Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - گزارش عملکرد ریالی صندوق توسعه ملی از ابتدای تاسیس تا پایان آذرماه سال 99 نشان می‌دهد که در بخش‌های صنعت و معدن، گردشگری، صنایع تبدیلی، آب و کشاورزی بیشترین میزان سپرده‌گذاری انجام شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، صندوق توسعه ملی پس از انحلال صندوق ذخیره ارزی با هدف کاهش وابستگی بودجه عمومی به درآمدهای نفتی ایجاد شد تا به‌ این وسیله درآمدهای نفتی به جای هزینه در مخارج جاری کشور به ثروت‌های ماندگار و بین نسلی تبدیل شود و این صندوق براساس اساسنامه خود می‌تواند به سه بخش خصوصی، عمومی، غیردولتی و تعاونی‌ها، تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صندوق توسعه ملی طی چند روز گذشته گزارش عملکرد خود را به تفکیک نوع منابع مالی طرح‌های متقاضی تسهیلات از محل ارزی و ریالی تهیه و تدوین کرده که در زیر بخش ریالی آن مورد توجه قرار گرفته است.
براساس گزارش عملکرد صندوق توسعه از ابتدای تاسیس صندوق تا پایان سال 93، مبلغ 211 هزار میلیارد ریال در قالب قراردادهای عاملیت ریالی با بانک‌های عامل منعقد شده است. از محل این نوع قراردادها و براساس نظام‌نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ریالی، مبلغ 118.8 هزار میلیارد ریال به بیش از 13 هزار طرح معرفی شده از طرف این بانک‌ها، اختصاص و به حساب آن‌ها واریز شده که بیش از 56 درصد این منابع نسبت به کل مبلغ قراردادهای منعقده، توسط این بانک‌ها جذب شده است.
صندوق توسعه ملی همچنین از سال 1394 تاکنون و به منظور انجام تکالیف قانونی خود و با هدف تامین مالی طرح‌های متقاضی دریافت تسهیلات ریالی، اقدام به سپرده‌گذاری ریالی در 26 بانک دولتی، خصوصی و موسسه مالی کرده است.
در همین راستا از سال 94 تا پایان آذرماه سال 99 مبلغی بالغ بر 600 هزار میلیارد ریال از محل تسعیر منابع ارزی صندوق طبق بندهای (الف) و (ب) ماده (52) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، سود و اصل عودت داده شده سپرده‌های صندوق نزد بانک‌ها و منابع ارزی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به بانک‌ها و موسسات سپرده‌پذیر تخصیص داده شده است.
از مبلغ فوق معادل 503 هزار میلیارد ریال (حدود 84 درصد) مربوط به اجرای قانون ماده (52) قانون الحاق(2) و بند(الف) تبصره (18) قانون بودجه سال‌های 1397 و 1398 و معادل 97.5 هزار میلیارد ریال (حدود 16 درصد) آن نیز مربوط به اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری است.
لازم به یادآوری است براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه مدیریت فرایند اعطای تسهیلات صندوق، از مجموع مبلغ 503 هزار میلیارد ریال منابع سپرده‌گذاری ریالی صندوق تا پایان آذرماه سال 1399 (به جز منابع قانون اشتغال روستایی)، بیش از 64 درصد منابع (معادل مبلغ 328 هزار میلیارد ریال) توسط بانک‌های عامل جهت تامین مالی حدود 97 هزار طرح به متقاضیان تخصیص داده شده و مبلغ 81 هزار میلیارد ریال نیز از محل قراردادهای فعال به عنوان منابع آزاد قابل تخصیص نزد بانک‌های عامل موجود است.
همچنین از کل مبلغ منابع سپرده‌های ریالی ذیل قانون مذکور، 55 درصد در بخش صنعت و معدن، حدود 7 درصد نیز در بخش گردشگری، 10 درصد در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و 28 درصد در بخش آب و کشاورزی سپرده‌گذاری شده است.
ایبنا نوشت : علاوه بر این بخش از منابع سپرده‌گذاری شده مذکور 56 درصد به قراردادهای ویژه سرمایه در گردش و 44 درصد به قراردادهای ویژه سرمایه ثابت (طرح) اختصاص یافته که میزان جذب این قراردادها به ترتیب 71 و 57 درصد است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزار میلیارد ریال صندوق توسعه ملی سپرده گذاری تا پایان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟

مناطق پربارش کرمان در روز گذشته از سوی اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های شهربابک با ۱۵.۱ میلی‌متر و سیرجان با ۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن بافت با ۷.۳ میلی‌متر، زرند با ۶.۶ میلی‌متر، رفسنجان با ۳.۹ میلی‌متر، لاله‌زار با ۲.۵ میلی‌متر و انار با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق این اطلاعیه ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان به صورت افزایش ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد ادامه دارد و بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است و از روز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749997

دیگر خبرها

  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر