Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در خصوص وجود بی اعتمادی از سوی مردم استان نسبت به عملکرد مدیران گفت: همچنان که کشور تصمیم گرفته رییس جمهوری را بااین شاخصه ها به کار گیرد، مبنای انتخاب استاندار آینده نیز باید همین شاخصه ها باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی امروز یکشنبه (۱۴شهریور)در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان کردستان، با اشاره به اینکه عملی شدن شعار فرهنگی بودن کردستان توسط رسانه ها باید محقق شود، اظهار کرد: رسانه‌های استان باید به دور از حاشیه از نشر اخبار زرد بپرهیزند و انصاف در نقل قول و انتقاد در رسانه ها باید قوت بیشتری به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تقویت اقتصاد رسانه را از ضروریات مطبوعات استان ذکر کرد و افزود: فضای انتقاد در جامعه رسانه‌ای استان باید اصلاح شود و مدیران باید نگرش خود نسبت به رسانه و خبرنگاران را ارتقاء دهند و امیداست که مدیران آینده اداره فرهنگ و ارشاد استان در زمینه تقویت رسانه ها اقدامات موثرتری به انجام برسانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با دلیل اصلی عقب ماندگی و توسعه نیافتگی استان عنوان کرد: بخش عمده چالش عدم توسعه نیافتگی استان کردستان این است که جلوات استان در از اوایل انقلاب در حوزه امنیتی بوده در حالی که این بخش سامان دهی شده است، بنابراین اگر بنا تحقق فرهنگی بودن استانکردستان باشد باید وزن را بیشتر به این سمت سوق داد و وزن امنیتی هم در لایه های دیگر بررسی شود.

وی با تاکید بر توسعه و تقویت سرمایه‌گذاری های داخلی در استان ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می شود که زمینه برای سرمایه گذاری افراد با وجود تمایل زیاد، به اندازه کافی فراهم نشده است که باید با تامین امنیت فکری و کاری زمینه سرمایه گذاری در استان بیش از پیش برای جبران عقب ماندگی ها فراهم و تقویت شود؛ نگرش ها در این راستا باید تغییر کند.

حجت الاسلام پورذهبی، با اشاره به عملکرد و میزان سرمایه گذاری بنیادهایی همچون بنیاد علوی در سطح استان عنوان کرد: کردستان ظرفیت های زیادی در بخش های مختلف به ویژه حوزه گردشگری دارد و تلاش می شود که سرمایه گذاری و مراودات با این بنیادها در استان تقویت شود.

وی در رابطه با ساماندهی خانه های عالم در استان بیان کرد: در یک سال اخیر توسط ستاد اجرایی، ساماندهی هایی در حوزه علمای اهل سنت و اهل تشیع انجام شده و امید است این اقدامات طی سال های آینده با بیلان قوی تری تداوم یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در خصوص شاخص‌های مدیران آینده استان، با وجود مشاهده مدیرانی با عدم تمایل به توسعه و ریسک پذیری در کردستان که از سوی خبرنگاران مطرح شد، پاسخ داد که تعهد و تخصص از جمله شاخص‌های کلیدی برای تصدی امور است و اکنون باید دید که کردستان به کدام شاخص نیاز بیشتری داد؛ همچنین علاوه بر تعهد و تخصص که لازمه کار است، مردمی و اجتماعی بودن مسئولان به معنی واقعی و سرکشی، از شاخصه های اصلی مدیران است.

وی تاکید کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه"مدیران نوکر مردمند" مدیر باید بداند که بالانشین نیست و باید به مردم خدمت کند، امید است مسئولان استان نیز این مهم را درک کنند؛ لذا باید گفت که انتصاب مدیران بومی با احتساب این شاخصه ها در اولویت است و اگر غیر از این باشد از ما کاری بر نمی آید.

وی در رابطه با انتصاب مدیران و استانداران آینده استان و بهره مندی از بانوان در مقامات ارشد استان گفت: ظرفیت حضور بانوان بیشتر از ظرفیت موجود در استان است و باز اگر نفر شایسته ای برای استانداری استان باشد حتما به این سمت حرکت خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، در خصوص وجود بی اعتمادی از سوی مردم کردستان افزود: همچنان که کشور تصمیم گرفته رییس جمهوری را بااین شاخصه ها به کار گیرد، مبنای انتخاب استاندار آینده نیز باید همین شاخصه ها باشد و تحولات در مدیریت های استانی باید به این شکل ایجاد شود.

وی ادامه داد: رویکردها در توسعه بسیار مهم است و راهکار ما در استان کردستان این است که باید تمام مدیران با رویکردهای جدید و مشورت های ارائه شده ای که بر اساس مطالعات انجام شده صورت گرفته است، حرکت کنند.

حجت الاسلام پورذهبی تاکید کرد: تقویت زیرساخت و اتمام پروژه‌های نیمه کاره در استان می تواند اولویت مهمی برای مدیران آینده استان باشد، همچنین گردشگری ظرفیت مهمی در راستای توسعه کردستان است و اهمیت به آن می تواند نقش موثری در پیشرفت استان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و فضای مسجد در دوران کرونا نباید رنگ ببازد بیان کرد:  خانه عالم، حجرات و علمای دینی باید تقویت شود و این مهم در سنندج به صورت جدی پیگیری شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، خاطرنشان کرد: در زمینه کتابخوانی در استان هیچ اتفاق عمیقی رخ نداده و مردم به مطالعه سرسری در فضای مجازی بسنده کرده اند، در این زمینه رسانه ها باید با ارائه مطلب عمیق، افکاری عمیق تربیت کنند.

وی در خصوص این امر که اعتماد اجتماعی در کردستان به دلیل وعده های دروغین و عملکرد ناقص مدیران بیشتر از سایر استان ها است پاسخ داد: معتقدم که بایدسرمایه های اجتماعی را با خدمات مردمی بازگرداند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماینده ولی فقیه در استان کردستان سرمایه گذاری رسانه ها شاخصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با صدور حکمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عاشوری را به عنوان مشاور در امور روحانیت منصوب کرد.   مشاوره در امور دینی و مذهبی، مشارکت در تصمیم سازی ها با رویکرد دینی، ارتباط با حوزه های علمیه، مساجد، ستادهای نماز جمعه، اماکن‌زیارتی، هیات‌های مذهبی و سایر نهادهای دینی مرتبط و ایجاد بستر تعامل و هم اندیشی مدیریت استان با علما، روحانیت و حوزه های علمیه به منظور ارتقاء کیفی برنامه ریزی های استانی در پرتو فرهنگ متعالی استان از جمله وظایفی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار دارد.   ارائه مشاوره های مورد نیاز در بهره گیری از ظرفیت های علمی و اخلاقی و معنوی و تبلیغی علما و نخبگان و اندیشمندان حوزوی استان، ارائه مشاوره در تقویت نهادهای مذهبی و حمایت از مبلغین فرهنگ دینی و برگزاری جلسات منظم با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین تبلیغی استان بمنظور هماهنگی و ارتقاء سطح تفاهم و همکاری ها نیز از دیگر مواردی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار پیگیری دارد.   حجت الاسلام عاشوری فرزند شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری شهید انقلاب اسلامی است که در امور فرهنگی و دینی سابقه فعالیت دارد.  

دیگر خبرها

  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت