Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:30:48 GMT

«از دیار حبیب» در نوبت بیستم بازنشر

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۶۵۱۰

«از دیار حبیب» در نوبت بیستم بازنشر

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چاپ بیستم رمان کوتاه «از دیار حبیب» نوشته سیدمهدی شجاعی در ۷۲ صفحه رقعی از سوی انتشارات کتاب نیستان به بازار کتاب رسید.

«از دیار حبیب»، رمانی است کوتاه که گوشه‌هایی از زندگی حبیب بن مظاهر، یار سالخورده حضرت سیدالشهدا(ع) را به تصویر می‌کشد؛ البته قسمت اعظم آن به شهادت حبیب در کربلا اختصاص دارد و وصف عشق و شیدایی او به امام زمانش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان از زاویه دید دانای کل روایت می‌شود و به ۱۰ بخش تقسیم شده است. داستان از جایی آغاز می‌شود که حبیب بن مظاهر و میثم تمّار در ملاقاتی، مقابل چشم عده‌ای از مردم، هر یک از عاقبت کار آن دیگری و چگونگی شهادتش خبر می‌دهند و از هم جدا می‌شوند و …

در این کتاب می‌خوانیم:

جان در قفس تن حبیب، بی‌تابی می‌کند. حبیب، به حال خود نیست. انگار رخت پیری را کنده است، در چشمه عشق، وضوی ارادت گرفته و یکباره جوان شده است. جوانی که خویش را به تمامی از یاد برده است و لجام دل به دست عشق سپرده است. هیچ کس حبیب را تا کنون به این حال ندیده است، گاهی آن می‌کشد، گاهی نگاهی به خیام حرم می‌اندازد، گاهی به افق چشم می‌دوزد، گاهی خود را در نگاه معشوق گم میکند، ‌می‌گرید و گاهی می‌خندد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: از دیار حبیب سید مهدی شجاعی تجدید چاپ انتشارات کتاب نیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • کدام کتاب «سروش صحت» باعث صف طولانی در اصفهان شد؟
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • جمعه به یاد ماندنی با کوهنوردان دیار الوند
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام