Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:14:22 GMT

سربازان وظیفه آموزش مهارت های زندگی را فرا می گیرند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۱۰۹۲

سربازان وظیفه آموزش مهارت های زندگی را فرا می گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با سردار محمدی فرمانده جدید مرکز آموزش محمد رسول الله (ص) مرزبانی خراسان جنوبی بیان کرد: جایگاه نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی کم نظیر بوده چراکه بر اساس تعهدهای ایمانی و حُسن وفای به عهد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جامعه نظامی و انتظامی در شرایط بحرانی اول انقلاب با امام خمینی (ره) بیعت کرده و در بیش از چهل سال همواره هر روز مستحکم‌تر از دیروز خودشان را نشان دادند، افزود: ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مرزبانی همواره در راستای صیانت و حفاظت از منافع عمومی از کشور فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت وجود مراکز آموزشی، اظهار کرد: مراکز آموزش نظامی به جز نقش بسیار حساسی که در جایگاه خدمت به نظام، کشور و اسلام دارند، برای برنامه ریزی فعالیت‌های سربازان از جایگاه بالایی برخوردار است.

آیت الله عبادی ادامه داد: در این مراکز تنها یادگیری مطرح نیست بلکه سربازان وظیفه علاوه بر آموزش‌های نظامی، بدنی، اطلاعاتی و شرعی، یادگیری همراه با اجرا و عمل است.

وی با بیان اینکه هیچ آموزشگاهی نمی‌تواند به سرعت آموزشگاه‌های نظامی و انتظامی فرد را بسازد، گفت: در این آموزشگاه‌ها از یک فرد بی سواد، یک نظامی با دانش، تکنیک لازم و آشنا به مسائل نظامی، اطلاعاتی و امنیتی ساخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آموزش جوانان در مراکز آموزش نظامی را خدمت بسیار بزرگی دانست و گفت: در این مراکز سربازان به جز آموزش‌های نظامی، مهارت‌های زندگی را هم فرا می‌گیرند که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: افرادی که برای خدمت سربازی می آیند از نظر قوت گیرایی، شرایط عاطفی و پذیرش موضوعات در بهترین شرایط زمانی قرار دارند بنابراین اگر فرماندهان نظامی واقعاً همه شرایط را در آموزش‌ها به کار ببرند سرباز به او عشق و ارادت پیدا می‌کند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه این آموزش‌های نظامی و انتظامی برای جوانان ما سرمایه بزرگی است، فرماندهان باید قدر این فرصت بزرگ برای جوانان را بدانند و در مراکز آموزش، این جوانان را از نظر آموزش، عاطفه، آداب و احکام سرشار کنند.

کد خبر 5297607

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه اردبیل سیستان و بلوچستان شیوع کرونا گرگان کرمانشاه دولت سیزدهم آتش سوزی واکسیناسیون خراسان رضوی مراکز آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروزآباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان فارس، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار خود (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر نمودند.

سرهنگ جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 6093224

دیگر خبرها

  • سربازان وظیفه، تنها تماشاگران امشب فوتبال ایران
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق