Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در بازدید از زندان اقلید با تاکید بر اینکه یکی از الزاماتی که در بحث زندان‌ها باید انجام داد، بحث حمایت از حق و حقوق کارکنان زندان‌هاست، افزود: علی‌رغم اینکه کار بسیار سختی در خصوص نگهداری و تامین امنیت زندانیان دارند اما آنگونه که باید و شاید نسبت به بعضی از گروههای شغلی، حقوق و مزایای کمتری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ابراز امیدواری کرد که در مجلس نسبت به حق یک سری از کارکنان زندان مانند کارکنان دادگستری وسایر ادارات دیگر اقدام شود تا با انگیزه بیشتری به فعالیت ادامه دهند.

صالحی یادآور شد: یکی از مواردی که باعث خوشحالی ما در این بازدید شد، این است که در زندان شهرستان اقلید، بحث کاهش زندانیان و بحث افزایش آمار اشتغال و بکارگیری زندانیان که در جریان تعامل و رایزنی‌هایی که ریاست زندان این با ادارات زیربط دیگر داشته‌اند، اقدامات خوبی انجام شده و جای امیدواری است که در آینده هم سطح اشتغال زندانیان بیشتر مدنظر قرار گیرد، چرا که زندان تنها جایی برای نگهداری زندانیان نیست و یکی از رسالتهایی که باید اداره زندان‌ها انجام دهد، موضوع بالا بردن سطح مهارت‌های زندانیان و ارتقاء مهارتهای حقوق شهروندی آنان است.

او ادامه داد: برخی زندانیان به دلیل نداشتن مهارت و عدم اطلاع از حقوق شهروندی، امروز در زندان به سر می‌برند. چون همین امر بسیار مهم باعث شده نتوانند در جامعه زندگی کنند و لازم است در سطح کلان نیز به این موضوع پرداخته شود که وقتی از زندان خارج می‌شوند بتوانند به عنوان یک فرد اصلاح شده و یک شهروند عادی به زندگی خود در جامعه ادامه دهند و اینگونه نباشد که پس از مدتی مجددا همین افراد به زندان بازگشت داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لازمه این امر این است که با انجام یک برنامه ریزی خوب و منسجم در سطح ملی و قوای قضائیه، مقننه و مجریه زندانها بتوانند رسالت اصلی خودشان را ادامه بدهند.

صالحی ادامه داد: از اتفاقات ناگواری که اخیرا شاهد آن بودیم در انتشار تصاویری از دوربینهای زندان اوین، این موارد نباید به حساب کارکنان و مجموعه زندان اوین و سایر زندانهای کشور گذاشته شود به هر حال ممکن است عده‌ای به صورت سهوی اشتباهاتی انجام دهند که این اشتباهات نباید زحمات کارکنان خدوم و زحمتکش زندانها را تحت شعاع قرار دهد و به سایر کارکنان تعمیم داده شود.

او تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که وضعیت کادر اداری زندان تخصص‌های مختلف داشته باشند تا از فرسودگی و عدم رضایت شغلی کارکنان جلوگیری شود.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد/ از نظر محیطی و درآمد و... باید هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه دست به دست هم داده تا میزان رضایت مندی شغلی در سطح کارکنان ایجاد و ارتقاء یابد و به معیشت کارمندان اهمیت داده شود تا انگیزه بیشتری در بین آنان ایجاد شود، چرا که در سخت ترین کار مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدور‌های اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محور‌های مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

دیگر خبرها

  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه