Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@02:40:14 GMT

صعود بانوی جوان اهل شهرستان ری به قله دماوند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۰۳۰۴

صعود بانوی جوان اهل شهرستان ری به قله دماوند

زهرا عباسی یکی از جوانان فعال و کوشای شهرستان ری که سکاندار روابط عمومی بخشداری قلعه نو نیز می باشد به قله دماوند مرتفع ترین قله ایران وبلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، زهرا عباسی  در گفتگویی در این خصوص گفت: به عنوان یک بانوی جوان مدت ها بود به این صعود فکر میکردم به واقع قله دماوند یکی از قله های فنی است که برای فتح آن نیاز به یک روحیه بالا ،تمرین مداوم و تجهیزات قوی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او که ظاهرا تنها بانوی فاتح قله دماوند از میان کارمندان شهرستان ری نیز است در ادامه افزود: درنیم روز اول صعود تا ارتفاع ۴۲۰۰ متری با ۵ ساعت‌کوهنوردی به بارگاه سوم قله دماوند رسیدم و بامداد روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور به قصد صعود به قله دماوند حرکت خود را نیز آغاز کردم که در نهایت پس از ۱۲ ساعت تلاش و کوهپیمایی در شرایط آب و هوایی نامساعد و دمای منفی و بسیار سرد به همراه گازهای گوگرد آتشفشان دماوند که واقعا نفس کشیدن را برای ادامه کار به شماره می انداخت  توانستم بعد از ‌ پیمایشی  بالغ بر ۲۰ساعته بر فراز این قله مشهور و فنی بایستم.

 مسئول روابط عمومی بخشداری قلعه نو گفت : کوهنوردی یک کلاس خداشناسی وخودشناسی است، کوهنوردی عشق به طبیعت است و تنها یک ورزش نیست بلکه یک روش زندگی است، تعامل و حس انسان‌دوستی و کمک به همنوع در این ورزش موج می‌زند طوری‌ که در آن قوی‌ترین عضو گروه به پای ضعیف‌ترین راه می‌رود و اگر بخواهم واقعیت را بگویم خیلی از هم تیمی های بنده فقط نیم ساعت تا قله راه داشتند که به دلایل ارتفاع زدگی ،اکسیژن بسیار کم ،سرمای شدید نتوانستند به این صعود دست پیدا کنند و اما آنچه که باعث شد من به این صعود دست پیدا کنم و  آرامش و انگیزه خود را ازارتفاع ۴۸۰۰ تا ۵۶۷۱  حفظ کنم ذکر صلوات بر محمد و آل محمد ص بود که این مهم را در حساس ترین اوقات زندگیم از مادرم به یادگار دارم ‌به طوریکه هرگاه در صعودهای مختلف دچار مشکل می شوم  با گفتن این ذکر گویی  بربال های فرشتگان قرار میگیرم و در صعود بر قله دماوند همین عامل باعث شد که  ارتفاع زدگی و عدم وجود اکسیژن و وجود گازهای سمی‌ را متوجه نشدم.

این کوه نورد جوان و فعال  در ادامه افزود:عشق صعود به دماوند ، دغدغه و آرزوی من بود و من قبل از صعود به دماوند اول آرزو کردم، بعد از ته دل خواستم و تمرین و تحقیق و تجربه خود را بیشتر کردم و به هر آنچه که می خواستم که آن هم فتح قله دماوند بود، رسیدم.

او‌همچنین به علاقه مندان به این رشته گفت کوه نوردان توجه داشته باشند رسیدن به قله دماوند اصلا کاره ساده نیست و از دور به سادگی به این فتح نگاه نکنند چرا که برای رسیدن به قله ها باید سختی های زیادی کشید ،باید سرما بسیار شدید و گاها تا  بیست درجه منفی صفر را تحمل کرد ،باید عشق و علاقه داشته باشی و رنجها و خستگیهای مداوم را تحمل کنی ،شاید دیدن دهانه آتشفشانی دماوند آرزوی خیلی ها باشد، ولی باید تمرین مستمر و تحمل بدنی و روحی فراوانی داشته باشی و برای این فتح ارزشمند نیازمند تجهیزات و زمان مناسب و رفتار اصولی و تخصصی می باشید در پایان خانم عباسی از همه افرادی که وی را حمایت کردند به خصوص خانواده و بخشدار قلعه نو که وی به این مهم دست پیدا کند تقدیر و تشکر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کوهنورد شهرستان ری زهرا عباسی قله دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت

طراح این درب با بیان اینکه پیکره چوبی این درب از بهترین چوب‌های چنار سفید، قرمز و چوب گردو، گیلاس، سرخدار و استخوان شتر تهیه شده گفت: این درب، تلفیقی از هنر سنتی و مدرن است.

 فرهاد متین فر مدت زمان ساخت این درب چوبی را ۷ ماه دانست و افزود: در این مدت، ۵ ماه کار دست و ۱۲۰۰ ساعت کار دستگاهی انجام شده است.

متین فر گره چینی بدون چسب و میخ با رنگ‌های طبیعی چوب را از جمله ویژگی‌های این درب بیان کرد.

 متین فر با بیان اینکه خطاطی‌های روی کار را استاد موحد انجام داده گفت: آیه «هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب والشهادة» در سر درب آن نقش بسته است.

این درب قرار است همزمان با دهه کرامت در ورودی رواق دارالولایه مقابل روضه منوره حرم مطهر رضوی نصب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف
  • تشکیل پرونده برای ضاربان آمر به معروف که برای ۳دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند | آخرین وضعیت جوان باغیرت و ۲ اراذل و اوباش
  • پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی تشکیل شد
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند