Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:26:22 GMT

۵۷۰ مقاله به دوازدهمین کنگره ملی باغبانی ایران رسید

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۸۱۳۱

۵۷۰ مقاله به دوازدهمین کنگره ملی باغبانی ایران رسید

به گزارش ایرنا دکتر سید حسین میردهقان روز یکشنبه در آئین گشایش این کنگره در رفسنجان استان کرمان افزود: از این میزان مقاله های دریافتی ۹۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۳۰ مورد هم به صورت پوستر پذیرفته و ارائه می شود.

وی افزود: ۲۲ سخنرانی کلیدی در این کنگره ارائه می شود که پنج مورد سخنران بین المللی از جمله پروفسور فرگوسن، پروفسور فلاحی، پروفسور مارسلیس، دکتر ژان و دکتر روویرا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میردهقان بیان کرد: ۲ میزگرد تخصصی نیز در حوزه صنعت گلخانه ای در مدیریت تنش های محیطی داریم که که امیدواریم به خوبی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲  بازدید مجازی علمی از گلخانه کفایی (تولید گوجه سیاه ) و ظرفیت های کشارزی و بازدید از اثر خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان در شهرستان برای شرکت کنندگان در همایش برنامه ریزی شده است.

ضرورت جایگزینی روش سنتی پسته

فرماندار رفسنجان نیز در این همایش با اشاره به اینکه باید از فرصت ها استفاده کنیم و راهکارهای مقابله با تهدیدها را بیابیم اظهار کرد: پسته در رفسنجان از دیرباز به صورت سنتی کاشت و برداشت می شود و باید روش های نوین جایگزین روش های سنتی شود تا هم محصول افزایش یابد هم رونق اقتصادی را داشته باشیم.

مجید فصیحی هرندی افزود: ۴۵ درصد جمعیت شهرستان در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند و به واسطه کشاورزی پسته وضعیت پایداری دارند؛ در غیر اینصورت به شهرها مهاجرت و مشکلاتی ایجاد می شد.

وی ادامه داد: مردم این خطه صدها قنات در روستاها ایجاد کرده اند و بعداً در دوره ای که ابزار مدرن پدیدار شد چاه های عمیق حفر کردند و این ۴۵ درصد جمعیت پایدار شدند.

فصیحی هرندی تصریح کرد: حرفه اصلی مردم کشاورزی پسته است و مردم این خطه ۸۰ هزار هکتار باغ را مثمر کردند اما متاسفانه بسیاری از قنات ها از دست رفته است.

وی گفت: مراقبت از این درختان پسته که با دست کاشته شدند سخت است و این ۸۰ هزار هکتار باغ در رفسنجان به عنوان بزرگترین جنگل مصنوعی کشور مطرح است.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: از تأثیر مثبت جهاد کشاورزی و دانشگاه در امر نگهداری باغات و نگهداری محصول غافل و ناآگاه نیستیم اما باید بیشتر تلاش کرد تا در هر هکتار محصول بیشتری تولید شود.

شهرستان رفسنجان یکی از قطب های مهم و بزرگ پسته جهان و کشور در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

دوازدهمین کنگره ملی باغبانی ایران که از امروز با سخنرانی وزیر علوم و استاندار کرمان گشایش یافت تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پسته کرمان کشاورزی رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پسته کرمان وزارت جهاد کشاورزی پسته کرمان کشاورزی رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان

کلنگ‌ ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان با حضور دستیار مردمی‌سازی دولت و استاندار کرمان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار در حاشیه کلنگ‌زنی ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان اظهار کرد: این سایت ۲۷۸ هکتار است و برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام متقاضیان در رفسنجان، یک قطعه زمین ۶۰۰ هکتاری نیز افزوده شده است.

وی از نام‌گذاری سایت حاضر به نام فاتحان اروند خبر داد و با اشاره به اینکه قرعه‌کشی واگذاری اراضی به متقاضیان به‌زودی برگزار و اعلام خواهد شد، افزود: طراحی قطعات انجام شده است و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها تأمین شود.

به گفته رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، رفسنجان دارای حدود ۱۰ هزار متقاضی طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت است که در دو سایت ۲۷۸ هکتاری و ۶۰۰ هکتاری مستقر خواهند شد و برای آن‌ها فضای سبز، خدمات آموزشی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748822

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است