Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@08:08:35 GMT

پنج پرسش در خصوص واریانت مو (Mu)

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۰۰۵۸

پنج پرسش در خصوص واریانت مو (Mu)

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، ایل‌جورناله نوشت: سازمان بهداشت جهانی واریانت جدیدی از ویروس کرونا را به نام «مو» در تیررس خود قرار داده است که برای اولین بار در ژانویۀ ۲۰۲۱ در کشور کلمبیا شناسایی شد. پس از ۷ ماه این سازمان این ویروس را در گزارش هفتگی خود قرار داده است. آنچه باعث نگرانی جامعۀ بین الملل گردیده این است که این ویروس مورد توجه قرار گرفته اما در حال حاضر از نظر پزشکی هنوز مجهول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان با دقت فراوان آن را رصد می کنند و از این موضوع آگاهی دارند که این سویۀ جدید ممکن است مسری تر بوده یا حتی سیستم ایمنی افراد مبتلا را دور بزند تا جایی که تأثیر واکسن ها را خنثی نماید. اکنون به منظور توضیح دربارۀ آنچه در این رابطه باید دانست، به طرح ۵ پرسش می پردازیم.
سویۀ «مو» چیست؟ ویروسی است مانند همه که در معرض تغییرات مداوم قرار دارد. می توان بسیاری از این تغییرات را نادیده گرفت لیکن برخی از آنها ویژه هستند و قادرند رفتار این عامل بیماری زا را تغییر داده و به عنوان مثال آن را مسری تر یا خطرناک تر نماید.
در کجا شناسایی شد؟ اولین بار بین کلمبیا و اکوادور شناسایی شد. تعداد موارد مرتبط به این تغییر رو به افزایش است. در کشور بوگوتا و اطراف آن حول و حوش ۳۹% مجموع موارد را تشکیل می دهد و در کشور کیتو این میزان در حدود ۱۳% است. سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که در برخی از کشورهای اروپایی و نیز سایر کشورهای آمریکای جنوبی یعنی در مجموع ۳۹ کشور حضور آن گزارش شده است.
ویژگی های آن کدامند؟ هنوز زود است که بتوان به نتیجه گیری های قطعی برسیم. به عقیدۀ کارشناسان سازمان بهداشت جهانی این سویه دارای تغییرات فراوان است که بر وجود خصوصیات بالقوه ای برای فرار از سیستم ایمنی دلالت دارد. به عبارتی این سویه ممکن است از یک دسته تغییرات برخوردار گردد که قادر است آن را در برابر مصونیتی که بسیاری از شهروندان از طریق واکسن کسب نموده اند، کمتر حساس نماید.
هنوز راهی برای مقابله با این سویه جدید وجود ندارد. البته تاکنون این سویه به اندازۀ آلفا و دلتا زنگ خطری را به صدا در نیاورده است. و اما در بارۀ این سویه چه می دانیم؟ این پنجمین تغییر در سطح جهانی به شمار می آید و از آمریکایی جنوبی، اکوادور و کلمبیا نشأت می گیرد اما تا امروز میزان شیوع آن در سطح جهانی کمتر از ۰.۱ درصد گزارش شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی پنجشیر ایل جورناله واریانت مو ویروس کرونا گونه مو محرم اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم سید حسن فیروزآبادی انسیه خزعلی پنجشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • منتظر تغییرات چشمگیر در IOS۱۸ باشید!
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق