Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@06:34:01 GMT

جراحی‌ زنان با روبات پیشرفته

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۶۶۸۸

جراحی‌ زنان با روبات پیشرفته

اخیرا یک شرکت چینی موفق به توسعه یک ربات جراحی آندوسکوپی شده است. حال آزمایشات بالینی این ربات در زمینه جراحی زنان و زایمان در بیمارستان‌ها آغاز شده است که این موضوع نشان دهنده پیشرفت عظیم چینی‌ها در زمینه صنعت توسعه ربات جراحی است.

جراحی روباتیک یا جراحی با کمک روبات، پزشکان را قادر می‌کند تا انواع مختلفی از اقدامات پیچیده را در مقایسه با روش‌های جراحی معمولی، با دقت، انعطاف پذیری و کنترل بیشتری انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جراحی رباتیک معمولاً جراحی کم تهاجمی است. این روبات‌ها ضمن ایجاد برش‌های بسیار کوچک‌تر از آنچه که به طور معمول و سنتی انجام می‌شود، به جراحان اجازه می‌دهند تا با دقتی باورنکردنی کار خود را انجام دهند.

این روبات که توسط شرکت پزشکی" Edge Medical Robotics " واقع در شهر شنژن چین توسعه یافته است، پزشکان را قادر می‌کند تا با دقت و کنترل بیشتری نسبت به روش‌های معمول، عمل جراحی را انجام دهند. آزمایشات این روبات در بیمارستان عمومی ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) در پکن و اولین بیمارستان وابسته به دانشگاه ژنگژو در استان هنان چین انجام می‌شود.

"وانگ جیانچن" (Wang Jianchen)، مدیرعامل شرکت "Edge Medical Robotics" گفت: انجام عمل‌های جراحی با کمک این روبات یک گام بزرگ در فناوری پزشکی محسوب می‌شود. با این حال به دلیل برخی مشکلات در حوزه فناوری، صنعت توسعه ربات‌های جراحی داخلی ما مدت‌ها تحت سلطه محصولات خارجی بود و ربات‌های جراحی فقط در بخش‌های زنان و زایمان چند بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گرفتند و هزینه استفاده از آن‌ها بسیار بالا و برای بسیاری از بیماران مقدور نبود و این موضوعات مانع پیشرفت جراحی رباتیک در چین می‌شد.

همچنین "جی می" (Ji Mei)، متخصص زنان و زایمان بیمارستان وابسته به دانشگاه ژنگژو گفت: روبات‌های جراحی ساخت چین در مقایسه با ربات‌های همسان ساخت کشورهای دیگر مقرون به صرفه‌ترند و از پتانسیل بالایی برای انجام امور و مراقبت‌های اولیه برخوردارند.

"منگ یوانگوانگ" (Meng Yuanguang)، مدیر بخش زنان و زایمان بیمارستان عمومی ارتش آزادی‌بخش خلق چین، نیز با "جی می" هم نظر بود و افزود: روبات‌های جراحی می‌توانند نقش مهمی در افزایش توانایی بیمارستان‌ها داشته باشند و به پزشکان اجازه دهند خدمات درمانی بهتری را به بیماران ارائه دهند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زنان و زایمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان

بحث تربیت نیرو و ازدیاد معارف در بین دانشجویان را رهبری مورد تاکید قرار داده‌اند و طبق اساسنامه ما نیز تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی کاری است که باید انجام دهیم و در اولویت‌های ما قرار دارد.

حدیث مرتضوی‌فر، دبیرخواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو گفت: اولین دوره تشکیلاتی بشری از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت در محل فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود. در این دوره ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر از خواهران دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان حاضر هستند. حدود ۲۰ دفتر از سراسر کشور در این دوره ثبت نام کردند.

 

وی درباره چرایی ضرورت این دوره گفت: بحث تربیت نیرو و ازدیاد معارف در بین دانشجویان را رهبری مورد تاکید قرار داده‌اند و طبق اساسنامه ما نیز تربیت نیروی در تراز انقلاب اسلامی کاری است که باید انجام دهیم و در اولویت‌های ما قرار دارد.

وی درباره نام دوره توضیح داد: بشری به معنای بشارت و مژده است و به آیه  هُدي‌ً وَ رَحمَةً وَ بُشري‌ لِلمُسلِمِين‌َ اشاره دارد.

 

مرتضوی‌فر گفت: از بین قالب های مختلف برگزاری دوره، حضوری بودن از باقی موارد بهتر است و بستری جهت انتقال تجربه نیز شکل خواهد گرفت.

ابعاد بصیریتی و تشکیلاتی و زنان و خانواده از جمله موارد مورد اشاره ما بوده و دو بعد تشکیلاتی و زنان و خانواده محور اصلی دوره بوده و بیشتر به صورت کارگاهی قابل ارائه هستند.

دیگر خبرها

  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج