Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@07:01:06 GMT

واردات واکسن کرونا از ۴۰ میلیون دز عبور کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۸۴۴۳

واردات واکسن کرونا از ۴۰ میلیون دز عبور کرد

ایران اکونومیست- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با توجه به ورود چهل و ششمین محموله وارداتی واکسن کرونا مجموع ورود این محصول دارویی به ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دز رسید.

«مهرداد جمالی ارونقی»  با اشاره به واردات پنج میلیون دز واکسن کرونا در صبح امروز، اظهار داشت: در ۴ شهریورماه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار دز، ۱۱ شهریور ماه دو محموله شامل یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز و یک میلیون ۷۹۵ هزار و ۹۶ دز و ۱۲ شهریورماه چهار میلیون و ۱۱۵ هزار و ۸۸ دز واکسن کرونا از نوع سینوفارم وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ورود ۶۴۸ هزار در واکسن آسترازنکای روسی در شامگاه دیشب، خاطرنشان کرد: مجموع واکسن های وارداتی از ۱۱ بهمن سال گذشته تا صبح امروز ۱۴ شهریور ماه در ۴۶ محموله به ۴۰ میلیون ۲۹۱ هزار و ۸۹۴ دز رسیده است.

ارونقی تصریح کرد: در این مدت در ۲۶ محموله ۳۱ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۸۴ دز واکسن سینوفارم چینی، ، یک محموله یک میلیون ۴۵۲ هزار دز کواکس ایتالیا، یک محموله یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز کواکس چینی، ۱۱ محموله یک میلیون و ۴۵ هزار دز اسپوتنیک روسی، دو محموله ۹۶۳ هزار دز آسترازنکا روسی، یک محموله ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز کواکس کره جنوبی، یک محموله ۱۲۵ هزار دز هندی بهارات و ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز واکسن ژاپنی آسترازنکا به کشور وارد شده است.

وی افزود: تا ساعاتی دیگر محموله دیگری از واکسن کرونا در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین خواهد نشست.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران تاکید کرد: واکسن های وارداتی کرونا در فرودگاه امام خمینی (ره) به نمایندگان وزارت بهداشت تحویل داده می شود و تمام تشریفات گمرکی آنها پای پرواز انجام می‌شود و تعللی در ترخیص آن وجود ندارد.

 ویروس کرونا از اسفندماه ۹۸ در کشور شیوع پیدا کرد که به موجب آن برای کنترل و پیشگیری از گسترش این ویروس محدودیت ها و ممنوعیت هایی اعمال شده است.

تاکنون بخشی از گروه‌های پر خطر واکسینه شده‌اند و این روند با اضافه شدن واکسن برکت از تولیدات داخلی به روند واکسیناسیون ادامه دارد.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: واکسن کرونا یک میلیون یک محموله دز واکسن هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از نبرد پهپادهای اوکراینی و روسی در آسمان

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899729

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • ببینید | تصاویری از نبرد پهپادهای اوکراینی و روسی در آسمان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت