Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولتیکو، جنگ لفظی خشونت آمیز بین آمریکا و انگلیس به دلیل خروج آشفته نیرو‌های واشنگتن از افغانستان تحت کنترل طالبان، باعث شده است که یکی از وزرای دولت انگلیس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را «دیوانه» خطاب کند.

این در حالی است که جو بایدن از جواب دادن به تماس‌های جانسون خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وب سایت آمریکایی اینسایدر، در شرایطی که مقابله با تهدید‌های فزاینده برای چین و افراط گرایی مستلزم همکاری بین المللی بیشتری است، اختلاف بین دو طرف گسل خطرناکی را در روابط دو کشور نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در به اصطلاح جنگ‌های توجیهی که از طریق اظهار نظر‌های مطبوعاتی بین مقامات لندن و واشنگتن انجام می‌شود، یکدیگر را زیر نظر می‌گیرند.

با اینکه که دولت بوریس جانسون در ابتدا  تصمیم خروج نظامیان از افغانستان را تأیید کرده بود، اما پس از مشاهده صحنه‌های هرج و مرج در کابل، خشم و عصبانیت خود را نسبت به خروج آشفته بایدن از این کشور ابراز داشت.

پس از اینکه بایدن هفته گذشته به درخواست‌های انگلیس مبنی بر تمدید مهلت تخلیه افراد از فرودگاه کابل توجه نکرد، خشم لندن افزایش یافت، زیرا بسیاری از افرادی که انگلیس متعهد شده بود از افغانستان تخلیه کند، در آنجا باقی مانده بودند.

یکی از وزاری کابینه دولت انگلیس که نامش فاش نشده است، در اظهارات خود در روز یکشنبه هفته گذشته، بایدن را دیوانه خظاب کرد و  پس از باز نشر در واشنگتن پست، راهی کاخ سفید شد.

به نوشته ساندی تایمز، جانسون بایدن را با لقبی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، به او داده بود یعنی «جوی خوابالو» یاد کرد و گفت که  همکاری با ترامپ بهتر از بایدن بود.

واشنگتن به سرعت پاسخ داد و منابع پنتاگون به پولتیکو گفتند که مقامات انگلیسی از آمریکا خواسته اند تا در فرودگاه کابل یک دروازه باز نگه دارد که بعداً مورد حمله تروریستی قرار گرفت، ادعایی که دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس به شدت آن را رد کرد.

بایدن که  به کینه توزی مشهور است، سال گذشته نخست وزیر انگلیس را «مینی ترامپ» خوانده بود. کینه توزی و جنگ لفظی در پی اظهارات جانسون بین دو کشور دوباره قوت گرفته است.

روابط اقیانوس اطلس به نظر می‌رسد در حال افول است و بایدن همچنین به جایگاه آمریکا در ناتو لطمه وارد کرده است. لرد رابرتسون، که در سال ۲۰۰۱ دبیرکل ناتو بود، خروج نظامیان آمریکایی را «تسلیمی شتابزده در برابر گروهی که ۲۰ سال پیش با آن‌ها جنگیدیم و شکست دادیم» خواند.

پس از خروج عجولانه نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان،  ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان، از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن بوریس جانسون تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن

به گزارش قدس آنلاین، مارک رولی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی عنوان کرد که فرهنگ حمل چاقو باید به‌واسطه ترس از دستگیری توسط مجریان قانون، برچیده شود. وی با بیان اینکه ایست‌های بازرسی تاکتیک کارآمدی برای کاهش جرم و جنایت بشمار می‌رود افزود که برنامه پلیس در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

این درحالیست که طبق آمارها، جوامع اقلیت و به ویژه رنگین‌پوست، بیشتر از افراد بومی و سفید پوست هدف ایست‌های بازرسی پلیس قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد احتمال اینکه یک سیاهپوست توسط ماموران پلیس در خیابان متوقف و مورد بازرسی بدنی قرار بگیرد، در مقایسه با یک فرد سفید پوست، ۱۳ برابر بیشتر است. همچنین حدود ۲۷ درصد از بازرسی های بدنی توسط پلیس بدون دلیل موجه انجام شده است.

البته آمارها نشان می‌دهد که پلیس طی ۲ سال گذشته ۴۴ درصد کمتر از اختیارات خود برای ایست بازرسی استفاده کرده است. با این حال صادق خان شهردار لندن گفته است که از اختیارات پلیس در این زمینه، به شرطی که به صورت «حرفه‌ای، قانونی و متناسب» استفاده شود، حمایت می‌کند.

بحث درباره افزایش ایست‌های بازرسی در لندن درحالی افزایش یافته است که حادثه چاقوکشی روز گذشته در شمال شرق لندن، انگلیسی‌ها را شوکه کرده است. در جریان این حادثه، یک پسر بچه ۱۴ ساله بر اثر ضربات چاقو به قتل رسید و ۴ نفر دیگر بشدت مجروح شده‌اند.

پلیس لندن می‌گوید که این حادثه را تروریستی تلقی نمی‌کند اما همچنان انگیز مهاجم از انجام این کار مشخص نیست.

بر اساس آمارها، جرم و جنایت در انگلیس طی ۴ سال گذشته شتاب تندی به خود گرفته و شاخص‌ها در حال نزدیک شدن به آمار پیش از همه‌گیری کروناست. نشریه تایمز چاپ لندن پیش از شیوع کرونا گزارش داد که آمار جرائم در لندن برای اولین بار از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟
  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس