Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:14:23 GMT

بودجه فرهنگی کرج درخور این کلانشهر نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۱۹۵۲

بودجه فرهنگی کرج درخور این کلانشهر نیست

 حجت الاسلام علیرضا سعیدی عصر یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر کرج اظهارداشت: از کرج به عنوان شهر آسیب دیده در حوزه فرهنگ یاد می شود و بارها شاهد اتفاقات نامبارکی در این شهر بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد:مسائله فرهنگ بارها مورد تاکید  مقام معظم رهبری بوده و فرموده اند فرهنگ مانند هوا و اکسیژن است .

سعیدی اظهارداشت: انتظار می رود که در شورای ششم اسلامی شهر کرج این مسائله به جد مورد پیگیری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: متاسفانه امروز هنرمندان به لحاظ اقتصادی به قدری آسیب دیده اند که به جای تولید آثار فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری برای کسب درآمد به مشاغلی ماننده مسافر کشی روی آورده اند که مایه شرمسازی برای ما است که امروز نمی توانیم هنرمندان را آنچنان حمایت کنیم که آثار فاخر و اثر گذاری برای جامعه داشته باشد.

سعیدی بااشاره به اینکه  شهر کرج فاقد فضای مناسب برای ارائه آثار فاخر هنرمندان است، اظهارداشت: حتی یک گالری و یک سالن استاندارد در این کلانشهر نداریم.

این عضو شورا گفت: اکنون یکی از دغدغه های هنرمندان  وضعیت تئاتر شهر است که بسیاری از هنرمندان را دچار آسیب کرده است .

وی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج خواست تا در متمم بودجه مشکلات هنرمندان دیده شود و اصلاحیه ای در بودجه فرهنگی شهربرای این قشر  صورت بگیرد.

سعیدی با بیان اینکه کلانشهر کرج بودجه چهار هزارو ۴۰۰ میلیاردی دارد، گفت:  بودجه فرهنگ این کلانشهر  ۷۰میلیارد تومان دیده شده که رقم بسیار کمی است و می بایست در شورای ششم شهر کرج این رقم با اهتمام فرهنگی که آمده اصلاح شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج یکی از مشکلات جدی درحوزه فرهنگ را  نبود نیروهای متخصص در این حوزه دانست و گفت: براساس بررسی هایی که صورت گرفته نیازمند اندیشمندانی در این حوزه هستیم تابتوان سیاست گذاری فرهنگی را به نحوی مناسب با فضای موجود شهری رقم زد .

سعیدی تاکید کرد: این سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها به کمک اندیشمندان صورت می پذیرد .

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی کلانشهر کرج امروز به لحاظ بودجه و اقتصاد ورشکسته اند و شیوع کرونا سبب شده حتی نتوانند اجاره بهای فضا را تامین کنند .

سعیدی دربخش دیگری از سخنانش بااشاره به اینکه  اصحاب رسانه و خبرنگاران از حداقل حقوق خود که بیمه باشد برخوردارنیستند، افزود: شهردار کرج در متمم بودجه فرهنگی  را لحاظ کندموضوع  ساماندهی مراکز فرهنگی را در دستور کار قرار دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج گفت: امروز موسسات فرهنگی کرج با چالش  کمبود فضا مواجه هستند در حالی که  فرهنگسراهای شهرداری کرج ازنبود برنامه رنج می برند.

وی با اشاره به اینکه مراکزی در شهرکرج وجود دارد، گفت: در صورتی که شهرداری کمک کند و هم افزایی بین دستگاه های مختلف انجام شود اتفاقات خوبی رقم می خورد.

وی گفت: می بایست از مراکزی مانند مساجد هیات های مذهبی و موسسات خصوصی برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده شود.

سعیدی تاکید کرد: متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم یک برنامه مدون و جامع در حوزه مناطق داشته باشیم .

وی اظهارداشت: منطقه محروم  اسلام آباد کرج  از حداقل امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار نیست حتی در این منطقه ۱۰۰ متر بوستان وجود ندارد که تعدادی افراد بزرگسال بر روی نیمکت استراحت کنند.

وی گفت: محرومیت زدایی از اقداماتی است که شهردارکرج می بایست در اولویت کاری خود قرار دهند چرا که این موضوع بارها در شورای ششم شهر کرج  تذکر داده شده و اکنون فرصت مناسبی برای توزیع امکانات و خدمات برای مناطق محروم است.

سعیدی تاکید کرد: مناطق برخوردار کلانشهر کرج اجازه بدهند قدری مناطق محروم تنفسی در این دوره داشته باشند.

امیدواریم اعضای شورای اسلامی شهر کرج برای رفع مشکلات مناطق محروم برنامه مدونی را دردستورکار قراردهند، همانطور که طرح تفصیلی در حوزه شهرسازی داریم در این بخش نیز  بر اساس برنامه ریزی اقدامات موثری صورت بگیرد.

برچسب‌ها لایحه بودجه شورای شهر شهرداری کرج سینما استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لایحه بودجه شورای شهر شهرداری کرج لایحه بودجه شورای شهر شهرداری کرج سینما استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • وقوع ۵۲۲ فقره تصادف خسارتی در مشهد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود