Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح اولین خانه امداد شهرداری منطقه۱۳با بیان اینکه تحول و توانمندسازی محلات از اهداف طرح خانه‌های امداد محله است، گفت: افراد باید در این طرح به صورت جمعی توانمند شوند.

به گزارش ایسنا، در راستای تحول و توانمندسازی محلات، اولین خانه امداد شهرداری منطقه۱۳ با حضور علی آقامحمدی مدیرگروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی شکری شهردار منطقه۱۳، سعادتی شهردار منطقه۱۲، حسینی مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۳، سیدابوالفضل پرپنجی مدیرکل امداد امام خمینی(ره) استان تهران و جمعی از مسئولین و مدیران شهری در محله شهید اسدی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان اینکه تحول و توانمندسازی محلات از اهداف طرح خانه‌های امداد محله است گفت: افراد باید در این طرح به صورت جمعی توانمند شوند.

او با بیان اینکه همه نهادها و یاران انقلاب اسلامی در این طرح حضور خواهند داشت، گفت: مهمترین کار در راه‌اندازی خانه‌های امداد موضوع اخلاص است و باید با اخلاص وارد کار شویم.

آقامحمدی رسیدگی به نیازمندان و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی را از اهداف این طرح بر شمرد و افزود: وظیفه خانه‌های امداد شناسایی و برداشتن موانع برای کمک به نیازمندان است.

وی افزود: هم اینک طبق بررسی ها ۲۰۲۰ محله محروم در کشور شناسایی شده که با همکاری دستگاهای عضو طرح توانمندسازی محله مشکلات آنها رسیدگی خواهد شد.

عدالت اجتماعی در توجه به محلات کم برخوردار شهر

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از شهردار منطقه۱۳ در کاهش محرومیت از محلات کم برخوردار این منطقه گفت: مهمترین محور ما در شورای ششم بحث عدالت اجتماعی است و در بحث عدالت اجتماعی، اولویت جدیدمان توجه به مناطق محروم و کم برخوردار شهر تهران است و طبق برآوردی که انجام دادیم حدود ۷۰ تا ۱۰۰ محله کم برخوردار و محروم در شهر تهران وجود دارد.

او با بیان اینکه به مناطق محروم و یا فاصله بین شمال و جنوب تهران از منظرهای مختلف می‌توان به موضوع نگاه کرد، تاکید کرد: فقر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، فقر در زیرساخت‌ها و عدم برخورداری از سرانه هفتگانه از جمله مصادیق محرومیت در مدیریت شهری هستند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بین ۷۰ تا ۱۰۰ محله کم برخوردار داریم که البته وضعیت‌شان مشابه هم نیست .این محلات از اولویت‌های ما هستند و همه امکاناتی که در اختیار مدیریت شهری است را برای این کار بزرگ و اساسی به کار گرفته و با تمام توان در خدمت ستاد طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار هستیم.

ساماندهی و توانمندسازی محلات با رویکرد ارزشگرایی

مجتبی شکری شهردار منطقه۱۳ نیز در آیین افتتاح اولین خانه امداد این منطقه گفت: محلات صفا، زاهد گیلانی و شهید اسدی از محلات کم برخوردار این منطقه هستند و ما همواره با نگاهی جهادی در جهت کاهش مشکلات این محلات فعالیت می کنیم.

او افزود: رویکرد ارزشگرایی در برخورد با این محلات می‌تواند راهگشا برای تضمین مسیر برنامه ریزی شده برای ساماندهی و توانمندسازی محلات کم برخوردار باشد.

او با بیان اینکه روابط مدیران شهری منطقه با شهروندان به صورت دوسویه و مشارکتی است، افزود: اعتمادسازی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی در خدمت رسانی و توانمندسازی محلات در دستور کار قرار گرفته که یقینا نفع و خیر و برکات آن باقیات صالحاتی برای همه ما خواهد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13، در پایان این مراسم و با حضور مسئولین در سرای محله شهید اسدی اولین خانه امداد منطقه۱۳ به طور رسمی افتتاح شد که توانمند سازی نیازمندان با حفظ تکریم و ایجاد درآمد ثابت برای آنان در قالب سه رکن اساسی شامل ایجاد اشتغال، تامین مسکن و فرهنگ سازی در اولویت کارهای این خانه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه13 خانه امداد محلات کم برخوردار اولین خانه امداد خانه های امداد شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید

برنامه «منم بچه‌ها مسلمان» که جزو برنامه‌های پربیننده شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه پویاست، با آیتم‌ها و کاراکتر‌های جدید از عید سعید فطر روی آنتن رفته است.

محله، حیاط مسجد و شبستان جزو لوکیشن‌هایی است که این برنامه در آن ضبط شده است.

ساختار برنامه نمایشی بوده و هر روز در محله اتفاقی رخ می‌دهد که منجر به شکل‌گیری نمایش می‌شود و با مداخله عمو روحانی و اهالی محل ماجرا پایان می‌یابد.

همچون گذشته حجت الاسلام محمدصادق مقدسیان اجرای برنامه را برعهده دارد.

در کنار شخصیت عمو روحانی، آقای رنگ کار که فردی سربه هواست، آقای مهندس که در محله تعمیرگاه کامپیوتر و لوازم برقی دارد آقا ماشالله که راننده سرویس مدرسه است و گهگاهی به مسجد سر می‌زند و…

همچنین سه کاراکتر عروسکی در مجموعه جدید در کنار بازیگران و شخصیت‌ها قرار دارند. بهادر، که پسری پر انرژی است، اما کارهایش را با عجله انجام می‌دهد.
بنفشه خواهر بهادر هم از اواسط پروژه به این برنامه پیوسته است و غاغارخان، کلاغی است که در محل رفت و آند می‌کند و اشیا دور ریز را جمع می‌کند در ضمن با خبرچینی‌های خود دردسر‌هایی را به همراه می‌آورد.

برنامه «منم بچه‌ها مسلمان» به تهیه کنندگی مهدی نیک روش، کارگردانی مرضیه منصوری، سردبیری محمدحسین حبیبی در گروه خانه تولیدات جوان مرکز سیمرغ در ۱۰۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شده است.

امیرحسین انصافی، محمدحاجی بابایی، ماشالله کوهستانی، مهدی مقیم، آرش صادقیان، زهرا محمدباقری و… از جمله بازیگرانی هستند که در این برنامه حضور دارند.

«منم بچه‌ها مسلمان» روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ و ۱۶ از شبکه قرآن و ساعت ۱۳ از شبکه پویا پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • افتتاح اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده