Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمار ایزدیار عصر یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج، اظهارداشت: بر این اساس گزارشی تا سال ۹۹  منتشر شد که  چهار هزار و ۸۲۳ فقره چک، به مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان وصول نشده بود.

وی بیان داشت: تاریخ سررسید برخی از این چک ها به سال ۷۳ برمی گردد و مبالغ بیشتر چک ها مربوط به عوارض صدور پروانه و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ و تهاتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر کرج گفت: متاسفانه برخی از مناطق شهرداری برخلاف ماده ۳۲ آیین نامه قانون شهرداری ها نسبت به صدور پایان کار و حتی مبحث حساب جهت نقل و انتقال اقدام کردند.

ایزدیار با بیان اینکه این امر باعث تضییع حقوق شهرداری و بیت المال شده است، خاطرنشان کرد: از مجموعه مدیریت شهرداری می خواهیم تعداد چک هایی که تا به امروز افزایش داشته و اکنون به  بیش از پنج هزار فقره چک رسیده  در شرایطی که در مضیقه مالی هستیم تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها در این باره مطالبه گری کردند، گفت: مبلغ چک های یاد شده باید به حساب بانک های عامل برای دریافت اوراق قطار شهری و موضوعات دیگر واریز شود.

رییس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: یکی از اقداماتی  که در اسرع وقت  مدیریت شهری می بایست انجام دهد، وصول چک هایی است که بخش عمده ای از آن در شهرداری مرکز وجود دارد.

ایزدیار با بیان اینکه شهرداری کرج می بایست  به سمت درآمد پایدار برود، تصریح کرد: سالهاست مجتمع تجاری مهرویلای کرج که مکمل پروژه عمرانی زیرگذر آیت الله هاشمی بوده به صورت نیمه کاره رها شده است.

وی بیان  داشت: با کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان این مجتمع تجاری که بیش از ۶ هزار متر مساحت تجاری دارد، قابلیت بهره برداری بوده و می توان یک درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری ایجاد کند.

وی در خصوص اراضی ۹۰ قطعه در کلاک که مساحتی حدود ۳۱ هزار و ۵۰ متر مربع دارد، خاطرنشان کرد: سال ۷۴ این زمین برای اجرای طرح فضای سبز به از سوی زمین شهری به شهرداری کرج واگذار شد.

عضو شورای شهر کرج گفت: بخشی از قطعات این زمین در محدوده استحفاظی یا حریم و فاقد کاربری مصوب و قسمتی دارای کاربری خدماتی و قسمت دیگر کاربری تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه براساس رای کمیسیون ماده ۱۲ نوعیت این املاک به صورت دایر و باغچه اعلام شده است، اظهار داشت: در آن زمان علیرغم اینکه تمام این قطعات برای شهرداری سند رسمی صادر شده اما این املاک تا کنون در اختیار شهرداری کرج قرار نگرفته است.

ایزدیار بیان داشت: متاسفانه تعدادی از این زمین ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف شده و طی سال های گذشته و تاکنون با استفاده از خلا مدیریتی منسجم اقدام اساسی در جهت دخل و تصرف این زمین ها  صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه افرادی این زمین ها را تصرف کردند و گل فروشی و مصالح فروشی دایر کردند، تصریح کرد: شهرداری در چند نوبت اقدام حقوقی دراین باره انجام داده، اما تا کنون جهت رفع تصرف آن اقدام جدی نشده است.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه این اراضی جزءاموال شهرداری و متعلق به حقوق بیت المال است، گفت: حفظ صیانت از بیت المال وظیفه شرعی و قانونی همه ما است و باید رفع تصرف و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری کرج استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری کرج استان البرز شورای شهر شهرداری کرج استان البرز عضو شورای شهر شهرداری کرج شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد گفت:  هزار و ۶۰۰ متر مربع  زمین در قالب توافق برای اتصال بولوار دکتر حسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (صل الله علیه و آله) در منطقه قاسم آباد تحویل شهرداری شد.

حسین فرهادیان  افزود: بر اساس طرح تفصیلی موجود انتهای بولوار دکتر حسابی باید به بزرگراه پیامبر اعظم (صل الله علیه و آله) متصل شود، اما  با توجه به این که زمین‌های آن محدوده در اختیار اشخاص حقوقی بوده؛ این مهم تاکنون محقق نشده است.

وی گفت: با پیگیری.‌های صورت گرفته شهرداری مشهد و توافقات انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مقرر شد زمین‌های انتهای بولوار دکتر حسابی برای اجرای طرح تفصیلی و بازگشایی این بولوار پرتردد در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد گفت: عملیات اجرایی اتصال بولوار دکتر حسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (صل الله علیه و آله) به همت شهرداری منطقه ۱۰  بزودی آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • احداث نخستین زمین چمن مصنوعی در ایلام
  • پاکبان دزفولی چک یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد