Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرضه پرحجم ٥٢ شرکت سیمانی در بورس کالای ایران موجب شد روز گذشته متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته ۷۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم بود به ۵۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم برسد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به دنبال عرضه پرحجم ٥٢ شرکت سیمانی در بورس کالای ایران، روز گذشته متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته 742 تومان به ازای هر کیلوگرم بود این هفته به 542 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دین ترتیب یک کیسه سیمان تیپ 2 که هفته قبل 37 هزار تومان بود، این هفته با 10 هزار تومان کاهش 27 هزار تومان شده است. تداوم عرضه های هفتگی بالای یک میلیون تن سیمان در بورس کالای ایران سبب شده قیمت این محصول در بازار روند کاهشی به خود بگیرد و آرامش به بازار سیمان کشور باز گردد؛ در این راستا روز گذشته شاهد کاهش قیمت ها در بورس کالا بودیم.

به گفته فعالان بازار، این کاهش قیمت را باید به افزایش عرضه های سیمان در هفته های اخیر و تداوم این روند نسبت داد، زیرا به محض افزایش سطح عرضه ها به بالای یک میلیون تن و حفظ این میزان در هفته جاری بازار سیمان که به دلیل قطعی برق آشفته شده بود و قیمت ها در بازار آزاد افزایش چشمگیری را شاهد بود، به تعادل رسید و کاهش قیمت ها آغاز شد.

شایان ذکر است در روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته در مجموع یک میلیون و 358 هزار و 300 تن سیمان در بورس کالا عرضه شده بود که یک میلیون و 117 هزار تن آن در روز شنبه و 241 هزار و 300 تن سیمان در روز یکشنبه بود. از این حجم یک میلیون و 341 هزار تن مجموعا مورد معامله قرار گرفته بود. روز گذشته نیز از یک میلیون و 293 هزار و 300 تن سیمان عرضه شده از سوی 52 شرکت، معامله یک میلیون و 193 هزار تن به ثبت رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس کالا بورس کالا تومان به ازای هر کیلوگرم یک میلیون روز گذشته تن سیمان عرضه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی یک هفته گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۳۴۶ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رود.

بیشتر بخوانید: چه کسی پاسخگوی افزایش ناگهانی قیمت خودرو است؟

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۵ میلیون تومان ارزان شد و ۶۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۴۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۸ میلیون تومانی، ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژو پارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش یافت و ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، در حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۲۰ میلیون تومان گران شده و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

رانا پلاس مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228536 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد