Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:48:56 GMT

امام حسین (ع) چه پاسخی به سؤال بودن یا نبودن انسان می‌دهد؟ + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۵۵۰۹

امام حسین (ع) چه پاسخی به سؤال بودن یا نبودن انسان می‌دهد؟ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

حجت‌الاسلام علاء‌الدین اسکندری معتقد است ارزش حیات انسانی به انتخاب اوست و امام حسین (ع) در صحنه کربلا به انتخاب بنیادین "بودن یا نبودن" انسان پاسخ می‌دهد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کربلا،کانون تحول، دگرگونی و رسیدن به سعادت جاودان‌ بود.‌ حتی برای آنان که پیشینۀ درخشانی نداشتند؛ اما با لطف پروردگار و تصمیم جِدّی، فرجام نیک را از همراهی با سیدالشهداء به دست آوردند و خون خویش را با خون‌ پاکان‌ و اولیای الهی درهم آمیختند و درخت دین را استوار ساختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رویداد بزرگ بشری اما هرگز منحصر در یک دوران تاریخی محدود و مشخص نیست و باید از آن به مثابه چراغی برای روشن کردن مسیر "انسانیّت" بهره جست.

حجت‌الاسلام علاء‌الدین اسکندری، پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه، در اینجا از نقش عاشورا در هدایت انسان سرگردان در کوره‌راه‌های ضلالت و گمراهی سخن می‌گوید و بر این نکته تأکید دارد که امام حسین (ع) تکلیف "انسان" و مسئله بغرنج "انتخاب" را روشن می‌کند.

 




 

فهم واقعه عاشورا در افق مهدویّت به روایت محمدهادی همایون + فیلم"عرفان عاشورایی" چگونه ما را از معنویت‌های نوظهور بی‌نیاز می‌کند؟+ فیلمنقش "فرهنگ عاشورا" در رشد انسان مدرن+ فیلم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حسینیه تسنیم عاشورا امام حسین ع حسینیه تسنیم عاشورا امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

علیرضا نقوی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟
  • ربودن کودک چهار ساله با خودرو مادرش