Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@15:25:43 GMT

زمان آغاز پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان اعزام اربعین ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۸۲۷۲

زمان آغاز پیش‌ ثبت‌نام متقاضیان اعزام اربعین ۱۴۰۰

به گزارش  روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ متن کامل اطلاعیه کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) به شرح ذیل است:

لبیک یا حسین(ع)

حرکت اربعین حسینی، حرکت عشق و ایمان است.

(مقام معظم رهبری)

بدینوسیله به اطلاع عموم مشتاقان میرساند با موافقت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) مقرر گردیده است پیش ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل های بهداشتی و صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری های زمینه ای بوده و دو دوز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری (روز جمعه مورخ 19/6/1400) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

haj.ir صورت پذیرد. با این توضیح که پیش ثبت نام انجام شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نمی باشد و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور می باشد. اطلاعات قطعی و تکمیلی متعاقبا به اطلاع متقاضیان محترم خواهد رسید.

ضروری است هموطنان عزیز نکات ذیل را مورد توجه قرار دهند:

1-استعلام های لازم درخصوص وضعیت سلامت متقاضیان (بیماری های زمینه ای و ...) و اخذ تایید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

2-ارائه نتیجه آزمایش منفی PCR به مدت 72 ساعت قبل از اعزام الزامی است.

3-زمان پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه آغاز و به مدت سه روز تا ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ 17/6/1400 ادامه خواهد داشت.

4-ثبت نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد.

5-به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی، پیش ثبت نام فقط به صورت غیرحضوری انجام خواهد گردید.

6-پس از انجام مراحل فوق، اسامی واجدین شرایط در سامانه سماح و نیز از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است اعزام افراد فاقد شرایط مقدور نمی باشد.

7- تاکید می شود با توجه به بسته بودن مرزها، افراد به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه ننمایند.

در خاتمه مجددا تاکید می نماید با توجه به عدم اعلام موضع رسمی دولت عراق تا این لحظه، دریافت مشخصات متقاضیان در مرحله پیش ثبت نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نمی باشد و تصمیم گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود.

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)

منبع تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: زائران اربعین اعزام اربعین پیش ثبت نام متقاضیان ستاد مرکزی اربعین اربعین حسینی پیش ثبت نام دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال میزبان قریب ۱.۵ میلیون زائر اربعین در استان باشیم که باید از هم‌اکنون استان را برای پذیرایی از آنها آماده کنیم. 

محمدطیب صحرایی، امروز (۱۲ اردیبهشت) در نشست با جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، با اشاره به اهتمام استان برای خدمت‌رسانی مطلوب به زوار اربعین، گفت: در پی توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار اربعین در استان هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه انجام اقدامات لازم برای سهولت بخشی به تردد زوار اربعین و ساماندهی موکب‌ها همه جانبه پای کار هستیم، گفت: باید در مرز خسروی تعدادی موکب توانمند داشته باشیم که به زوار پیاده‌روی اربعین خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشند.

صحرایی در ادامه در پی درخواست مسئولین ستاد عتبات عالیات برای اختصاص قطعه زمینی به نام زمین کشتارگاه در محدوده سه راهی نصرآباد در مرز خسروی برای خدمات‌رسانی به زوار، گفت: برای ارتقاء خدمات‌رسانی به زوار اربعین از هیچ همکاری کوتاهی نمی‌کنیم. زمین کشتارگاه هم به شرطی که شائبه‌ای نداشته باشد در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در صورتی هم که به هر دلیلی امکان استفاده از زمین کشتارگاه مهیا نشود، از دیگر ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد تا مجموعه ستاد بازسازی عتبات بتوانند خدمات‌رسانی مطلوبی به زوار اربعین داشته باشند.

مواکب مردمی برای خدمات رسانی بهتر به زوار عتبات عالیات نیاز به ساماندهی دارند 

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه  نیز در این نشست با بیان اینکه مواکب مردمی برای خدمات رسانی بهتر به زوار عتبات عالیات نیاز به ساماندهی دارند، گفت: نیاز است یک طراحی قوی داشته باشیم تا موکب‌های توانمند در مرز خسروی برپا شوند تا بتوانند خدمات قابل قبولی در حوزه اسکان و تغذیه به زوار ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید چینش مواکب را تغییر بدهیم، گفت: ساماندهی موکب‌ها نیاز ضروری امسال مرز خسروی است و این ساماندهی باید بگونه‌ای باشد که خدمات اسکان، تغذیه و حتی آبرسانی به طور مستمر در محدوده مرز خسروی وجود داشته باشد تا بتوانیم جوابگوی جمعیت قریب ۱.۵ میلیونی پیش‌بینی شده برای تردد از مرز خسروی باشیم.

وی با بیان اینکه مشکل اسکان مشکل جدی استان در پیاده‌روی اربعین است، ادامه داد: برای اسکان زوار پیاده روی اربعین هم در مرز خسروی و هم در عراق مشکل داریم و نیاز است برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: در سه سال آتی برای خدمات‌رسانی مطلوب به زوار پیاده‌روی اربعین نیاز به راه اندازی یک نیروگاه حداقل ۴۰ مگاواتی در مرز خسروی وجود دارد.

بنا داریم در جهت خدمات‌رسانی بهتر به زوار موکب های کوچک را با هم ادغام کنیم

به گزارش ایسنا، مجید نامجو جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور  نیز در این نشست با اشاره به اهتمام ستاد بازسازی عتبات عالیات برای خدمات‌رسانی بهتر به زوار اربعین در مرز خسروی، گفت: بنا داریم برای خدمات ‌رسانی بهتر به زوار، موکب‌های کوچک را با هم ادغام کنیم.

نامجو با بیان اینکه برای خدمات رسانی مطلوب به زوار اربعین در مرز خسروی زیرساخت احتیاج داریم، گفت: در بازدیدهای صورت گرفته زمینی که به عنوان زمین کشتارگاه شناخته می شود را مشاهده کردیم که تقریبا در چند سال گذشته استفاده زیادی از آن نشده که درخواست داریم این زمین در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار بگیرد تا بتوانیم از آن برای خدمت‌رسانی به زوار استفاده کنیم.

وی افزود: اگر مجوز استفاده از زمین کشتارگاه به ستاد بازسازی عتبات عالیات داده شود، از همین الان مقدمات کار خدمت رسانی به زوار در آن را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • متقاضیان خودرو‌های خارجی بخوانند؛ زمان دقیق عرضه خودرو‌های برقی
  • متقاضیان خودروهای خارجی بخوانند/ زمان دقیق عرضه خودروهای برقی اعلام شد + جزییات
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین