Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، موج پنجم‌ شیوع کرونا، یکی از هولناک‌ترین موج‌هایی بود که از ابتدای شیوع کرونا تجربه کردیم و درحال‌ حاضر نیز در اوج‌ شیوع این بیماری قرار گرفته‌ایم‌ و علت اصلی آن هم عادی‌انگاری مردم‌ و بی‌تفاوتی‌ آن‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های‌ بهداشتی است، اما با وجود کاهش اندک شمار مبتلایان در چند روز اخیر، ثبت رکوردهای مربوط به تعداد بیماران بستری شده و مرگ و میر ناشی از کرونا در برخی استان‌ها نشان می‌دهد کشور هنوز از بحران‌ پیک پنجم کرونا خارج نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم خطر موج پنجم کرونا هنوز ادامه دارد و هر لحظه امکان ورود به موج ششم نیز وجود دارد لذا عادی‌انگاری‌ها و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی زنگ خطری جدی برای اوج‌گیری کرونا محسوب می‌شود و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند و رعایت دستورالعمل ها جدی گرفته نشود وضعیت کرونا در استان‌ها روز به روز وخیم‌تر خواهد شد.

براساس این گزارش، با توجه به بالابودن سرعت شیوع و گسترش دلتا ویروس، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی همچنان بهترین راه برای مهار و مقابله با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن در دیگر مناطق کشور است و در کنار افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تسریع در واکسیناسیون نیز می‌تواند در جلوگیری از مواجه شدن با موج پنجم بیماری در کشور موثر و مفید باشد.

 متاسفانه اکثر استان‌های‌ ایران این روزهای حال و روز خوشی ندارند و در این بحبوحه‌ اوج‌گیری بیماری همه‌گیر با قدرت سرایت بالا شاهد تجمع‌ها و حضورهای غیر ضروری در خارج از منزل و بالا رفتن هر روزه‌ آمار هستیم. بی توجهی، ساده انگاری، عادی انگاری، عدم استفاده از ماسک، حضور در تجمعات و رعایت نکردن فاصله اجماعی و ... موجب شیوع کرونا و به خطر افتادن سلامت مردم در نتیجه، افزایش هزینه برای جامعه است.

مردم باید بیش از پیش و به جد موازین بهداشتی را رعایت کنند، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اماکن شلوغ بهداشتی و ...) بی شک کاهش این بیماری منحوس را در استان شاهد خواهیم بود و این امر زمانی محقق می‌شود که تمام دستورالعمل بهداشتی رعایت و از هر گونه تجمعات غیرضروری پرهیز شود، در صورت عادی‌انگاری و عدم رعایت اصول بهداشتی، بی شک با انتشار بیشتر شیوع کرونا رو به رو خواهیم شد.

 تازه‌ترین وضعیت کرونا در استان‌ها

از سوی دیگر با انتشار جدید ترین نقشه کرونایی ایران، تعداد شهرستان‌های قرمز در کشور به عدد 246 رسید که نسبت به آخرین رنگ‌بندی منتشر شده در 6 شهریورماه، کاهش 60 عددی را نشان می‌دهد.

بر همین اساس تازه‌ترین رنگبندی کرونایی کشور نشان می‌دهد با بهبود نسبی شرایط همه‌گیری در شرق و برخی نقاط مرکزی کشورمان اکنون 246 شهرستان قرمز، 144 شهرستان نارنجی و 58 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به‌این‌ترتیب شهرستان‌های ورزقان (آذربایجان شرقی)، ملکشاهی، هلیلان (ایلام)، ماه نشان (زنجان)، آرادان (سمنان)، بانه، دیواندره (کردستان)، سیرجان، قلعه گنج (کرمان)، روانسر، قصر شیرین (کرمانشاه) و دلیجان، کمیجان(مرکزی) از امروز شنبه (13 شهریور) وارد وضعیت قرمز خواهند شد.

همچنین شهرستان‌های گرمی (اردبیل)، گلپایگان، نائین، نطنز (اصفهان)، بدره، دره‌شهر (ایلام)، گناوه (بوشهر)، فیروزکوه، قرچک، ورامین (تهران)، درمیان، زیرکوه، فردوس (خراسان جنوبی)، بجستان، بردسکن، بینالود، تربت جام، چناران، خواف، فریمان، فیروزه، کلات، مه ولات (خراسان رضوی)، راز و جرگلان، مانه و سملقان (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، بهبهان، شادگان (خوزستان)، طارم (زنجان)، دامغان (سمنان)، خنج، سروستان، فراشبند، کازرون، کوار، لارستان، لامرد (فارس)، بوئین زهرا (قزوین)، ارزوئیه، جیرفت، کوهبنان (کرمان)، لنده (کهگیلویه و بویر احمد)، آزادشهر، آق قلا، بندرگز، ترکمن، کلاله، گرگان، گمیشان، گنبد کاووس (گلستان)، آستارا، رشت، رودبار، سیاهکل ،طوالش، لاهیجان، ماسال (گیلان)، تنکابن، ساری، عباس آباد، نکا (مازندران)، زرندیه (مرکزی)، بستک، بندر لنگه، بندرعباس، جاسک، خمیر، رودان، قشم (هرمزگان)، فامنین (همدان) و مهریز، یزد (یزد) از امروز شنبه (13 شهریور) از وضعیت قرمز خارج خواهند شد.

استان قزوین/مرگ‌ومیر کرونایی 114 درصد کاهش یافت

در شبانه‌روز اخیر مجموع آمار مبتلایان کرونایی استان به 101 هزار و 376 نفر رسید که از این تعداد 37 هزار و 34 نفر بستری شده و 2 هزار و 218 نفر فوت کردند. همچنین آمار موارد محتمل و مشکوک ابتلا هم با 50 نفر افزایش به 18 هزار و 359 نفر و آمار بستری‌های موقت هم با 27 نفر افزایش به 2854 نفر رسید. ضمن اینکه آمار مجموع بهبودیافتگان 28 هزار  و 798 نفر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از تک‌رقمی شدن مجدد آمار مرگ‌ومیر کرونایی خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 7 بیمار بدحال کرونایی به دلیل شدت علایم جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 114 درصد (8 نفر) کاهش یافته است.

پیمان نامدار همچنین به کاهش 24 درصدی آمار مبتلایان روزانه اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته 439 مبتلای کرونایی جدید در استان قزوین شناسایی شدند که این آمار نسبت به روز قبل 148 نفر کمتر شده است.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت اخیر آمار بستری‌های روزانه کرونایی دوباره به زیر 200 نفر رسید و 171 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند که آین آمار در قیاس با روز قبل 23 درصد (51 نفر) کاهش یافته است. با این حال آمار بیماران بدحال کرونایی زیر دستگاه کمک‌تنفسی 14 درصد کاهش یافت و در حال حاضر 57 بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که 7 نفر بیشتر از روز گذشته است.

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین از کاهش 22 درصدی آمار بهبودیافتگان کرونایی هم خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 135 بیمار کرونایی با علایم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما مرخص شدند که این آمار نسبت به روز گذشته 36 نفر کمتر بود.

نامدار ادامه داد: همین کاهش آمار بهبودیافتگان هم سبب شد که آمار مجموع بستری‌های فعلی ما نسبت به روز گذشته در عدد 846 نفر ثابت بماند و با توجه به روند کاهشی ابتلا در 2 شهرستان آوج و بویین‌زهرا احتمالاً شاهد استمرار در کاهش بستری‌ها خواهیم بود.

استان آذربایجان غربی/ثبت 5700 فوتی کرونایی

جواد آقازاده با اشاره به فوت 32 نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با این تعداد فوتی، شمار کلی فوتی‌های کرونایی در استان به پنج هزار و 700 نفر رسید.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته یک هزار و 189 نفر دیگر در آذربایجان‌غربی آلوده به کرونا شدند و مجموع مبتلایان از ابتدا تاکنون به 242 هزار و 264 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در شبانه روز گذشته دو هزار و 245 نفر بستری سندروم حاد تنفسی و 74 نفر وصل به ونتیلاتور در آذربایجان‌غربی ثبت شد.وی تعداد بیماران بستری مشکوک را یک هزار و 217 نفر عنوان کرد و افزود: تعداد بستری آی سی یو نیز به 332 نفر در استان رسیده است.

آقازاده از واکسیناسیون چهار هزار و 365 نفر دیگر خبر داد و بیان کرد: در مجموع تاکنون 925 هزار و 439 نفر واکسن کرونا را دریافت کردند.

استان گیلان/ 32 درصد جامعه واکسینه شدند

 12 شهرستان استان گیلان در وضعیت نارنجی، 4 شهرستان در وضعیت قرمز و یک شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

صومعه‌سرا، لنگرود، آستانه‌اشرفیه و بندرانزلی 4 شهرستان در وضعیت قرمز استان گیلان هستند و تنها شهرستان املش زرد بوده و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هزار و 200 بیمار کرونایی هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 130 نفر در 24 ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

این آمار نسبت به آمار یک ماه پیش به نصف کاهش یافته است بنابراین استان گیلان در حال حاضر وضعیت شکننده‌ای را پشت سر می‌گذارد و قطعاً در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار ماه گذشته تکرار می‌شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان 32 درصد جامعه هدف در گیلان واکسینه شدند و این آمار در گیلان از میانگین کشوری نیز پیشی گرفته است؛ در روزهای آینده نیز شاهد تسریع در روند واکسیناسیون خواهیم بود.

استان سمنان/ 193 مورد مثبت کرونا ثبت شد

حبیب‌الله خجسته پور سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان اظهار داشت: از دوازدهم شهریور تا سیزدهم شهریورماه جمع کل محتملین ورود به بیمارستان 250 نفر است.

وی جمع کل موارد مثبت (مبتلای قطعی) را نیز 193 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین جمع کل موارد مثبت سرپایی در شبانه‌روز گذشته 169 نفر بوده است.

سخنگو و جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان جمع کل موارد مثبت بستری را 24 نفر اعلام کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته نیز 6 در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باختند.

خجسته پور خاطرنشان کرد: همچنین یک فوتی مشکوک به کرونا نیز در شبانه روز گذشته ثبت شد.وی جمع کل ترخیص شده را نیز 56 نفر برشمرد و گفت: جمع کل بستری در شبانه‌روز گذشته (قطعی و مشکوک) 610 نفر بوده است.

نوید دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: در 72 ساعت گذشته 74 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

وی افزود: روند ابتلا همچنان ادامه دارد و رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی بسیار ضروری است.

استان گلستان/تداوم مرگ‌های دو رقمی کرونایی

همزمان با شروع پیک پنجم شیوع کرونا در استان گلستان و همراه با افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان، فوت شدگان ناشی از کرونا نیز دو رقمی شد و حالا به رغم فروکش کردن بیماری، اما میزان مرگ و میرها همچنان دو رقمی است.

در موج پنجم این بیماری که از موج نخست همه گیری کرونا در اسفند سال 98 هم اوضاع را در گلستان وخیم‌تر کرده بود، تعداد بیماران بدحال و جان باختگان ناشی از بیماری بیشتر شد و این روند متأسفانه همچنان ادامه دارد.

ابتلای خانوادگی، درگیر کردن همه سنین به ویژه جوانان و کودکان، همزمانی آن با برخی از بیماری‌های دیگر از جمله قارچ سیاه نگرانی‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرده و در حال حاضر تنها راه حل مقابله با این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون گسترده است.

در حال حاضر طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان یکهزار و 13 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند که از این تعداد 190 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و حال 61 بیمار به طور کامل وخیم است.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یکی از علت‌های مرگ و میر بیشتر در موج پنجم شیوع کرونا، مراجعه دیرهنگام برخی از بیماران به مراکز درمانی است و همین موضوع سبب شده از ابتدای شروع پیک کنونی مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان دو رقمی شود و این شرایط همچنان تداوم دارد.

براساس آمارهای منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان 16 بیمار کرونایی دیگر در استان جان خود را از دست دادند و با توجه به تعداد قابل توجه بیماران بدحال احتمال دارد در روزهای آینده نیز چنین شرایطی در استان وجود داشته باشد.

استان خراسان جنوبی/شمار قربانیان به 1079 نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 363 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 123 بیمار جدید شامل 49 بستری و 74 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد 51 مورد از بیرجند، 2 مورد از خوسف، درمیان 4 مورد، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان هر کدام 8 مورد، سربیشه 9 مورد، طبس 17 مورد، 13مورد از قائنات، فرودس 6 مورد، قاین 14 مورد و نهبندان 4 مورد جدید شناسایی شد.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از 251 تست سریع کرونا 59 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 434 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 295 نفر کرونا مثبتند، افزود: از این تعداد 41 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 6 نفر نامساعد است.مهدی زاده بیان کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید ناشی از کرونا تعداد فوتی‌های این بیماری به هزار و 79 مورد رسید.وی افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان 212 هزار و 483 نفر واکسن نوبت اول و 117 هزار و 579 نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان فارس/ روند تعداد بستری و فوتی بر اثر کرونا ‌کاهش یافت‌

روند نزولی بیماری کرونا در استان فارس سبب شده که این روزها تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند اما این به معنای ساده‌انگاری یا عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی نباید باشد.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و 259 هزار و 77تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 381 هزار و 347بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 164 هزار و 493 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 35 هزار و 401 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون 416 هزار و 748بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

با جان باختن 21 هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری در 24 ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به 6 هزار و 246 نفر رسیده است.

