Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:03:07 GMT

اتابک نادری نشان درجه یک هنری دریافت کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۸۱۰۳

اتابک نادری نشان درجه یک هنری دریافت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، با بررسی سوابق و فعالیت‌های «اتابک‌ نادری» گواهینامه درجه یک هنری در رشته تئاتر، از سوی احمد صدری، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، در محل معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی اعطا شد.

اتابک نادری متولد ۱۳۴۹ در اردبیل بوده، فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۴ با تئاتر دانش‌آموزی آغاز کرد و پس از کسب تجربه بازی، در سال ۱۳۶۹ نویسندگی و کارگردانی در حوزه تئاتر را نیز به کارنامه هنری خود افزود؛ از جمله کارگردانی نمایش «دپوتات» که در سال‌های ۹۶-۹۷ در تهران، تبریز و زادگاهش اردبیل به روی صحنه برد و تماشاچیان بسیاری را پای اجرا نشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سال ۱۳۷۳ تا کنون به صورت حرفه‌ای در عرصه تلویزیون نیز فعالیت دارد و اغلب مردم او را با سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده به خاطر سپردند تا اینکه با حضور در «لژیونر»، «گاندو» و «بچه مهندس» به چهره آشناتری برای مخاطبان تلویزیون بدل شد.

نادری در سال ۷۷ با فیلم سینمایی «هیوا» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور نخستین تجربه سینمایی خود را کسب کرد و بعدتر خانه پدری، چشم عقاب، ترنج، متولد ماه مهر و عشق فیلم را به کارنامه خود سنجاق زد اما در این حوزه کم کارتر از باقی حوزه‌ها بوده است.

همه فعالیت وی به بازیگری ختم نمی‌شود. تأسیس اداره برنامه‌های نمایشی استان و مرکز آموزش تئأتر در اردبیل، مدیریت هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی، بازسازی و احیای تماشاخانه سنگلج و تئاترشهر از جمله خدمات ارزنده‌ او برای تئاتر بوده و حضور مستمر و پیگیرانه وی در بهبود شرایط تئاتر استان‌ها و تلاش‌های او برای احیا و توسعه تئاتر کهن سنگلج همواره مورد توجه خانواده تئاتر است .

مؤسس و مسؤول اداره هنرهای نمایشی (اردبیل/ ۱۳۷۴)؛ مسؤول دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس (اردبیل/ ۱۳۷۶)‏؛ معاون پژوهشی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس (تهران/ ۱۳۷۵)‏؛ مدیر دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس کشور (اردبیل/ ۱۳۷۵)‏؛ مسؤول اداره برنامه‌های نمایشی استان اردبیل(۱۳۷۹)‏؛ مدیر مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل(۱۳۷۹)‏؛ کارشناس جشنواره‌های تئاتر استان‌های کشور (مرکز هنرهای نمایشی/ ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵)‏؛ مدیر اجرایی در دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر (تهران/ ۱۳۸۴)‏؛ ایده‌پرداز و طراح تئاتر فجر استانی و همایش برگزیدگان جشنواره‌های استان‌ها؛ مدیر تماشاخانه سنگلج (تهران/ ۱۳۸۵-۱۳۹۰)؛ مدیر تئاترشهر(۱۳۹۲)؛ مدیر هماهنگی تئاتراستان‌ها (۱۳۹۰تا ۱۳۹۱و سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸)؛ دبیر اجرایی دوره سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (۱۳۹۰) ومدیر اجرایی دوره سی و نهم تئاتر فجر؛ عضو شوراهای بازنگری آئین‌نامه‌های مختلف حوزه نمایش؛ داور و کمیته انتخاب آثار جشنواره‌های دفاع مقدس، عاشوراییان، ملی جوان، کودک و نوجوان، جشنواره تئاتر شهر و چندین دوره جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای، از جمله برخی فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجرایی نادری در طول سالیان گذشته است.

پژوهش، تدوین و تألیف کتاب «سیر نمایش در اردبیل» (مروری بر تاریخچه تئاتر، سینما و نمایش در اردبیل)، نگارش مروری بر تاریخچه تماشاخانه سنگلج، گردآوری و چاپ مجموعه کارت پستال‌های «صحنه‌های ماندگار» شامل عکس‌های قدیمی هنرمندان و نمایش‌های سنگلج، تنظیم و چاپ تقویم اختصاصی تئاتر سنگلج و تئاتر شهر، تألیف «تئاتر به زبان ساده»‏ و تدوین «آموزش مقدماتی تئاتر» از فعالیت‌های مکتوب این هنرمند به شمار می‌رود.

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

عبدالله بحراالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، کسب نشان درجه یک هنری و دریافت گواهینامه درجه یک هنری در رشته هنرهای نمایشی توسط استاد اتابک نادری؛ هنرمند نام‌آشنای اردبیلی را تبریک گفت.
متن پیام بدین شرح است:
 
بسمه تعالی
هنرمند گرانقدر و برادر معزز جناب استاد اتابک نادری
دریافت مدرک درجه ۱ هنری در رشته هنرهای نمایشی (دکترا)، از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور، نشانگر تلاش و لیاقت و شایستگی جنابعالی است؛ این موفقیت را به شما و خانواده محترمتان و به جامعه فهیم و آگاه هنرهای نمایشی کشور و بخصوص استان اردبیل از صمیم قلب تبریک عرض می نمایم.

امیدوارم با این موفقیت ارزشمند، هنرجویان و هنرمندان هنرهای نمایشی کشور و استان اردبیل با بهره‌‌مندی از محضر حضرت عالی و سایر اساتید گرانقدر، در مسیر پرفراز و نشیب اساتید و هنرمندان بزرگ گذشته در کسب افتخارات و رسیدن به قله‌های تعالی با شتاب بیشتری طی طریق نمایند.  
عبدالله بحرالعلومی
دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: اتابک نادری نویسندگان هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای نمایشی استان اردبیل درجه یک هنری اتابک نادری تئاتر فجر دفاع مقدس استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت