Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:48:51 GMT

انواع ماکروفر و تعمیر مشکلات رایج آن‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۰۹۷۲

انواع ماکروفر و تعمیر مشکلات رایج آن‌ها

چندین سال است که ماکروفر به عنوان یک وسیله برقی، جایگاه خود را بین خانواده‌های ایرانی پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام خدمت از ما، در حوزه تعمیر لوازم خانگی برقی، یکی از خدمات پرتقاضا تعمیر مایکروویو است.
در این مقاله ضمن آشنایی با انواع ماکروفر و اصول تعمیرات آن، یک راه رایگان و سریع برای استعلام قیمت تعمیر ماکروفر به شما پیشنهاد می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«خدمت از ما» بازار آنلاین خدمات است که می‌توانید با ثبت سفارش در آن، بهترین تعمیرکاران و متخصصین را پیدا کنید. تعمیر ماکروفر در محل نیز از جمله خدمات ارائه شده در این بازار است.

انواع مختلف مایکروفر

تعمیر مایکروفر ممکن است بر حسب نوع و برند آن کمی متفاوت باشد. لذا تعمیرکار مایکروفر در حین این کار حتما این نکته را در نظر می‌گیرد و متناسب با آن به تعمیرات مایکروفر می‌پردازد. به جز برندهای مختلف مایکروویو، مثل ال جی، دوو، آاگ، سامسونگ، جنرال الکتریک و ... تقسیم بندی‌های دیگری نیز برای مایکروفر وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

انواع ماکروفر از جهت مکان نصب

رایج‌ترین نوع مایکروفر که همه ما با آن برخورد داشته‌ایم، مایکروفر رومیزی است. این نوع ماکروفر به دلیل سهولت نصب و امکان قرارگیری در هر سطحی، محبوبیت زیادی دارد.

اما انواع دیگری هم از این وسیله برقی وجود دارد:

مایکروفر کشویی: به صورت توکار ما بین کابینت‌های آشپزخانه نصب می‌شود و مانند کشو داخل و خارج می‌شود. مایکروفر توکار: این نوع مایکروفر هم مابین کابینت‌ها نصب می‌شود ولی کشویی نیست. بالا یا پایین اجاق گاز محل مناسبی برای نصب این نوع است. ظرفیت و ابعاد مایکروویو

ظرفیت مایکروویو با واحد لیتر مشخص می‌شود. این ظرفیت معمولا بین ۲۸ تا ۵۶ لیتر است و شما باید با توجه به نیاز روزانه به آشپزی و همچنین ابعادی که فضای آشپزخانه به شما اجازه می‌دهد، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تکنولوژی پخت

مایکروفرها بر اساس تکنولوژِی نیز به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. تکنولوژی سولاردم، هات بلست، اینورتر و ... از انواع مختلف تکنولوژی‌های پخت هستند. از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به تکنولوژی سولاردام یا پخت نوری اشاره کرد. این نوع از ماکروفر، در کنار امواج مایکرو، از امواج نوری نیز برای پخت بهره می‌برند. در این حالت غذا با سلامت بیشتری پخته می‌شود و آبدار باقی می‌ماند.

تعمیر ماکروفر

تعمیر مشکلات رایج مایکروفر

برای تعمیر لوازم خانگی برقی، مخصوصاً تعمیر مایکروفر، نخست باید مشکلات آن‌ها را شناسایی، دلایل آن را بررسی و سپس به رفع آن‌ها اقدام نمایید. مشکلات مایکروفر ممکن است بسیار متفاوت باشد و بر حسب همین تفاوت است که قیمت تعمیر مایکروویو تعیین می‌گردد. در ادامه، بخشی از مشکلات رایج مایکروفر و دلایل بروز آن‌ها بررسی شده است.

جرقه زدن ماکروفر حین پخت

اصلی‌ترین علت بروز این اتفاق، وجود ظرف فلزی در ماکروفر است. وجود فلز به هر نحو، باعث ایجاد جرقه می‌شود. از قرار دادن ظرف‌های فلزی، ظرف‌های یه بار مصرف آلومینیومی و پوشش‌های فویلی در مایکروویو خودداری نمایید. این کار حتی ممکن است باعث آتش گرفتن ظرف نیز بشود.
همچنین دقت کنید که اگر محافظ پلاستیکی سه‌پایه های درون ماکروفر جدا شده باشد، باز هم ممکن است شاهد جرقه زدن آن باشید. اگر تکه‌های غذا به سمت بیرون پرتاپ شده و به قطعه مگنترون بچسبد، دستگاه جرقه خواهد زد. پس حتما به نظافت ماکروفر اهمیت دهید و مواد غذایی را تا جایی که ممکن است با ظرف درب‌دار در دستگاه قرار دهید.
سوختن دیودها و یا آسیب دیدن ورقه میکا (ورقه نسوز) ممکن است دلیلی بر جرقه زدن دستگاه باشد که در این حالت برای تعمیر ماکروفر باید از متخصص کمک بگیرید. گاهی بعضی ظروف ناسازگار نیز موجب ایجاد جرقه خواهند شد؛ این ظروف را بر حسب تجربه شناسایی کنید.

روشن نشدن ماکروفر

این مشکل دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. شایع‌ترین آن‌ها، سوختن فیوزهای حرارتی و فیوز سرامیکی است. تشخیص این امر به عهده تعمیرکار مایکروفر است. خراب بودن چفت درب مایکروفر نیز علت شایع دیگری برای روشن نشدن مایکروفر است. اگر درب به خوبی بسته نشود، برای رعایت ایمنی دستگاه روشن نمی‌شود.

گرم نشدن غذا

گرم نشدن غذا به حد کافی یکی از مشکلات شایع ماکروفر است. توجه کنید این مشکل ممکن است به علت افت ولتاژ برق، چرب بودن بیش از حد غذا و یا زیاد بودن حجم غذا باشد. همچنین تمیز نبودن ماکروفر نیز ممکن است باعث گرم نشدن غذا شود. 
آسیب دیدگی قطعات دیود، خازن، فیوز حرارتی، برد اصلی، مگنترون، محافظ برق و حتی خرابی درب دستگاه نیز باعث بروز این مشکل می‌شود. تشخیص این امر از یک تعمیرکار باتجربه و ماهر برمی‌آید.

تولید صدای اضافی

این مورد می‌تواند به دلیل خرابی مگنترون که تولیدکننده امواج حرارتی است، اتفاق بیفتد. ایراد داشتن فن موتور نیز باعث تولید صدای اضافی می‌شود. کشف علت این اتفاق، نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد؛ ولی عمومی‌ترین علت آن ایراد داشتن فن است. سرویس و روغن کاری فن موتور مایکروویو این مشکل را حل می‌کند.

تعمیر مایکروفر

انتخاب یک تعمیرکار ماکروفر ماهر بسیار مهم است؛ تعمیرکار باید بتواند باتوجه به نوع و برند دستگاه، مثلا مایکروویو ال جی، سامسونگ، مجیک، دلونگی، دوو، زیمنس و ... مشکلات آن را شناسایی و برطرف کند.
برای تعمیر ماکروفر می‌توانید در بازار آنلاین خدمت از ما ثبت سفارش کنید؛ با این کار در اسرع وقت هزینه تعمیرات ماکروفر را از چند تعمیرکار استعلام بگیرید. امکان مقایسه تعمیرکاران نیز از طریق پروفایل آن‌ها وجود دارد. با خدمت از ما به تعمیرکاران مرتبط با نمایندگی‌های برندهای مختلف ماکروفر دسترسی دارید و با خیال راحت می‌توانید تعمیر ماکروفر را به آن ها بسپارید.

انتهای رپرتاژ آگهی
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت خدمت از ما تعمیر ماکروفر تعمیر ماکروفر خدمت از ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، کریم علی‌نژاد، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهرستان خوی اظهار کرد: شوراها از ارکان مردم سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

وی افزود: مدیریت شهرها و روستاها به عهده شوراهاست که نمایندگان مردم هستند و در خصوص مصالح شهر و روستا تصمیم می‌گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیر و نوسازی منازل روستایی، گفت: در روستاها برای منازلی که نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند از طرف بنیاد مسکن و بانک‌ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است و ما آماده هرگونه همکاری در راستای دریافت این تسهیلات توسط روستاییان عزیز هستیم.

علی‌نژاد نسبت به تصرف منابع طبیعی توسط عده‌ای هشدار داد و خاطرنشان کرد: منابع و مراتع از آن همه مردم هستند و شوراها دقت کنند که این منابع توسط برخی اشخاص مورد تصرف غیرقانونی قرار نگیرند.

کد خبر 748403

دیگر خبرها

  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت