Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:06:13 GMT

اصلاح‌طلبان قدرت محور به سوی رکود و انزوا می‌روند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۷۵۴۷

اصلاح‌طلبان قدرت محور به سوی رکود و انزوا می‌روند

گروه سیاست سایت فردا – انتخابات 1400 و رقابت‌های آن پایان یافت اما آثار آن در جریان‌های سیاسی باقی است. به خصوص در میان اصلاح‌طلبان که شاهد بودیم در این دوره با اختلافات و چنددستگی‌های بسیاری مواجه شدند. حال باید دید که این جریان سیاسی چطور خود را بازیابی می‌کند؟ در پی اختلافاتی که مشاهده شد، جدایی‌ها و انشقاق‌هایی در راه است یا اینکه یک بار دیگر گرد هم آمده و همه مشکلات پیش آمده را فراموش می‌کنند؟ همچنین باید دید که لیدری و رهبری این جریان به دست کدام طیف خواهد افتاد؟

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با «فردا» درباره وضعیت فعلی جریان اصلاحات گفت: «متاسفانه ما اکنون فعالیتی را از اصلاح‌طلبان نمی‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح‌طلبان مرتب دچار اشتباه تاکتیکی و استراتژیکی می‌شوند. عدم وحدت و فرصت‌طلبی برخی از اصلاح‌طلبان موجب انشقاق صفوف، هدر رفتن نیروها و از دست رفتن پایگاه اجتماعی می‌شود. من معتقدم که تا وقتی اصلاح‌طلبان مصلحت و منفت‌طلب صف خود را از اصلاح‌طلبان جدا نکنند و اصلاح‌طلبان بر اساس فکر و اندیشه، مبارزه مفاسد مختلف، حقوق و مطالبان مردم و اجرای قانون حرکت نکند، بیشتر دچار تشتت خواهند شد».

وی افزود: «ما همیشه در شورای شهر تهران و ... شاهد بودیم که افرادی از سفره اصلاح‌طلبی تغذیه کرد و در راستای منافع مالی خود قدم برداشته‌اند. خیلی از این افراد حتی در دولت روحانی هم حضور داشتند اما از نیروهای جوان اصلاح‌طلب استفاده نکردند. این افراد که اسم اصلاح‌طلبی را یدک می‌کشند اما حسود و تنگ نظر بوده و دنبال تقویبت بنیان‌های فکر اصلاح‌طلبی هستند با منزوی جوانان موجب شده‌اند که نیروهای زبده و متخصص این جریان کنار بمانند. لذا معتقدم افرادی که در جبهه اصلاحات هستند باید در این زمینه فکر اساسی کنند تا از این پس جریان اصلاحات فریب منفعت‌طلبان را نخورند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه آیا این تفکیک و جداسازی در جریان اصلاحات انجام خواهد شد و یا مثل قبل فقط از آن صحبت می‌شود، گفت: «به نظر من کسانی که قصد هدایت این جریان را دارند باید ملاحظه‌کاری و تعارفات بی‌خود را کنار بگذارند. قرار نیست که به خاطر یک حزب و یا چند نفر کل جامعه را از دست بدهند. آن افرادی که از آنها سخن گفتیم هم اگر واقعا به دنبال خیر و منافع مردم باشند، به دامن اصلاحات بر‌می‌گردنند اما اگر به خاطر حفظ چند شخص یا یک حزب و گروه همه منافع اصلاح‌طلبان هزینه شود، با مشکلات دیگری مواجه خواهیم بود و نتیجه آن است که اصلاح‌طلبان دچار شکست‌های پی‌درپی شوند».

جلالی‌زاده در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبانی که خود را جامعه محور می‌خوانند لیدری و رهبری جریان اصلاحات را به دست خواهند گرفت یا قدرت‌محورها؟ گفت: « از آنجایی که همیشه جریانات مردمی، اصولی و مخلص ماندگار بوده‌اند تصور می‌کنم که اصلاحات جامعه‌محور نیز جای خود را باز کرده و اصلاحات قدرت محور رو به رکود و انزوا خواهد رفت.  همیشه در طور تاریخ افکار و اندیشه‌های ناب، صادق و مخلص ماندگار شده و افراد ظاهری و دنیوی از بین رفته‌اند».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه سیدمحمد خاتمی به سوی کدام طیف مایل خواهد شد؟ به سوی جامعه محورها خواهد رفت یا مثل انتخابات اخیر از قدرت‌محورها حمایت می‌کند؟ گفت: «متاسفانه گاهی آقای خاتمی تحت تاثیر رودربایستی با برخی افراد اقدام  می‌کند. یا مصالحی را در نظر می‌گیرد. شاید این رویکرد آقای خاتمی مورد نقد باشد اما مساله این است که او با توجه به ملاحظه برخی مصالح ملی یا اصلاح‌طلبان و متهم نشدن به برخی مسائل اقداماتی را انجام می‌دهد که شاید مورد نظر خودش هم نباشد».


 

منبع: فردا

کلیدواژه: جلالی زاده جریان اصلاحات اصلاح طلبان قدرت محور اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، برای دومین بار طی مدت اخیر، از مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس، به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی و از قطب‌های واردات کالا به کشور بازدید به عمل آورد.

بندر شهید رجایی که به عنوان بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر در عملیات کانتینری شناخته می‌شود، دارای ۵ هزار و ۱۰۰ هکتار مساحت است و ۶۵ درصد صادرات و واردات کشور از طریق آن انجام می‌شود.

رئیس قوه قضائیه در جریان سفر قبلی خود به استان هرمزگان، در بازدید از اسکله شهید رجایی دستورات مشخصی را به منظور ساماندهی و تسریع در روند بارگیری از کشتی‌ها و ترخیص کالاها بویژه اقلام اساسی مورد نیاز زندگی مردم صادر کرده و دستگاه قضائی هرمزگان را مأمور نظارت و رسیدگی به این امر کرده بود.

در جریان بازدید رئیس عدلیه از مجتمع بندری شهید رجایی، گزارشی از اقدامات صورت گرفته به منظور رصد و نظارت بر کشتی‌هایی که در لنگرگاه و اسکله‌های بنادر استان هرمزگان بویژه بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرند، به رئیس قوه قضائیه ارائه شد. همچنین رئیس دستگاه قضا به صورت میدانی از فرآیند امور در بزرگترین بندر تجاری و گمرکی کشور و همچنین سازوکارهای مبارزه با قاچاق کالا در بنادر و گمرکات استان هرمزگان نظارت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان بازدید میدانی از بنادر و گمرکات استان هرمزگان و بندر شهید رجایی به محل نگهداری ماشین‌آلات راهسازی مراجعه کرد تا علت عدم ترخیص این ماشین‌آلات مورد بررسی میدانی قرار گیرد.

در جریان بازدید رئیس عدلیه از بخش نگهداری ماشین‌آلات راهسازی در بندر شهید رجایی، معاون حقوقی گمرک اظهار کرد: علت عدم ترخیص این ماشین‌آلات، «عدم ثبت سفارش» است و عدم ثبت سفارش آنها نیز ناشی از آن است که از زمان تولید آنها، بیش از ۵ سال می‌گذرد و به موجب قانون، در جهت حمایت از تولید داخلی، برای چنین کالاهایی نباید ثبت سفارش و تخصیص ارز صورت گیرد.

کد خبر 6095040

دیگر خبرها

  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • نظارت میدانی رییس قوه قضاییه از روند کار بندر شهید رجایی
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است