Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با دریافت 18 هزار دز واکسن استرازنکا و 25 هزار دز سینوفارم، سرعت واکسیناسیون در استان بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان اظهارداشت: در حال حاضر شهرستان آوج در وضعیت زرد و شهرستان بویین زهرا در وضعیت نارنجی است وبقیه شهرهای استان از جمله قزوین در شرایط قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامدار تصریح کرد: در بیست و چهار ساعت گذشته 196 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی و در بیمارستانهای استان بستری شدند.

وی بیان کرد: در این مدت 9 نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز در بیمارستان فوت کردند.

نامدار تصریح کرد: تعداد افراد بستری در بیمارستانهای استان قزوین در حال حاضر به 798 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: همچنین 434 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس در استان شناسایی شده و تعداد 54 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی کادر درمانی، پرستاران و پزشکان، در بیست و چهار ساعت گذشته تعداد 190 بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستانها ترخیص شدند.

نامداراظهارداشت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون 37 هزار و 230 نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و دو هزار و 227 نفر نیز بر اثر ویروس جان باخته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر 73 درصد بیماران در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، 17 درصد در تامین اجتماعی و 10 درصد در بیمارستانهای بخش خصوصی بستری شده اند.

امیدواریم روند بیماری در استان کاهشی شود

نامدار بیان کرد: در روزهای گذشته سیر بیماری در استان صعودی بوده اما شرایط به گونه ای است که به نظر می رسد در حال عبور از پیک بیماری هستیم و امیدواریم بیمارستانها شرایط آرام تری پیدا کنند.

وی گفت: بیش از 359 هزار تست در استان انجام شده که تست بستری ها 24 هزار و 632 مورد بوده و تست های سرپایی هم بسرعت در حال انجام است.

نامدار اضافه کرد: همچنان بیشترین مبتلایان استان  را زنان خانه دار و کارگران تشکیل می دهند و باید مراقبت ها در این گروه افزایش یابد.

31 درصد مردم استان واکسینه شدند

وی در ادامه اظهارداشت: در حال حاضر بیش از 31 درصد جمعیت بالای هیجده سال استان قزوین واکسینه شده اند و در روزهای گذشته نیز بیشترین بستری ها را ثبت کردیم و سومین استان کشور از لحاظ اشغال تخت های ویژه بیمارستانی هستیم.

نامدار افزود: میانگین بیماران بستری شده استان حدود 52 سال و میانگین فوتی های های مشکوک هم 68 سال است و 30 درصد بیمارانی که در استان قزوین بستری شدند یک بیماری زمینه ای داشتند.

تحویل 18 هزار دز واکسن استرازنکا/ 25 هزار دز سینوفارم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از دریافت محموله جدیدی از واکسن در استان هم خبر داد و یادآورشد: روز گذشته 18 دز واکسن استرازنکا تحویل گرفتیم و تا دهم مهرماه برای تزریق به گروههای در نوبت هیچ مشکلی نداریم و بقیه نیز تا پایان شهریور تحویل خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین 25 هزار دز واکسن سینوفارم هم دریافت کرده ایم و تلاش می کنیم روزانه 20 تا 30 هزار دز تزریق را عملیاتی کنیم.

نامدار گفت: در حال حاضر 8 مرکز تزریق واکسیناسیون در استان پیش بینی شده و آمادگی داریم ساعات کار این مراکز را بالا ببریم.

کمبود سرم را برطرف می کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: کمبود سرم یک مشکل کشوری است و ما تاکنون نیازهای بیمارستانها را تامین کرده ایم و 50 هزار عدد سرم هم اخیرا تهیه شده که امروز دریافت و توزیع خواهیم کرد و کمبود موجود در سطح شهر هم بسرعت برطرف می شود. 

وی گفت: مصرف سرم در استان ماهانه 150 هزار عدد است که با پیگیری معاونت غذا و دارو تاکنون روند تامین آن مناسب بوده و در روزهای آینده نیز بهتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هزار دز واکسن حال حاضر بستری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۱۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند

رئیس شورای شهر قزوین گفت: مردم به اعضای شورا اعتماد کرده‌اند و باید در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم از حقوق آنها دفاع کنیم و در هر تصمیمی منفعت آنها را در نظر بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی عصر امروز –شنبه هشتم اردیبهشت- در مراسم تجدید میثاق با شهدای گرانقدر که به مناسب فرارسیدن روز ملی شوراها در گلزار شهدای قزوین برگزار شد، با بیان اینکه در این مکان مقدس برای مراسم اعتقادی حضور یافته‌ایم، نه تشریفاتی اظهار کرد: شهدا از جان با ارزش خود در راه دفاع از میهن اسلامی و ارزش‌های انقلاب گذشتند تا بتوانیم به راحتی و در آرامش و آسایش خدمت کنیم.

وی با اشاره به حضور اعضای شورا در گلزار شهدا و بیعت دوباره با شهدای گرانقدر اضافه کرد: باید با بهره‌گیری از منش و رفتار شهدا در عمل با شهدا تجدید میثاق کنیم.

رئیس پارلمان شهری قزوین تأکید کرد: مردم به اعضای شورا اعتماد کرده‌اند و باید در جایگاهی که قرار گرفته‌ایم از حقوق آنها دفاع کنیم و در هر تصمیمی منفعت آنها را در نظر بگیریم؛ به همین خاطر اگر هر جایی منفعت مردم را به منفعت خودمان ترجیح دادیم، می‌توانیم بگوییم که با شهدا میثاق بسته‌ایم. بایستی در هر جایگاه مدیریتی اخلاص و ازخودگذشتگی شهدا را سرلوحه امور قرار دهیم.

فرمانی ادامه داد: شورای ششم با در نظر گرفتن دو بعد مشورتی و نظارتی فعالیت خود را آغاز کرد و از ابتدا هم کوشش شد تا بر اساس ضابطه و قاعده بعد مشورتی شورا فعالیت قوی‌تری داشته باشد. زمانی که در کارها مشورت و همفکری صورت می‌گیرد، کارها در مسیر خوبی پیش می‌رود و اثر بخشی بیشتری در نتایج اقدامات خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شورای ششم با ترکیب افراد پیشکسوت در امور شورا، متخصصان جوان و پرکار فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: امیدواریم در طول یک‌سال باقیمانده این دوره از شورا بتوانیم با همدلی و همیاری بیشتر خدمات خوبی به شهروندان داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه تضارب آرا و اختلاف در چهارچوب قوانین فلسفه کار شورا است، افزود: قطعاً در این حوزه مشورت و بهره‌گیری از نظرات متخصصان می‌تواند خروجی خدمت به شهروندان را در پی داشته باشد.

کد خبر 748502

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین