Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در حاشیه بازدید از سردخانه و کارخانه فرآوری سیب‌زمینی شهر دامنه فریدن، در گفت و گو با ایرنا، افزود: سال های مدید محصول سیب زمینی فریدن در نبود انبارهای مناسب و صنایع تبدیلی دور ریخته می شد، مشاهده این صحنه بسیار اندوهبار بود که برای رفع آن در همان سال هاپیشنهاداتی به سرمایه گذاران بخش خصوصی و مسوولان دولتی داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: خوشبختانه  امروز به همت سرمایه گذار بخش خصوصی سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی راه اندازی شده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با تکمیل و گسترش کارخانه، دیگر شاهد فساد محصولات تولیدی کشاورزان این منطقه نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: راه‌اندازی یک واحد تولیدی و یا صنایع تبدیلی در مناطق محروم و یا کم برخوردار، توسعه اشتغال، رونق اقتصادی و بهبود سطح معیشت مردم و کشاورزان آن منطقه را بدنبال خواهد داشت.

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: هزاران تن مواد غذایی و محصولات کشاورزی به دلیل اینکه فضای استاندارد و مناسب برای نگهداری آنها در همه فصول سال وجود ندارد از بین می رود که این رویه اسراف است و باید مدیریت شود.

وی افزود: پرهیز از اسراف یکی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی است، از این رو با حمایت از  تولید کننده و سرمایه گذار علاوه بر افزایش سطح کیفیت و کمیت محصولات، قدرت خرید مردم نیز افزایش پیدا می کند.

وی افزود: در جهش تولید و رونق اقتصادی باید بگونه ای حرکت کنیم که برای کشورهای دیگر الگو باشیم.

به گزارش ایرنا، «شهرام عبدالهی»، کشاورز نمونه در فریدن، سال گذشته نخستین و بزرگترین سرد خانه غرب استان را در زمینی به وسعت ۷ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال راه اندازی کرد.این سردخانه با ظرفیت ۱۲ هزار تن دارای ۱۸ غرفه است و محصولات در دمای مناسب نگهداری و به موقع به بازار عرضه می‌شود.

برای حمایت از بخش کشاورزی منطقه ، کارخانه فراوری سیب زمینی در زمینی به وسعت ۵ هزارمترمربع و سرمایه گذاری اولیه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت نیز از سوی این سرمایه گذار در حال احداث است.

این کشاورز نمونه، سالانه بیش از ۱۰ هزار تن پیاز در ۳۰۰ تا ۳۵۰ هکتار زمین کشاورزی خود کشت و برداشت می‌کند.  همچنین سالانه ۲۰ نوع بذر سیب زمینی کلاس داربه میزان ۱۳ هزار تن تولید و برای کشت به سراسر کشور ارسال می‌کند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان، امروز یکشنبه به همراه ائمه جمعه شهرهای داران و دامنه و شماری از مسوولان استانی و محلی، در سفر به شهرستان فریدن از نخستین و بزرگترین سرد خانه غرب استان بازدید کرد.

شهر دامنه فریدن  که شهر متحرک کشور نیز نام گرفته است از دوران شکل‌گیری با توجه به جنگ‌ها و لشکر کشی‌های مختلف جابجا شده و قدمت مکان فعلی این شهر به ۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد. زبان مردم دامنه فارسی است که با لهجه خراسان قدیم و ترکی قشقایی آمیخته است. شغل بیشتر مردم دامنه کشاورزی و دامداری  و عمده محصول تولیدی آن در این بخش سیب زمینی و پیاز است. وجه تسمیه آن به دلیل قرار گرفتن این شهر در دامنه شیب دار کوه است.

فریدن، یکی از مراکز مهم کشاورزی، با ۲ شهر دامنه و داران و جمعیت افزون بر ۴۹ هزار نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی فریدن اصفهان امام جمعه اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی فریدن وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی فریدن اصفهان امام جمعه اصفهان صنایع تبدیلی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته این متهم به ۱۷ مورد سرقت از زمین‌های کشاورزی و اماکن خصوصی اعتراف کرد.


سرهنگ جواد افشاری بااشاره به فعالیت و رصد مستمر کارشناسان پلیس آگاهی این شهرستان افزود: وقوع سرقت در ایام نوروز و تعطیلات روند کاهشی داشته و همچنین در زمینه درون شهری آمار تصادفات جرحی و فوتی صفر بوده و در زمینه برون شهری آمار تصادفات جرحی ۶۶ درصد و مصدومان ۵۰ درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم