Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «محمدصادق» نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان میزبان نشست مجازی با حضور همتایان خود از ایران، چین، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان بود.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار مجازی در مورد آخرین وضعیت افغانستان تبادل نظر شد.

نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان ضمن خوشامدگویی به همتایان خود از ۵ کشورهمسایه، اهمیت تقویت رویکرد منطقه‌ای برای رسیدگی به چالش های مشترک و تحقق فرصت های جدید از افغانستان باثبات را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که یک افغانستان مرفه و صلح آمیز می تواند انگیزه ای برای یکپارچگی اقتصادی، روابط قوی بین ملت‌های منطقه، افزایش تجارت و ارتباطات منطقه‌ای ایجاد کند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: نمایندگان ویژه کشورهای همسایه افغانستان توافق کردند که به تماس و رایزنی‌های نزدیک در بحث افغانستان ادامه دهند.

«محمدصادق» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: با همکاری خود از ایران، چین، ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان توافق و تاکید شد که صلح افغانستان برای امنیت، ثبات و رفاه تمام منطقه اجتناب ناپذیر است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران چین وزارت خارجه پاکستان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران چین وزارت خارجه پاکستان جمهوری اسلامی ایران چین وزارت خارجه پاکستان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند