراب در یک سال اخیر تعداد ۹۰۰ مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر کرده که ۵۱۸ مجوز مشاغل خانگی مستقل، ۷ مجوز پشتیبان حقیقی مشاغل خانگی و یک مجوز پشتیبان حقوقی مشاغل خانگی در بخش جهاد کشاورزی، ۳۷۱ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۳ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی حقیقی در حوزه صنعت معدن و تجارت را شامل می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان داراب با قدردانی از تلاش‌های جهاددانشگاهی این شهرستان در زمینه آموزش نیرو‌های علاقه‌مند به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی، با اهدای لوح سپاس، کسب مقام برتر کشوری را به رئیس و پرسنل این نهاد در داراب، تبریک گفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاغل خانگی بهبود اقتصاد خانوار تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ورزش شدید بر سرطان

آفتاب‌‌نیوز :

محققان معتقدند ورزش با شدت بالا باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی و در نتیجه کاهش در دسترس بودن انرژی مورد نیاز برای رشد تومور‌ها می‌شود.

با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.

در مطالعه دیگری که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت هوازی باعث کاهش ایجاد تومور‌های متاستاتیک در غدد لنفاوی، ریه‌ها و کبد حیوانات می‌شود.

سرطان متاستاز شده، سرطانی است که از جایی که شروع شده به قسمت دیگری از بدن گسترش یافته است.

محققان با تحقیق خود مکانیسم پشت اثر پیشگیرانه ورزش را شناسایی کردند. آن‌ها دریافتند که فعالیت بدنی باعث افزایش مصرف گلوکز توسط اندام‌های داخلی می‌شود که به معنای انرژی کمتر در دسترس تومور است.

به عبارت ساده‌تر، ورزش اندام‌های ما را برنامه ریزی مجدد می‌کند تا به مواد مغذی بیشتری نیاز داشته باشند که باعث می‌شود مواد مغذی کمتری برای رشد تومور در دسترس باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد