Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلسله نشست‌های علمی زیبایی‌شناسی قیام امام حسین(ع) توسط دانشگاه سوره از 16 تا 31 شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش برنا، سخنرانان این جلسات، اعضای هیأت علمی و اساتیدحوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی هستند. 

نصرت الله تابش روز 16 شهریورماه ساعت 18 با موضوع "واقعه‌ی عاشورا و تراژدی مدرن" به صورت آنللاین سخنرانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"تحلیل ریشه‌شناسانه سنت‌های بومی در نگاره عصر عاشورا" عنوان سخنرانی بعدی است که روز 22 شهریورمه ساعت 18 توسط دکتر مهدی خانکه انجام می‌شود. روز 24 شهریورماه، ساعت 18، دکتر طیبه عزت‌اللهی با موضوع "پوشش و قدسیت  عاشورا" به بیان دیدگاه‌های علمی خود می‌پردازد. "بازتاب مضامین عاشورایی در آثار نگارگری معاصر ایران" موضوع روز 25 شهریورماه است که دکتر خشایار قاضی‌زاده درباره آن ساعت 18 نشست علمی را ادامه می‌دهد. سخنرانی روز 27 شهریورماه توسط دکتر امیررضا نوری پرتو با موضوع "تحلیل محتوایی و ساختاری فیلمنامه‌ روز واقعه از منظر نقش دراماتیک قهرمان غایب و الگو " انجام می‌شود. روز 28 شهریورماه، علاقه‌مندان می‌توانند سخنرانی محمدرضا آزاد با موضوع "بنیاد فرهنگی عاشورایی در نمایش ایرانی" را مشاهده کنند. دکتر محمدحسین ناصربخت روز 29 شهریورماه ساعت 18 به بیان مطالبی درباره "مضامین نو در شبیه خوانی" خواهدپرداخت. در اخرین روز این نشست‌ها، دکتر محمدعلی روزبهانی با این موضوع به بیان مطالب علمی خود خواهدپرداخت: "بررسی تطبیقی نمادهای عاشورایی در نقاشی مکتب سقاخانه و دهه نخست انقلاب اسلامی" 

این نشست‌ها همگی ساعت 18 و از طریق نشانی https://sibad.soore.ac.ir/tragedy قابل مشاهده و پیگیری است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عاشورا نقاشی انقلاب هیأت علمی قیام امام حسین هنری و فرهنگی ساعت 18

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران

کمال  اکبری،دبیر همایش همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین از ارسال ۱۵۳ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و استقبال مراکز علمی از همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین را مثبت ارزیابی کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را تولید ادبیات علمی در بحث رسانه‌های نوین معرفی کرد و با اشاره به تغییرات ساختاری سازمان صدا و سیما در استفاده از فرصت رسانه‌ای فضای مجازی، پژوهش علمی در این زمینه را ضروری دانست.

اولین همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» پس از برگزاری ۱۷ پیش نشست در طول ۶ ماه گذشته، با برگزاری ۱۱ نشست علمی، هشتم خرداد در تهران و نهم خرداد به میزبانی قم به کار خود پایان خواهد داد.

 در مراسم اختتامیه مقاله‌های برتر معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها