Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، تراشه رده بالای +Snapdragon 888 کوالکام چند هفته‌ای شده که به بازار آمده است. این تراشه در اصل یک مدل پیشرفته اسنپدراگون ۸۸۸ با هسته اصلی اورکلاک است. تراشه نسل بعدی نیز در حال آماده شدن است که هنوز رسما اعلام نشده و مشخص نیست که اسنپدراگون ۸۹۵ نام دارد یا ۸۹۸ است و فقط چند مورد نشت اطلاعات را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین مورد از نشت اطلاعات آن نیز در GeekBench مشاهده شده که نشان می‌دهد ظاهراً یک نمونه اولیه مرموز از شرکت vivo، در حال آزمایش این تراشه جدید است.

شماره مدل ثبت شده vivo V2102A است اما شماره‌ای نیست که بتوانیم آن را به یک دستگاه موجود مرتبط کنیم. البته این قابل درک است، زیرا مشخص است که این دستگاه یک نمونه اولیه است. به نظر می‌رسد دستگاه مورد بحث از پردازنده Cortex-X2 Super Core با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A710 Power 2.17 گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A510 با حداکثر سرعت ۱.۷۹ گیگاهرتز استفاده می‌کند. با توجه به نشت اطلاعات قبلی ما می‌دانیم که هسته Cortex -X2 در Snapdragon 898 (یا ۸۹۵)، باید تا ۳.۰۹ گیگاهرتز افزایش یابد. این بالاتر از هسته اورکلاک شده X1 در +Snapdragon 888 است.

هسته‌های سه حرفی "بزرگ" و "کوچک" در واقع اولین‌هایی هستند که از طراحی ARMv9 استفاده می‌کنند و نوید تا ۳۰ درصد بازده انرژی بهتر را می‌دهند، در حالی که هسته X2 باید ۱۶ درصد سریع‌‍‌تر از مدل قبلی خود باشد. تراشه Snapdragon 898/895 احتمالاً از فرآیند تولید ۴ نانومتری سامسونگ برای بسته بندی پردازنده گرافیکی Adreno 730 نسل بعدی و همچنین مودم جدید X65 5G استفاده می‌کند که می‌تواند در کنار سایر اجزای داخل تراشه تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه سرعت داشته باشد. ما همچنین انتظار داریم ISP و NPU ارتقا یافته را شاهد باشیم.

تولید گوشی‌های جدید با تراشه نسل آینده کوالکام

بر هیچ کس پوشیده نیست که چندین تولیدکننده چینی در حال آزمایش تراشه اسنپدراگون برای پرچمدار بعدی خود هستند، بنابراین احتمالاً می‌توان در روز‌ها و هفته‌های آینده انتظار چنین اخباری را داشت که خبر از ارائه یک دستگاه با پردازنده نسل آینده کوالکام را بدهند.

بیشتر بخوانید

اینتل در تلاش است شرکت تراشه سازی AMD را ۳۰ میلیارد دلار بخرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تراشه هوشمند تراشه های الکترونیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم مرحوم مسعود اسکویی (گوینده رادیو ورزش) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دستگاه‌های کمک داور ویدئویی VAR خریداری شده به هفته‌های پایانی لیگ برتر نرسید، اظهار داشت: در خصوص خرید دستگاه‌های VAR هم وزارت ورزش و هم فدراسیون فوتبال فعالیت‌هایی را انجام دادند و مسئولیت خرید این دستگاه‌ها بر عهده فدراسیون فوتبال است.

او ادامه داد: تأمین بودجه خرید این دستگاه‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان تأمین شده است و در این رابطه شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کمی تعلل می‌کند و باید تکلیف ما را مشخص کند اگر بنا است که این شرکت دستگاه‌ها را وارد کند این کار را انجام دهد در غیر این صورت به ما بگویند که سریع‌تر VAR را وارد کشور کنیم.

محمدنبی تصریح کرد: شرکتی که باید این دستگاه‌ها را در اختیارمان قرارداد اعلام آمادگی کرده است و امیدوارم تمامی موانع رفع شود تا از این دستگاه‌ها برای فصل آینده استفاده کنیم.

کد خبر 6098371

دیگر خبرها

  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • آیپد و آیفون تاشو سال آینده عرضه می‌شوند
  • وزارت ورزش تکلیف VARرا مشخص کند/امیدوارم فصل آینده VARداشته باشیم
  • تولید برق هسته‌ای تا ۲۵ سال آینده ۳ برابر می‌شود
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • استارت سرد خودروسازی
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بابل برای دستگیری این ۴ نفر