همچنین با اعلام بستری 362 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به سه هزار و 966نفر رسیده که از این تعداد، 376بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

استان اردبیل/ وضعیت کاملاً شکننده شد

شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت:با تغییر رنگ‌بندی شهرها در پیک پنجم کرونا شهرستان گرمی به رنگ نارنجی درآمد و شهرستان‌های نیر، اصلاندوز، کوثر و انگوت رنگ زرد پیدا کردند.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، خلخال و سرعین همچنان رنگ سرخ دارند و باید در همه شهرها پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و وضعیت آرام‌تری را در گذر از پیک پنجم تجربه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه از دو روز پیش روند نزولی آمار مبتلایان و بستری‌ها نشان از سیر کاهنده موج پنجم دارد، گفت: البته باید ارزیابی نهایی را تا آخر هفته تکمیل کرد و سپس به صورت جامع در این زمینه نظر داد که پیش‌بینی می‌شود تا اواسط مهرماه تغییر رنگ شهرهای استان به وضعیت عادی به طول بینجامد.

حبیب‌زاده افزود: در حال حاضر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در بین شهروندان که به بیش از 45 درصد رسیده، وضعیت روند آرام‌تری به خود گرفته ولی همچنان خطر خیز پیک پنجم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در گذر از وضعیت شکننده بهتر است همه مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیریم و اجازه ندهیم تا برخی سهل‌انگاری‌ها به افزایش بستری‌ها و مرگ و میرها منجر شود.

استان اصفهان/ وضعیت شکننده است

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 1851 نفر بودند که 801 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده  447 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت 399  بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 3473 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 445 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 45 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 38 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

نجیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس جدیدترین رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اصفهان، فریدونشهر، شاهین‌شهر، در وضعیت قرمز تیره، کاشان، خمینی‌شهر، میمه، فلاورجان، بویین میاندشت، دهاقان، برخوار، اصفهان، اردستان، تیران و کرون، چادگان، خوانسار، سمیرم، نجف‌آباد، مبارکه، شهرضا، فریدن و لنجان در وضعیت قرمز هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شهرستان‌های نطنز، نائین، گلپایگان و آران و بیدگل در وضعیت نارنجی و تنها یک شهرستان خور و بیابانک در وضعیت زرد قرار دارد.

استان هرمزگان/ 9 بیمار قربانی ویروس کرونا شدند

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان در هفته‌های اخیر رشد خوبی داشت و میزان قابل توجهی از افراد واکسینه شدند.

وی افزود: هر چند روز گذشته شمار افراد واکسینه شده کم بود اما در مجموع تاکنون بالغ بر 670 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که بیش از 477 دوز مربوط به مرحله اول و 223 دوز نیز مربوط‌ به‌ نوبت دوم است.

نوروزیان با اشاره به افزایش میزان تست گیری در مراکز درمانی گفت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 515837 بوده و سعی می‌شود اینن روند تداوم یابد.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته 98 بیمار جدید در بخش‌های مختلف بیمارستانی استان بستری‌ شدند، در حال حاضر 780 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از این میزان 135 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 33 بیمار نیز وخیم است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 10 هزار نفر از بیماران در منازل خود قرنطینه هستند اظهار داشت: در شبانه روز گذشته کرونا جان 9 بیمار دیگر شامل 5 آقا و 4 خانم در محدوده سنی 38 الی 90 سال از شهرستانهای میناب (2 نفر)، بندرعباس (4 نفر) بندرلنگه (2 نفر) و رودان یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به 2216 نفر رسید.

استان همدان / 13 بیمار کرونایی جان باختند

محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: با شناسایی 955 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان، مجموع بیماران بستری مثبت به 25 هزار و 172 و بیماران سرپایی مثبت به 74 هزار و 62 نفر رسید.

وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در 24 ساعت گذشته یک هزار و 519 مورد بود که 215 نفر از مراجعان به بیمارستان ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: 22 بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی 60 بیمار بستری در بیمارستان های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و 276، بهار یک هزار و 283، تویسرکان یک هزار و 359، رزن یک هزار و 9 ، درگزین 339، فامنین 364 و کبودراهنگ یک هزار و 295 نفر است.

وی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و 792 نفر در ملایر، سه هزار و 119  نفر در نهاوند و 9 هزار و 783 نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

استان کرمان/ بستری 968 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها

تنها چند روزی است که شاهد نزولی شدن آمار در استان کرمان هستیم و به‌گفته علی زینی‌وند استاندار کرمان این آمار شکننده بوده و کوچکترین سهل‌انگاری امکان بازگشت روند صعودی بیماری به استان وجود دارد.

در حال حاضر و براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی اعلام شده از 23 شهرستان استان کرمان، 9 شهرستان در وضعیت قرمز، 9 شهرستان در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان در وضعیت زرد کرونایی بوده به طوری که بیش از 78 درصد شهرستان‌های استان هنوز در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 968 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 536 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 51 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 146 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 97 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 138 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 130 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 36 هزار و 754 مورد رسیده است.

وی به فوت 19 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 343 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 723 هزار و 224 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 363 هزار و 438 مورد است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار داشت: روند نزولی کرونا در پیک پنجم آن در استان کرمان آغاز شده و میزان بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان کرمان نسبت به هفته‌های گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل تخصیص کم سهمیه واکسن کرونا به استان روند واکسیناسیون در استان با سرعت کمی انجام می‌شد گفت: امیدواریم با رسیدن محموله بزرگ واکسن کرونا به کشور سهمیه قابل توجهی به استان کرمان اختصاص داده شود.

استان بوشهر/ ثبت 10 فوتی کرونایی دیگر

سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه شمار تست‌های مثبت کرونا استان بوشهر از 70 به 25 درصد کاهش یافته اظهار داشت: براساس آمارها از مجموع فوتی‌های کرونایی در 1.5 سال گذشته 32.3 درصد آن در 2 ماه تیر و مرداد امسال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعداد فوتی‌های کرونایی استان را یک‌هزار 853 نفر دانست و بیان کرد: فوتی‌های پیک پنجم کرونا در مجموع تاکنون 620 نفر ثبت شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر پیک پنجم کرونا را خطرناک‌ترین موج ابتلا به این ویروس در 1.5 سال گذشته دانست و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود یک سوم از کل موارد فوت ناشی از این بیماری در موج پنجم شیوع ویروس کرونا رخ داده است.

وی با بیان اینکه اکنون 514 نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند خاطر نشان کرد: روز گذشته 106 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای 61 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

کشمیری با اشاره به اینکه اکنون 72 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 27 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت 10 فوتی کرونایی دیگر در استان خبر داد و بیان کرد: 7 آقا و 3 خانم روز گذشته بین سن 24 تا 62 سال به سبب ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر جان‌باخته‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تعداد مبتلایان در استان را افزون بر 82 هزار نفر دانست و افزود: روند بهبودی بیماران کرونایی در استان بوشهر در حال افزایش است و خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 123 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 104 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

وی با بیان اینکه جمعیت هدف بالای 18 سال استان بوشهر در تزریق واکسن 660 هزار نفر است خاطر نشان کرد: تاکنون 500 هزار واکسن در این استان تزریق شده که در مجموع 312 هزار و 600 نفر واکسن دریافت کرده‌اند و از این شمار به 178 هزار نفر هر دو نوبت و به 135 هزار نفر تیز فقط یک نوبت تزریق شده است.

کشمیری تصریح کرد: برای تکمیل روند واکسیناسیون و ایجاد ایمنی در این استان به 500 هزار واکسن دیگر نیاز است که انتظار می‌رود با تأمین واکسن از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون در این استان تکمیل شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1109675 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرونا در بیمارستان های استان بیمار جدید مبتلا به کرونا بیمارستان های استان بوشهر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه علوم پزشکی استان رعایت پروتکل های بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی بخش مراقبت های ویژه ستاد مقابله با کرونا رعایت دستورالعمل ها شبانه روز گذشته استان بستری هستند روند واکسیناسیون شهرستان در وضعیت رعایت پروتکل ها وضعیت نارنجی 24 ساعت گذشته آذربایجان غربی استان کرمان بستری هستند پیک پنجم کرونا ابتدای شیوع بیمار مبتلا کرونا در استان بیمار کرونایی ناشی از کرونا وضعیت قرمز کرونایی دیگر استان اصفهان مراکز درمانی وضعیت زرد عادی انگاری موارد بستری ویروس کرونا تعداد بیمار آخرین وضعیت جان باختگان استان قزوین استان سمنان استان گیلان حال حاضر نشان می دهد شناسایی شد موارد مثبت بستری شدند شیوع کرونا قرار دارند کاهش یافته شهرستان ها درصد کاهش نفر واکسن مثبت قطعی بستری شده تزریق شده مرگ و میر یک هزار کل موارد نفر رسید استان ها بستری ها رنگ بندی موج پنجم هزار نفر کووید 19 دو رقمی شده ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی

آفتاب‌‌نیوز :

زهرا مینویی، وکیل ترانه علیدوستی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: در روز‌های اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است.

برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند. خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی هستند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور