Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@14:04:09 GMT

مقایسه ی آماری فیلیمو و نماوا | کدام بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۱۸۵۴۳

مقایسه ی آماری فیلیمو و نماوا | کدام بهتر است؟

در این بین اما سرویس‌های VOD توانستند به رشد بسیار قابل توجهی دست پیدا کنند. این سرویس‌ها در دوران کرونا و قرنطینه خانگی مردم و کودکان توانستند جایی برای سرگرم کردن مردم باشند و در کنار برنامه‌های صدا و سیما که معمولا از کیفیت لازم برخوردار نیستند، محتوای تصویری درخوری را به مخاطبین عرضه کنند.

رشد VODها در جهان به حدی بود که کمپانی‌های بزرگی نظیر برادران وارنر و دیزنی خیلی زودتر از موعد دست به کار شدند و سرویس‌های VOD خود را سریعا راه اندازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران نیز بازیگر قدیمی همچون فیلمنت که مدتها بود در این عرصه فعالیتی نداشت، فرصت را مغتنم شمرد و در کنار فیلیمو (filimo.com) و نماوا (namava.ir) به عنوان دو بازیگر اصلی این حوزه، بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرد. اگرچه برخی از بازیگران قدیمی نظیر آیو این سیاست را پیش نگرفتند.

در یک نگاه مقایسه ای نسبت به دو پلتفرم فیلیمو و نماوا می توان سلیقه مخاطب را نسبت به محصولات این پلتفرم ها و چگونگی فعالیت آنها و دسترسی های بهتر برای مخاطب را مورد ارزیابی قرار داد.

سهم هر پلتفرم VOD از بازار مخاطبان چقدر است؟

فیلیمو به عنوان بزرگترین VOD کشور سهم 70 درصدی از بازار مخاطبان را دارا است و از این حیث می توان گستره یوزرهای این پلتفرم را بسیار زیاد دانست. نماوا نیز سهم 30 درصدی این بازار را در اختیار دارد.

فیلیمو بیشترین میزان فالوور را در اینستاگرام رسمی اش دارد و برای هر سریال تولیدی یک صفحه رسمی راه اندازی می کند. صفحه اصلی فیلیمو در اینستاگرام با بیش از یک میلیون فالوور محبوبترین صفحه در میان پلتفرم های ایرانی است. نماوا نیز با فاصله کمی نسبت به فیلیمو بیشترین میزان فالوور را دارد.

مقایسه فیلم ها و سریال های فیلیمو و نماوا

تعداد محصولات پلتفرم فیلیمو به نحوی است که برای هفت روز هفته سریال پخش می کند و از ابتدای سال تا امروز سریال هایی همچون «خوب بد جلف»، «می خواهم زنده بمانم»، «مردم معمولی»، «ملکه گدایان»، «زخم کاری»، «شبهای مافیا» و «دراکولا» را پخش کرده است و در ادامه سال هم سریال های مختلف در ژانرهای گوناگون پخش می کند.

نماوا نیز از ابتدای سال سریال های «گیسو»، «همرفیق» و «پیشگو» را پخش کرده است که از لحاظ تعداد کمتر از فیلیمو است.

در این بررسی متوسط لایک برای هر پست میزان محبوبیت اکانت‌ها در اینستاگرام در نظر گرفته شده است. «فیلیمو» با ۱۲.۷ هزار لایک بطور میانگین برای هر پست، محبوب‌ترین اکانت در اینستاگرام شمرده می‌شود. «نماوا» و «لنز» نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فیلیمو در بخش تازه ترین محصولاتش آثار متعددی از کارگردانان مطرح سینمای ایران را معرفی کرده است که قرار است در طول سال 1400 پخش شوند. سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی، «یاغی» به کارگردانی محمد کارت، «میدان سرخ» ساخته ابراهیم ابراهیمیان، «نارگیل» به کارگردانی ابراهیم عامریان و «جزیره» ساخته سیروس مقدم در بخش سریال های اختصاصی فیلیمو به چشم می خورد. نماوا هم سریال های اختصاصی اش را در بخشی با عنوان «قصه ها منتظر نمی مانند» معرفی کرده است که نام کارگردان هایی همچون بهرام توکلی، مازیار میری، سیدروح الله حجازی به چشم می خورد.

فیلیمو به تازگی لحن برندش را عوض کرده است و لحن شوخ به خود گرفته است. در حالی که نماوا هنوز با لحن جدی و خشک با مخاطبانش حرف می زند و اخبار داخل پیجش در اینستاگرام تنها معطوف به چند خبر رسمی است. فیلیمو اما با انتشار پست های فان و شوخی با برخی سکانس های فیلم و سریال سعی می کند با مخاطبانش بیشتر ارتباط برقرار کند. همچنین میزان پاسخ دهی به کامنت مخاطبان در فیلیمو به مراتب بیشتر از پیج نماوا است و این نشان می دهد که بخش تبلیغات و سوشال مدیای فیلیمو با انرژی و دقت بیشتری راه ارتباط با مخاطب را طی می کند.

بخش ویژه های فیلیمو با 15 پیشنهاد روزانه دسترسی بهتری را به مخاطب می دهد تا آثار برگزیده ای که در طول روز به انتخاب پلتفرم در دسترس قرار گرفته است را پیدا کند و این امکان در نماوا با گرافیک متفاوت تر امکان محدود تری را به مخاطب می دهد.

فیلیمو در ایام مناسبتی به روزتر از دیگر رقبایش است. در این پلتفرم نمایش خانگی در ایام محرم برنامه های تولیدی و اختصاصی پخش می شود که نشان می دهد در این زمینه از سایر رقبا پیش رو تر است. برنامه «دل بی تاب» محرم امسال به صورت اختصاصی از این پلتفرم منتشر شد در حالی که نماوا تنها به نمایش فیلم های سینمایی قدیمی و مناسبتی اکتفا کرد.

فیلیمو کودک محصول دیگر از پلتفرم فیلیمو است که آثار سینمای کودک و انیمیشن ها را با توجه به فضای کودکان رده بندی سنی کرده و در دسترس کودکان قرار داده که با قفل کودک والدین می توانند محیطی امن را در اختیار کودکان خود بگذارند.

پویایی و شادابی پلتفرم فیلیمو نسبت به سایر رقبا و پاسخگو بودن و تلاش برای ارتقای سطح کیفی آثار باعث شده است دیگر رقبای این پلتفرم نیز به فکر رشد کارهای خود بیفتند و این باعث می شود صنعت نمایش خانگی به رونق بسیار زیادی دست پیدا کند.

پربیننده ترین مدارس از آبان ماه به تدریج بازگشایی می‌شود آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۱۲) واکسیناسیون دانشجویان متوقف شد لغو مصوبه پذیرش دانشجویان ارشد از رشته های غیر مرتبط قبرهای لاکچری و ۴میلیاردی در تهران؟ +فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فیلیمو نماوا بازار مخاطبان سرویس های VOD پلتفرم فیلیمو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟

آفتاب‌‌نیوز :

این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی از نظر ژانری با سریال‌هایی مواجه هستیم که اغلب مضمونی پلیسی، معمایی و اجتماعی دارند. سریال «ازازیل» ساخته حسن فتحی، فصل سوم از سریال «زخم کاری»، «بی عاطفه» کمال تبریزی و سریال «پوکر» به کارگردانی رضا دادویی، از جمله آثاری هستند که با مضامین اجتماعی این روز‌ها در شبکه نمایش خانگی در حال تولید هستند.

در این بین ساخت سریال‌های «در انتهای شب» آیدا پناهنده، «بلیط یک طرفه» به کارگردانی پوریا حیدری و «بازنده» به کارگردانی امین حسین‌پور نیز به اتمام رسیده و هنوز وضعیت انتشار آن‌ها در شبکه نمایش خانگی مشخص نشده است.

«زخم کاری۳» و تاکید بر حضور جواد عزتی و شخصیت‌های اصلی

سریال «زخم کاری» این روز‌ها به کارگردانی محمدحسین مهدویان در حال تولید است و به‌زودی بعد از دریافت مجوز انتشار در سبد محتوایی شبکه نمایش خانگی قرار می‌گیرد. به گفته‌ی این کارگردان همه شخصیت‌های اصلی از جمله جواد عزتی در این فصل حضور دارند.

با تاکید مهدویان بر حضور بازیگران اصلی این سریال در فصل سوم، به نظر می‌رسد مخاطب در فصل جدید دیگر شاهد حضور سایه‌وار مالک (جواد عزتی) در جریان قصه نباشد؛ روندی که در فصل دوم انتقاد‌های زیادی به همراه داشت.

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، کامبیز دیرباز، الناز ملک از بازیگران اصلی فصل سوم «زخم کاری» هستند.

اما بر اساس آنچه منتشرشده داستان فصل سوم «زخم کاری» همچون فصل اول و دوم، بر اساس یکی از نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر طراحی شده و گفته شده منبع اقتباس فصل سوم نمایشنامه «ریچارد سوم» است. محمدحسین مهدویان فصل اول این مجموعه را بر اساس نمایشنامه «مکبث» و فصل دوم را بر اساس نمایشنامه «هملت» ساخت.

انتشار فصل نخست «زخم کاری» از خرداد ۱۴۰۰ در شبکه نمایش خانگی شروع شد که سانسور‌ها در مقاطعی صدای اعتراض سازندگان و بیننده را درآورد و حتی وقفه‌ای در انتشار را موجب شد.

پس از پایان فصل نخست، گمانه‌زنی‌ها دربارهٔ ساخت فصل دوم مطرح شد. در خرداد ۱۴۰۲ فصل دوم تحت عنوان «بازگشت» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان و کارگردانی محمدحسین مهدویان تولید و منتشر شد و کامبیز دیرباز، مهران غفوریان و الناز ملک هم از جمله هنرپیشه‌های جدیدی بودند که به جمع بازیگران قبلی پیوستند.

با توجه به فاصله زمانی تولید و تدوین، گویا قرار است «زخم کاری ۳» در تابستان سال ۱۴۰۳ پخش می‌شود. ضمن اینکه همانند فصل دوم که زخم کاری؛ «بازگشت» نام داشت، فصل سوم هم زیرعنوان دیگری خواهد داشت، ولی هنوز نهایی نشده است.

«ازازیل» حسن فتحی پلیسی است؟

سریال «ازازیل» حسن فتحی نیز این روز‌ها بعد از حواشی جزئی در بدو کار، طبق اعلام عوامل در حال تصویربرداری است و اخیرا هم از سوی ساترا مجوز تولید گرفته است.

حسن فتحی که چندسالی را به کارگردانی سریال تاریخی «جیران» گذراند، حالا در حال تولید «ازازیل» در شبکه نمایش خانگی است و هنوز زمان انتشار آن اعلام نشده است.

از پریناز ایزدیار و مریلا زارعی به عنوان بازیگران این سریال یاد شده است. ایزدیار پس از «شهرزاد»، «جیران» و «زمانه» در چهارمین همکاری با حسن فتحی نقش اصلی زن سریال را بازی می‌کند و مریلا زارعی پس از حضور در «جیران» و فیلم «کیفر»، سومین همکاری‌اش با حسن فتحی را تجربه می‌کند. همچنین پیمان معادی، بهرنگ علوی، بابک حمیدیان از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند.

«بی‌عاطفه» کمال تبریزی در دست تولید

کمال تبریزی که تا چندی قبل سریال «سرزمین مادری» را روی آنتن تلویزیون داشت، این روز‌ها هم سریال جدیدی با عنوان «بی عاطفه» را در دست تولید دارد.

این سریال توسط امیرعباس پیام نگارش شده و تهیه‌کنندگی آن را محمدصادق میرکریمی برعهده دارد. رضا کیانیان، مریلا زارعی، بهاره افشاری، بهاره کیان افشار و حامد بهداد از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

مجموعه «ابله» به کارگردانی کمال تبریزی اولین تجربه این کارگردان سینما و تلویزیون در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود؛ سریالی که در آن مجموعه بازیگرانی، چون مهران احمدی، هانیه توسلی، احمد مهرانفر، بهنام تشکر، شبنم مقدمی، بهادر مالکی، محسن تنابنده، سیامک صفری، یکتا ناصر و مجید صالحی به ایفای نقش پرداختند با این حال با اقبال زیادی مواجه نشد.

«پوکر» رضا دادویی

سریال «پوکر» به کارگردانی رضا دادویی و تهیه‌کنندگی مجید مولایی در دست تولید است.

به گفته‌ی مجید مولایی سریال «پوکر» در مرحله‌ی پیش تولید است و هنوز کلید نخورده. پیش از این حضور شهاب حسینی، لاله مرزبان و میرسعید مولویان در این سریال قطعی شده بود. امین حیایی و نیکی کریمی نیز به گروه بازیگران سریال «پوکر» اضافه شده‌اند.

رضا دادویی کارگردانی «چشم سوم»، «لونه شغال»، «تعبیر خواب»، «مواجهه» و نمایش «به مناسبت ورود اشکان» ... را برعهده داشته است.

آیدا پناهنده و سریال «در انتهای شب»

سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده و بازی پارسا پیروزفر، هدی زین‌العابدین به‌زودی از شبکه نمایش خانگی پخش شود. سریال ۹ قسمتی «در انتهای شب» اولین حضور آیدا پناهنده در شبکه نمایش خانگی است.

آیدا پناهنده و ارسلان امیری نویسندگان فیلمنامه و محمد یمینی تهیه‌کننده «در انتهای شب» هستند.

ساخت این مینی‌سریال ۹ قسمتی به پایان رسیده، اما هنوز خبری از انتشار آن نیست.

آیدا پناهنده پیش از این فیلم‌های «ناهید»، «اسرافیل»، «تی تی» و... را کارگردانی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • کدام کارگردان‌ها مشغول ساخت سریال هستند؟
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال/ مورد عجیب تیم ملی ایران