Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:11:19 GMT

دندان‌هایت را به پزشک پیاده‌رو بسپار! 

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۰۸۶۵

دندان‌هایت را به پزشک پیاده‌رو بسپار! 

توریست‌ها و عکاسان مستند اجتماعی که به بعضی مناطق آفریقا، شرق آسیا یا خاورمیانه می‌روند یکی از چیزهایی که جذب‌شان می‌کند سبک زندگی طبقه متوسط و پایین آن جامعه است. مردمی که روی صندلی‌های پلاستیکی قدیمی در خیابان دور هم می‌نشینند و غذای ساده‌شان را دور هم می‌خورند یا مردمی که روزگارشان را از دست‌فروشی می‌گذرانند و با وصله و پینه به لباس‌های کهنه‌شان سر و شکلی غریب داده‌اند که بیننده را جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان غریبی است که فقر مردم منطقه‌ای مورد سیاحت مردمی دیگر باشد که در مناطق محل زندگی‌شان کم‌تر از این شکل زندگی را دیده‌اند.

فقر سبک زندگی می‌سازد. سبکی از زندگی که رابطه زیادی با پول و چیزهایی که با پول به دست می‌آیند ندارد. مردمی که با این سبک زندگی روزگار می‌گذرانند حالی شبیه به درخت وسط بیابان دارند که توقعی از آب و غذا ندارد و ریشه‌اش را پابند چیزهای دیگر می‌کند و ملاک‌های خودش را برای زنده ماندن می‌تراشد.

به گزارش الجزیره حدود یک چهارم مردم پاکستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این هم‌زیستی با فقر باعث شده سبک زندگی و مشاغل عجیبی در دل مردم طبقه متوسط و پایین این جامعه شکل بگیرد. یکی از مشاغل عجیبی که مختص همین منطقه است، دندان‌پزشکی خیابانی است! چیزی که الجزیره آن را «طب پیاده‌روها» می‌خواند!

آدم‌های خبره‌ای که بعضاً چند ده سال کنار خیابان تجربه کسب کرده‌اند، همان‌جا هم بساط دندان‌پزشکی تجربی‌شان را علم می‌کنند و به معالجه دندان‌های مردمی می‌پردازند که پول کافی برای مراجعه به دندانپزشکی را ندارند.

کد خبر 5297638

منبع: مهر

کلیدواژه: آفریقا خاورمیانه دندان سازی پاکستان فقر صفحه اول روزنامه ها مطبوعات ایران دکه روزنامه ویروس کرونا یونان نقاشی ضدعفونی محرم 1400 کنسرت موسیقی عدالت اجتماعی شهدا سیستان و بلوچستان کرمان بصره سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

پیاده‌روی خانوادگی بجنورد در حالی برگزار شد که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، مردم به سختی به پایان راه رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پیاده‌روی خانوادگی بجنورد در حالی برگزار شد که به دلیل بی‌تدبیری مسئولان، مردم به سختی به پایان راه رسیدند.

کد خبر 748064

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت