Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری لبنان در بیانیه‌ای به مناسبت درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان اعلام کرد که او عمر خود را به عنوان یک مبارز در راه پایه‌گذاری یک همزیستی مشترک بر اساس ارزش‌های اصالت ملی و تسامح صرف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای درگذشت شیخ «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را به همه مسلمانان و مسیحیان تسلیت گفته و اظهار داشت، ما شیخ قبلان را با دعوت به هماهنگی و همبستگی و وحدت می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کسی است که زندگی خود را صرف دعوت به مقاومت برای ایجاد پایه‌های یک زندگی مسالمت آمیز و مشترک بر اساس ارزش‌های ملی کرد.

میشل عون افزود، شیخ قبلان از احترام بالایی نزد لبنانی‌ها برخوردار بود. آن بزرگوار زیر سایه امام سید «موسی صدر» و نماینده آیت الله شیخ «محمد مهدی شمس الدین» بود. امروز همه ما احساس می‌کنیم باید از میراث بزرگ ایشان برای سرنوشت لبنان و ملت آن جهت رسیدن به ساحل امن در این مرحله حساس الهام بگیریم.

رئیس جمهوری لبنان همچنین درگذشت شیخ عبدالامیر قبلان را به مجلس اعلای اسلامی شیعیان و «نبیه بری» رئیس پارلمان و همچنین خانواده شیخ قبلان به ویژه فرزندش، شیخ «احمد قبلان» مفتی جعفری ممتاز لبنان و همه شیعیان لبنان و مردم این کشور تسلیت گفته و اعلام کرد، از خداوند متعال می‌خواهیم آن بزرگوار را قرین رحمت خود کند.

پیام‌های تسلیت لبنانی‌ها و رایزن فرهنگی ایران به مناسبت درگذشت شیخ قبلانرئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درگذشت

«سعد حریری» نخست‌وزیر پیشین لبنان نیز در پیامی گفت، با رحلت شیخ قبلان صفحه‌ای از صفحات رهبران معنوی و ملی که زندگی خود را وقف خدمت به لبنان و وحدت مردم آن کردند، بسته شد.

«فواد مخزومی»، «علی حسن خلیل» و «فیصل کرامی» از نمایندگان پارلمان لبنان هم در پیام‌هایی درگذشت شیخ قبلان را تسلیت گفتند.

رسانه‌های لبنان شنبه شب گزارش دادند که شیخ قبلان بعد از تحمل سال‌ها بیماری امشب در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفته است.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نخستین موسسه رسمی شیعه در جهان است که به همت و تلاش امام موسی صدر در سال 1969میلادی پایه گذاری شد. امام موسی صدر از ابتدای تشکیل تا زمان ربوده شدنش در سال 1978، ریاست آن را بر عهده داشت.

به دنبال ناپدید شدن امام موسی صدر، شیخ «محمد مهدی شمس‌الدین» ریاست این شورا را بر عهده گرفت و در 1372 هجری خورشیدی به طور رسمی به عنوان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان انتخاب شد.

پس از درگذشت وی در سال 1379 شیخ عبدالامیر قبلان که در دوره ریاست شیخ مهدی شمس الدین نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود رهبری این مجلس را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس اعلای اسلامی شیعیان عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان درگذشت شیخ شیخ قبلان موسی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی ضمن تبریک به گامبیا به خاطر ریاست این اجلاس، تصریح کرد که کشورش خواستار آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه است.

وزیر خارجه عربستان همچنین بر اهمیت تأمین گذرگاههای بشردوستانه امن برای پایان دادن به درد و رنج فلسطینیان در غزه تاکید دارد.

نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز به کار کرد. موضوع جنگ علیه نوار غزه در راس اولویت های پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اسلامی قرار دارد.هدف از برگزاری این اجلاس تقویت وحدت در مقابله دسته جمعی با چالش های مبرم پیش روی امت اسلام و گسترش همکاری و همبستگی بین کشورهای عضو در دستیابی به اهداف مشترک مندرج در منشور این سازمان است.

این اجلاس دو روزه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» به بررسی مسائل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت کنونی فلسطین و جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر شده است؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

کد خبر 6096592

دیگر خبرها

  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا