Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جهانگیر الماسی هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون کشور با اشاره به کم توجهی به تولید محتوای فرهنگی مناسب و عدم جریان سازی در مقابل حملات دشمن در فضای مجازی اظهار داشت: من در طی ۴۰ سال فعالیت هنری و فرهنگی متوجه شدم که ما بر خلاف نیرو‌های جبهه مخالف کمتر از ابزار‌ها استفاده می‌کنیم در حالی که فعالیت در جبهه حق باید دقیق و با توجه به اهداف و مقاصد متعالی ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند پیشکسوت و با سابقه عرصه سینما و تئاتر گفت: بهترین برنامه برای حرکت در مسیر حق سیره پیامبر (ص)، امام علی (ع)، امام حسین (ع) و همه ائمه معصومین علیهم السلام است. پیشوایان ما همواره به لوازم فعالیت‌های اجتماعی و شیوه‌های مقابله با جبهه مقابل توجه داشتند، اما متاسفانه گاهی در فعالیت هایمان فقط خودمان را در نظر می گیریم، در حالی که باید تأمل کنیم در اینکه بدانیم مخاطبمان کیست و چطور فکر می‌کند؟

عضو پیوسته فرهنگستان هنر ایران گفت: تمام تلاش شبکه‌ها و رسانه‌های فارسی زبان مقیم خارج این است که مردم ما را به جان هم بیندازند.  دشمنان ما، چون تمام هدفشان زر و سرمایه است، مسیرشان هم مشخص است. ما اگر مثل آن‌ها نیستیم و هدفمان غیر از اهداف دشمن و غیر از زر و سیم  است، باید به نحوی زندگی کنیم که اگر جوانی من الماسی را دید پیش خودش بگوید که فلانی طبق قواعد و ضوابطی که به آن معتقد بود زندگی کرد و الان در نقطه مطلوبی ایستاده است.

کارگردان فیلم سینمایی رنج و سرمستی افزود: امروز فضای مجازی در درون کشور ما متولی ندارد. زنان در فضای مجازی طوری نشان می‌دهند که گویی جز امتیازات ظاهری چیز درخور اعتنایی ندارند. خدا را شکر هر روز بیشتر ثابت می‌شود که زنان مومن و مسلمان سرزمین ما چه خصوصیات برجسته‌ای در حوزه دانش ، آگاهی ، معرفت و مدیریت دارند؛ اما این‌ها را در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی نمی‌بینیم و آن هم به این خاطر  است که راه بازتاب دادن تصویر درست از زنان ایرانی را بلد نیستیم.

الماسی در ادامه تاکید کرد: ۲۰ سال پیش در رابطه با تئوری مقابله صحبت کردم. آن زمان می توانستیم با کمک جریان‌های دانشجویی ریشه فاسد فرهنگی را سوزاند، چرا که ریشه این فساد به تعبیری عمودی و سرراست بود. اما امروز دیگر این ریشه نه عمودی بلکه افشان است و نمی‌توان به سادگی آن را از بین برد و سوزاند. امروز ابعاد مختلف چالش‌های فرهنگی درهم تنیده و در پیوند باهم هستند. نمی‌توان روی یک موضوع به تنهایی تمرکز کرد و فساد را از بین برد؛ مثلاً در حوزه زنان نمی‌شود فقط با تمرکز روی حجاب مسائل را رفع و رجوع کرد، بلکه باید به دنبال  بدحجابی و بی حجابی بود.

ستاره دهه ۶۰ و ۷۰ سینما و تلویزیون کشور با اشاره به برنامه‌ای با عنوان مافیا که از یکی از شبکه‌ها پخش می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه کسی نیست که بگوید بازی مافیا چه دردی از جوان ما درمان می‌کند؟ با این برنامه دارند به شکل و ظواهر و چهره و قیافه اصالت می‌بخشند. آیا این مافیا برای امروز و دیروز است؟ نه، از ده‌ها سال پیش و از پشت صحنه تئاتر آغاز شده است. برخی بازیگران تئاتر بعد از اتمام کار سر صحنه می‌ماندند و ساعت‌ها مافیا بازی می‌کردند. بازی‌ که همه اش کلاهبرداری ، دروغ ، کلک و نیرنگ است. همه این‌ها به مرور وارد عرصه‌های اجتماعی و سیاسی ما شده و نتیجه اش این می‌شود که اهل سیاست ما به مردم دروغ می‌گویند و آن‌ها را فریب می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهانگیر الماسی امر به معروف و نهی از منکر فضای مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهره سادات لاجوردی، در رویداد دختر ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران است، افزود: در سال ۱۴۰۱ دیدیم که ۳۸ هزار دروغ تنها در زمینه اعتراضات و اغتشاشات مهسا امینی ایجاد شد. تمام مستندات این دروغ‌ها موجود است، اما متأسفانه گاهی تا دروغ این رسانه‌ها اثبات شود؛ آثار و لطمات زیادی را برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

نماینده مجلس گفت: اگر کم کاری کنیم و نتوانیم به خوبی روایت کنیم دشمنان برای ما خواب‌ها دیده است اگر یک بار شکست خورده باشد؛ اما روز و شب در فکر راه‌اندازی شبکه‌های ضد انقلاب و معاند است. شبکه‌های تبلیغاتی که ۲۴ ساعته یک جنگ ترکیبی را به راه انداخته است.

لاجوردی افزود: دشمنان در تلاش هستند تا ذهن جوانان ما را به شبهات و دروغ‌ها آلوده کند و این وظیفه ما است که ذهن جوانان را از آلودگی‌ها و این شبهات پاک کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای کار معلمان و مربیان پرورشی حتماً باید آمادگی کامل داشته و به روز باشند. آنان باید بتوانند یک رابطه مستمر و پایدار ایجاد کنند. فرزندان ما ۱۲ سال با آموزش و پرورش همراه هستند؛ در حالی که اگر خوشبینانه نگاه کنیم تلاش مدرسه تنها این است که دانش آموزان به دانشگاه‌های برتر راه پیدا کردند.

مماشات با بی حجابی، مقابله با بی حیایی را سخت‌تر می‌کند

لاجوردی با طرح این سوال که تربیت و تبیین موضوعات از سوی مربیان چگونه باید باشد، افزود: باید تبیین و تشریح موضوعات با ارزش‌های دینی ما همراه باشد. ضمن اینکه روایت صحیح را ما باید به موقع ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته دشمن به هنگام بروز فتنه به سرعت اقدام به شبهه پراکنی کرد، گفت: متأسفانه تا جبهه انقلاب اقدام به روشنگری کند؛ دشمن به بسیاری از اهداف خود رسید. متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

لاجوردی خاطر نشان کرد: قانون حجاب و عفاف به زودی تصویب می‌شود، اما حمایت مردم از فراجا می‌تواند کاری کند که جامعه‌ای در شأن ایرانیان داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد