Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با هدف رعایت حقوق شهروندی و بررسی وضعیت زندان های فارس و رفع مشکلات زندانیان، بازرسان دادستانی کل کشور از زندان های شیراز بازدید کردند و در دیدار چهره به چهره و در فضایی صمیمی با زندانیان در جریان مسائل و مشکلات قضایی آنان قرار گرفتند.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس در بازدید از زندان مرکزی شیراز، گفت: هدف ما و همه همکاران در اداره کل زندان های استان رفع مشکلات زندانیان و تسریع در فرایند اصلاح و تربیت و بازگشت سعادت مندانه آنان به آغوش گرم خانواده وجامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تمام تلاش ها در سیستم اصلاح و تربیت و قضایی کشور، حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی زندانیان در زندان ها است گفت: با همکاری های خوب صورت گرفته در پیاده سازی دستورالعمل های اصلاح و تربیتی سازمان زندان ها، توسط همکاران و حضور مداوم قضات دادگستری استان در همه زندان ها، بسیاری از مشکلات مربوط به زندانیان رسیدگی شد و یا در حال بررسی است که این تلاش ها یک رکورد بی نظیر در حل مشکلات زندانیان بوده است.

مدیر کل زندان های فارس ادامه داد: تبدیل شرایط حبس در زندان به فرصت، توسط زندانیان با حضور در کارگاه های اشتغال و شرکت در امور فرهنگی و تربیتی و فراگیری حرفه جدید، ضمن اضافه کردن به علم و آگاهی،آنان می توانند با شادابی و نشاط ناشی از اصلاح در جامعه حضور یابند.

جلالی مدیرکل نظارت بر زندان ها و بازداشتگاه های دادستانی کل کشور گفت: هدف از حضور هیأت ویژه دادستانی کل کشور بازدید از زندان های استان فارس و دیدار چهره به چهره با زندانیان است تا ضمن بررسی مشکلات آنان در همه زمینه ها به ویژه مشکلات قضایی گزارش ویژه ای تهیه و به دادستان کل کشور و رئیس قوه قضاییه ارائه شود.

او با بیان اینکه طرح کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات های جایگزین در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است و ما نیز در زمینه همکاری متقابل در تلاشیم تا مراحل اصلاح و تربیت زندانیان و انجام امور مربوط به حرفه آموزی، علوم قرآنی و مسائل فرهنگی را در اولویت کاری همکارانمان قرار دهیم تا بتوانیم با جلوگیری از تکرار مجدد جرم و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به اجتماع و کانون خانواده، اقدامات مناسب و مستمری را انجام دهیم.

جلالی ادامه داد: نتیجه جمع بندی گزارش بازدیدها و دستورات صادره به سیستم زندان و سیستم قضایی استان ارسال و ابلاغ خواهد شد و درصورتی که زندانیان درخواست و مشکلی برای رسیدگی دارند می توانند از طریق مکاتبه درخواست خود را به مدیران زندان ها تحویل دهند تا ضمن ارسال آن، این درخواست ها نیز مورد رسیدگی قرار گیرند.

دادیار دادسرای دیوان عالی کشور در جمع زندانیان مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز گفت: خداوند به انسان اراده داده تا بین معروف و منکرات، حق انتخاب داشته باشد که به سمت نور حرکت کند و یا تاریکی و گناه.

مهدی مهرانگیز افزود: خداوند وجود انسان را به شکلی آفریده که می تواند به بالاترین مقام معنویت عروج نموده و نمونه آن حضور پیامبر اکرم(ص) در شب معراج در آسمان هفتم و جایی بوده که حتی جبرئیل امین هم اجازه ورود به آنجا را نداشته است.

او اضافه کرد: از همه زندانیان می خواهم که از این فرصتی که در زندان برای آنان ایجاد شده، نهایت استفاده را داشته باشند و نسبت به اصلاح و تغییر نگرش و رفتار خود اقدام و خود را به فردی مصلح تبدیل کنند.

دادیار دادسرای دیوان عالی کشور گفت: امکانات خوبی در زندان در حوزه فرهنگی و حرفه آموزی و اشتغال طراحی و ایجاد شده که زندانیان می توانند از این امکانات به نحو احسن استفاده و خود را به فردی توانمند تبدیل کنند.

مهرانگیز گفت: ما از طرف دادستانی کل کشور توفیق حضور در زندان های استان های فارس را یافته ایم تا چنانچه زندانیان تقاضا و مطلبی دارند اعم از مشکلات پرونده قضایی خود و یا در ارتباط با زندان و غیره به صورت مکتوب تهیه کنند و در اختیار ما قرار دهند تا در این فرصت، تقاضاها بررسی و پاسخ داده شود.

او تأکید کرد: تقاضا دارم در زمان اعطاء مرخصی و یا اشتغال به کار ضمن مراقبت، زندانیان مرتکب جرم جدیدی نگردند که الزاماً مجبور به اعمال محدودیت های تسهیلاتی می شویم و بدیهی است که چنانچه زندانیان حسن خلق و رفتار داشته باشند براحتی می توانند از ارفاقات قانونی بهره مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندان های شیراز دادستانی کل کشور زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت

حجت الاسلام علی فرجی برحق روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه استان، از مردم و خیرین استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک، ۳۳۰ میلیارد ریال بدهی داشتند، در این بازده زمانی بیشترین کمک ها در ماه رمضان انجام شد و تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند.

این مسوول ادامه داد: کمک های خیرین ادامه دارد و امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش برگزار می شود، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش های زیادی انجام شد و نقش رسانه های جمعی نمود داشت، گفت: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام فرجی برحق با اشاره به اینکه بررسی وضعیت پرونده های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولین امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد خاطرنشان کرد: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولین برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه ریزی برای کمک انجام شود که این امر هم مورد عنایت دست اندرکاران قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب بازدید کرد
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه