Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهراله رخشانی مهر عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: با توجه به سابقه زیاد آموزش و پرورش در استان تهران، مدارس قدیمی در آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه مشکل عمده مدارس استان تهران فرسودگی است، ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس کشور سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات این سازمان و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از آورده خیرین برای تخریب و مقاوم سازی مدارس تهران اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز و بازسازی مدارس یادآور شد: ۶۰۰ میلیارد تومان با توجه به تخصیص اعتبارات رقم مناسبی است اما این اعداد و ارقام مساله مدارس استان تهران را حل نمی‌کند.

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: تبدیل به احسن کردن املاک مازاد راه‌حل مناسبی برای تخریب و بازسازی مدارس استان تهران است، درحال حاضر مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران به این مساله ورود کرده اند و برخی از املاکی را که سالیان سال بدون استفاده مانده با مجوز قانونی استفاده از ضوابط قانون بودجه تبدیل می کنند و از محل آن برای مدرسه‌سازی اقدام می‌شود.

وی همچنین گفت: براین اساس، مدتی قبل ملکی از آموزش و پرورش به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان فروخته شد و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس تهران این رقم به ساخت پنج مدرسه اختصاص یافت.

رییس سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز و بازسازی مدارس افزود: مدارس بسیاری در زمان‌های گذشته در برخی از مناطق تهران ساخته شده اند که اکنون به دلایل گوناگون مانند کم جمعیت شدن مناطق در کاربری دیگری به غیر از مدرسه از آن ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

رخشانی مهر تصریح کرد: مدارس بدون استفاده که قیمت بالایی هم دارند را باید واگذار کرد و به جای آن مدرسه ساخت. این یک ظرفیت در اختیار آموزش و پرورش است و استفاده از این ظرفیت از نظر قانونی مساله‌ای ندارد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام مسوولان آموزش و پرورش، بیشترین مدارس نیازمند تخریب و مقاوم سازی به استان تهران تعلق دارد، این موضوع با توجه به جمعیت بالای شهر تهران و خطرات احتمالی مانند زلزله و فرونشست خیابان‌های این شهر و استان به یکی از دغدغه‌های جدی والدین و شهروندان تبدیل شده است.

علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران پیشتر با بیان اینکه این استان بیشترین مدارس فرسوده کشور را در خود جای داده است، گفت: بازسازی مدارس فرسوده و ساخت مدارس جدید در استان به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. بازسازی ۲۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس فرسوده تهران بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی یادآور شد: همچنین برای رسیدن این استان به شرایط استاندارد کشوری به ساخت یکهزار مدرسه ۱۵ کلاسه نیاز است که این موضوع هم بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار طلب می‌کند.

برچسب‌ها مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مهراله درخشانی مهر وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور وزارت آموزش و پرورش مدارس استان تهران میلیارد تومان بازسازی مدارس سازمان نوسازی آموزش و پرورش نوسازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان