Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، حجت‌الاسلام حاج عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز یکشنبه در نشست با مسوولان و خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: اینکه کردستان، استان فرهنگی است یک مسئله بسیار مهم است و ما در این مدت سعی کردیم تمام وضعیت و ظرفیت استان را در این حوزه احصا کنیم و بخشی از این شناخت به واسطه سفرهای استانی در روستاها و شهرها انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد:  ظرفیت‌های متعددی در بخش فرهنگی استان احصا شده و برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها نشست‌های هم‌اندیشی متعدد برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه درکردستان اذعان داشت: امسال سعی کردیم کارها و اقدامات بیشتر جنبه عملیاتی داشته باشد، کردستان به فرموده رهبر معظم انقلاب، استان فرهنگ و هنر است و بحث‌های فرهنگی و هنری باید توسط متولیان حوزه فرهنگ و رسانه گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: موضوع اقتصاد رسانه را به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهیم داد و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به برنامه‌های سفر رییس جمهور کشور احساس می‌کنیم استان کردستان یکی از هدف‌های سفر باشد و به زودی شاهد حضور ایشان در استان باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت سرمایه‌گذاری بنیادها و نهادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در استان کردستان، افزود: بنیادهای زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاری‌هایی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند اما ظرفیت استان بیش از اینهاست که امیدواریم با گذر از شرایط کرونا، اقدامات موثرتری انجام شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان به ورود بنیادهای زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری مانند ساخت خانه عالم برای علمای اهل سنت و تشیع و اشتغالزایی در استان گریزی زد و گفت: دعوت از ظرفیت‌هایی که بتوانند به توسعه استان کمک کنند از اولویت‌های نمایندگی ولی فقیه در استان است.

وی در ادامه گفت: زمینه برای جذب سرمایه‌گذار به اندازه کافی در کردستان فراهم نیست که امنیت فکری، ذهنی و کاری سرمایه‌گذاران مستلزم فراهم‌کردن جذب سرمایه‌گذار در این استان است.
نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شاخصه‌های یک مدیر در تراز انقلاب از دیدگان وی، گفت: امروز باید ببنیم کردستان به مسوولی با چه ویژگی‌هایی نیاز دارد و براساس آن این انتصاب‌ها صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: متخصص، انقلابی‌بودن، مردمی بودن، پای کار بودن، مسلط بودن به امور و غیره باید از شاخص‌های مهم در انتخاب مدیران استانی باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: در انتصاب‌ها نگاه‌های حزبی مخرب است، انتخاب افراد برای مسئولیت‌ها چه بومی و چه غیربومی باید با نگاه خدمت باشد چرا که اعتماد اجتماعی تا حدودی آسیب دیده و نیاز به جبران دارد و این مهم تنها با خدمت و فراتر از نگاه‌های حزبی ممکن می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد، با تلاش دولت جدید شاهد اجرا و به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های نیمه تمام در کردستان باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در کردستان استان فرهنگی نماینده ولی فقیه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ویدئو کنفرانسی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام و المسلمین احمدی رئیس این کمیته و مسئولان کمیته فرهنگی در استان ها روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

در این نشست که با محوریت سیاست ها و برنامه های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ و آخرین تحولات در خصوص مراسم پیاده روی اربعین برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین نواب در سخنانی بر لزوم تثبیت معارف دین در اربعین تاکید کرد و بهره گیری از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب را در برنامه ریزی های آینده ضروری خواند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شور و شوق مردم برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی را گسترده و وصف ناشدنی توصیف و تصریح کرد: این شور و هیجان باید با معنویت و معارف دینی کامل گردد تا نشاط و لذت همراهی در این مراسم عظیم همچنان در میان مشتاقان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل حضور افراد با دیدگاه‌های مختلف در مراسم اربعین پرداخت و در عین حال تصریح کرد: این همایش عظیم بایستی در جهت خالص سازی انگیزه ها پیش برود و کلاس درسی برای اربعینی ها باشد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: شماری از افرادی که در اربعین حضور می یابند در طول سال به این اندازه وقت برای شرکت در اجتماعات دینی نمی گذارند و این بهترین فرصت است که آنها با معارف و مسایل دینی آشنا شوند و در راستای اهداف امام حسین (ع) محتواهایی که برای اربعین و اربعینیان مفید است به آنها منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به محورهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و برخی از آنها از جمله اخلاق و معنویت، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی را از محورهایی دانست که می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های آینده اربعین مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به عنوان خادم فرهنگی اربعین پیشنهاد می کنیم هر یک از این محورها در یک سال در اولویت فعالیت های ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد و برجسته شود.

نواب خطاب به حاضران گفت: شما به‌عنوان پرچمدار فعالیت های فرهنگی اربعین در سراسر کشور خدمت و فعالانه در این عرصه ها تلاش کنید، امام حسین (ع) هم افرادی را که در این مسیر گام بر می‌دارند در دنیا دستشان را می‌گیرد و در آخرت هم مورد توجه سیدالشهداء و فرزندانش خواهد بود.

بر پایه این گزارش، در این جلسه، حجت السلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گزارشی از برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ ارائه کرد و افزود: پیشنهادها و توصیه های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ریزی ها مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

در پایان این جلسه، آخرین اقدامات، برنامه ها و سیاست های فرهنگی اربعین پیش رو ارائه و بحث و بررسی شد و حاضران نقطه نظرات و دیدگاه خود را در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.

کد خبر 6093491

دیگر خبرها

  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • تفکرات شهید مطهری به نسل آینده منتقل شود
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • هدف استعمار فرانو تسلط بر مغز جوانان است
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد