Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از روز دوم شهریورماه در شهر توکیو آغاز و امروز (یکشنبه ۱۴ شهریورماه) با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان رسید. در این دوره از بازی‌ها چهار هزار و ۴۰۰ ورزشکار از ۱۶۲ کشور جهان حضور داشتند. کاروان فرهنگی ورزشی ایران برای حضور در پارالمپیک توکیو ۶۲ ورزشکار را در ۱۰ رشته به سرزمین آفتاب اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ساره جوانمردی یکی از پرافتخارترین زنان پارالمپیکی ایران پرچم‌دار کاروان ایران در مراسم اختتامیه بود. در افتتاحیه این بازی‌ها زهرا نعمتی به همراه نورمحمد آرخی، دو پرچم‌دار کاروان ایران بودند. اصغر عزیزی، زهرا نعمتی و شماری از مسوولان کاروان ایران در مراسم اختتامیه حضور داشتند.

جوانمردی پرچم ایران را در مراسم اختتامیه به جایگاه رساند. رژه مراسم و ترتیب ورود کشورها برحسب حروف الفبای ژاپنی بود. ژاپن با همکاری و حمایت کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک، این دوره از بازی‌ها را باوجود پاندمی کرونا با موفقیت برگزار کرد تا شعار منتخب سازماندهندگان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ که نمادی از «روشنایی در انتهای تونل تاریک» این دوران سخت بود، جامه عمل بپوشد.

در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو چین با کسب ۹۶ مدال طلا، ۶۰ نقره و ۵۱ برنز به‌عنوان قهرمانی رسید و انگلیس با ۴۱ مدال طلا، ۳۸ نقره و ۴۵ برنز در جایگاه دوم قرار گرفت. کاروان اعزامی ایران نیز با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز به‌عنوان سیزدهم رسید که نسبت به دوره گذشته این بازی‌ها رشد دو پله‌ای داشت. ایران در پارالمپیک ریو در جایگاه ۱۵ جدول توزیع مدال‌ها ایستاد.

ایران در این دوره از بازی‌ها توانست به رکورد ۱۲ مدال طلای پارالمپیک سیدنی برسد. همچنین بیشترین مدال  نقره و کمترین مدال  برنز در این دوره کسب شد.

زهرا نعمتی و ساره جوانمردی دختران پرافتخار کاروان ایران توانستند سومین مدال پارالمپیکی خود را ضرب کنند. جوانمردی N, طلا در ریو و یک طلا در توکیو به دست آورد. وی در رشته تیراندازی فعالیت دارد. نعمتی نیز در پارالمپیک‌های لندن، ریو و توکیو به مدال طلای بخش تیر و کمان رسید.

مهدی اولاد دیگر ورزشکار پرافتخار ایران در این دوره از بازی‌ها بود و یک مدال طلا و یک مدال نقره را از آن خود کرد تا مرد اول کاروان ایران لقب گیرد.

جای خالی سیامند رحمان در این دوره از بازی‌ها بیش از دیگر ورزشکاران حس می‌شد. در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک نماینده اردن تنها با ۲۴۱ کیلوگرم به مدال طلا رسید. وی در پایان از سیامند به‌عنوان مرد تکرار نشدنی پارالمپیک یاد کرد. منصور پورمیرزایی در این دسته به مدال نقره رسید.

کسب مدال طلا و رکورد شکنی حامد امیری از دیگر اتفاقات این دوره از بازی‌ها بود؛ وی که در گروه ورزشکاران حمایتی و بدون شانس مدال به توکیو اعزام شده بود توانست در پرتاب نیزه توانست به مدال طلا برسد. وی قبل از مصدومیت در بخش مردان آهنین فعالیت داشت.

هفتمین طلای والیبال نشسته ایران در سرزمین سامورایی‌ها ضرب شد. تیم والیبال نشسته با غلبه بر آلمان، برزیل، چین، بوسنی و روسیه به مدال طلا رسید و تنها یک ست را به حریفان واگذار کرد. در این دوره مرتضی مهرزاد به سوژه رسانه‌ها تبدیل‌شده بود و خبرنگار استرالیایی به وی لقب راجر فدرر والیبال نشسته داد.

جودو ایران با کسب دو مدال طلا در توکیو تاریخ‌ساز شد. وحید نوری و خیرالله زاده این مدال‌ها را ضرب کردند. همچنین اصغر عزیزی و مهدی پوررهنما به نخستین طلاهای ایران در این رشته رسیدند. عزیزی طلا گرفت و پوررهنما با مدال نقره بسنده کرد.

دوچرخه‌سواری، قایقرانی و بسکتبال با ویلچر تنها رشته‌هایی بودند که موفق به کسب مدال در شانزدهمین دوره بازی‌ها نشدند. تیم بسکتبال با ویلچر ایران در بین ۱۰ تیم نهم شد و مهدی محمدی نیز نتوانست عنوان چشمگیری در دوچرخه‌سواری کسب کند.

در قایقرانی ماده کانو نیز شهلا بهروزی راد و اسلام جاهدی توکیو را دست‌خالی ترک کردند.

البته تمام فعالیت کاروان ورزشی ایران به کسب مدال و رقابت منتهی نشد. مزین شدن کاروان به نام سردار دل‌ها فضای معنوی را در کاروان ایجاد کرده بود و مسوولان کمیته ملی پارالمپیک اقدامات زیادی همچون تجلیل از ورزشکاران به خاطر رعایت حجاب، پاسداشت نماز و عرق به پرچم انجام دادند.

همچنین در حاشیه برگزاری بازی‌های پارالمپیک توکیو نمایشگاه فرش دستباف ورزشی ایران در محل سفارت‌خانه با حضور مسوولان ایرانی و ژاپن افتتاح شد. 

هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک سال ۲۰۲۴ در شهر پاریس برگزار خواهد شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پارالمپیک توکیو زهرا نعمتی مرتضی مهرزاد شهلا بهروزی راد کمیته ملی پارالمپیک پارالمپیک توکیو زهرا نعمتی شهلا بهروزی راد کمیته ملی پارالمپیک مرتضی مهرزاد دوره از بازی ها بازی های پارالمپیک مراسم اختتامیه کاروان ایران دوره بازی ها مدال طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جنجال کاروان «چهارمین عروسی» فرمانده طالبان که ایران را تهدید به حمله کرده بود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انتشار تصاویری از کاروان ماشین‌های گران‌قیمت در مراسم عروسی عبدالحمید خراسانی، فرمانده حامی طالبان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شده است.

به گزارش فرارو،  افزون بر کاربران مخالف طالبان، شماری از کاربران حامی طالبان هم به شدت از او و تجمل‌گرایی در این مراسم انتقاد کردند. شماری از آن‌ها با منتشر کردن این ویدیو‌ها به کنایه نوشته‌اند: ما برای همین مبارزه کردیم؟

گفته شده که این چهارمین ازدواج عبدالحمید خراسانی است. او در گفتگو با شماری از رسانه‌ها این خبر را تایید کرده است. این در حالی است که رهبر طالبان چند سال پیش با صدور فرمانی اعضای ارشد و فرماندهان این گروه را ترغیب به کنار گذاشتن رسم تعدد همسران کرده بود.

عبدالحمید خراسانی یک روز پس از مراسم خبرساز و در واکنش به انتقاد‌های تازه به او، ویدیویی منتشر کرد و گفت که تمام این خودرو‌ها که در مراسم عروسی او دیده شده، مال او نیست.

اما در تصاویر دیده می‌شود که شمار زیادی از این خودرو‌ها -هرچند به شکل غیررسمی- پلاک «خراسانی» دارند.

او در پیام ویدیویی منتقدان خود را در حکومت طالبان متعصبین خواند و گفت: دیروز محفل عروسی ما طبق سنت نبوی بود. دوستان و بزرگان و مجاهدین امارت ... آمده بودند. اقارب و دوستان لطف کرده بودند. یک کاروان بزرگ از دوستان به وجود آمد... خراسانی چه کاره است که این قدر لندکروزر داشته باشد و اینقدر افراد مسلح داشته باشد؟ دوستان است، اقارب است و مجاهدین است. جنازه هم اگر باشد پنجاه موتر (ماشین) دوست و اقارب می‌آید.

عبدالحمید خراسانی از فرماندهان خبرساز حامی طالبان است. او سال گذشته در جریان درگیری‌های مرزی میان افغانستان و ایران، ایران را تهدید به حمله کرده بود.

دیگر خبرها

  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • جنجال مراسم «چهارمین عروسی» فرمانده طالبـان | او ایران را به حمله نظامی تهدید کرده! | فیلم
  • (ویدئو) جنجال «چهارمین عروسی» فرمانده طالبان که ایران را تهدید به حمله کرده بود
  • (ویدئو) جنجال کاروان «چهارمین عروسی» فرمانده طالبان که ایران را تهدید به حمله کرده بود
  • برگزاری مسابقات والیبال بانوان فرهنگی در هرمزگان
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • مشکلات جودوکاران پارالمپیکی در حال بررسی است
  • قول کمیته پارالمپیک جهت اعزام والیبال نشسته به تورنمنت خارجی
  • تیم ملی گلبال به فینال پارالمپیک فکر می‌کند
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد