Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@19:00:55 GMT

مجمع خیرین شهرساز بالی برای شهرداری شیراز

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۲۲۳۲۱

مجمع خیرین شهرساز بالی برای شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صد و یازدهمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با حضور اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین، حاج حسین جوکار بانی خیر و رییس هیات امنا مجتمع فرهنگی و ورزشی چند منظوره ماهان و علی اکبر سلطانی عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در سالن اجتماعات شهرداری شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی اکبر سلطانی عضو شورای شهر‌ شیراز با بیان این که مدت‌هاست فرهنگ در شیراز دچار عقب رفتگی شده است؛ گفت: علیرغم این که شیراز‌ شهر ادب و فرهنگ بوده است؛ آسیب های فرهنگی از دیرباز گستره اش را بیش از پیش در سال های اخیر پهن کرده و این گستره در موضوعات مختلف اتفاق افتاده است‌ و شاید رخوت و عدم توجه به اصلاحات و عدم همبستگی نهادهایی که در عرصه فرهنگی فعال هستند موجب شده تا توان ها به صورت جزیره ای صرف شود و اهداف و انتظاراتی که مد نظر بوده محقق نشود.  

وی از آمادگی مجموعه شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورا در جهت هم افزایی بیشتر با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز خبر داد. 

سلطانی همچنین با اعلام درخواست عضو افتخاری مجمع، نشان عضویت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز را از مدیر عامل مجمع خیرین دریافت کرد.  

سلطانی با یادآوری این که کار خیر تنها کمک مالی نیست، اذعان داشت: گاهی یک ایده خلاق می تواند به راحتی اثرات فرهنگی فراوان و عمده ای داشته باشد. 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز افزود: از ایده های خلاقانه و ابتکار عمل در عرصه فعالیت های فرهنگی حمایت و پشتیبانی‌ می کنیم تا بتوانیم گام به گام در ابعاد مختلف شهرسازی و فرهنگی، شیراز را به جایگاه حقیقی خود که همان شهر ادب و هنر و سومین حرم اهل بیت است؛ نزدیک کنیم تا منزلت و جایگاه خود را در سطح کشور و عرصه بین الملل به‌دست آورد. 

عضو شورای شهر شیراز در ادامه گفت: سازمان فرهنگی شهرداری تمام توان و ظرفیت خود را در اختیار مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و تمام کسانی که به دنبال فعالیت های فرهنگی هستند؛ قرار خواهد داد.

وی بر حضور فعال در جلسات و گفت و شنود تاکید کرد تا از ایجاد فاصله و رخوت در کار جلوگیری شود و اجرای طرح های عظیم و مطلوب به رخداد فرهنگی در شهر و جامعه تبدیل شود.

سلطانی وجود مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز را برای هدایت خیرین اتفاقی بسیار مفید خواند و گفت: در عرصه فرهنگی و عمرانی بویژه در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار یکپارچه سازی لازم را نداریم و باید تلاش کنیم تا با ایجاد تفاهم‌نامه ای، زحمات خیرین و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در مناطق کم برخوردار را به تصویر در آوریم.

وی افزود: ضروریست با استفاده از ظرفیت رسانه ای شهرداری و تعامل با صدا و سیما ضمن معرفی بهتر مجمع خیرین به مردم و‌ شناخت بهتر نیازمندی های مناطق کم برخوردار از حمایت های مردم و خیرین بیشتری بهره مند شویم.

نگاه مجموعه فرهنگی، نگاه خدمت به همه مردم است

علی اکبر سلطانی در ادامه خاطر نشان کرد که نگاه مجموعه فرهنگی در شهر، نگاه خدمت به همه مردم است و نگاه به قشر خاصی نیست.

وی افزود: مسائل فرهنگی، صرفا مسائل مذهبی نیست و شامل مسائل عام جامعه می شود و ضروریست در جای جای ‌محلات ‌شیراز رسوخ کند تا اثرات آن در تمام بدنه جامعه مشاهده شود.

وی با تاکید بر این که خواهان توزیع عادلانه فرهنگ در تمام نقاط شهر است؛ خاطر نشان کرد که با تمام توان در توزیع فرهنگ همگام با مجمع خیرین شهرساز ‌و فرهنگ ساز خواهیم بود تا با ایجاد یک رابطه دوسویه عملیاتی و با برنامه ای منسجم و هماهنگ تمام شهروندان از برکات آن بهره مند گردند.

سید عبدالرضا دستغیب نیز در این نشست، با تاکید بر تلاش مجمع در ارتقای سطح فرهنگی جامعه از حضور عضو شورا در کنار اعضای مجمع خیرین ابراز خشنودی نمود و گفت: ارتباط مجمع خیرین با رییس کمیسیون فرهنگی شورا و کسی که دغدغه فرهنگی دارد و اعلام حضور به عنوان عضو افتخاری مجمع خیرین، نوید خوبی برای مردم شهر شیراز ‌است. 

وی افزود: اگر شورا ‌و شهرداری حمایت همه جانبه داشته باشند خیرین هم با میل بیشتر قدم در عرصه خدمت خواهند گذاشت و مشارکت خیرین در شهر باعث ایجاد تعلق خاطر بیشتر در افراد جامعه می گردد.

وی‌ با بیان این که چشم انداز بسیار زیبایی پیش روست یادآور شد که حضور و حمایت افرادی که دغدغه فرهنگی دارند، مانند نور امیدی در درون ‌اعضای مجمع است. 

 مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال آور المپیکی و پارا المپیکی فارس با همت خیر نیک اندیش حاج حسین جوکار در آینده نزدیک خبر داد. 

بالی برای شهرداری نه باری بر آن

عبد المحمد طاهری نایب رییس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز با بیان این که مجمع در عرصه فرهنگی به سازندگی، چهره فرهنگی داده است؛ گفت: مجمع از ابتدا با هدف بالی برای شهرداری، نه باری بر آن، ایجاد گردیده است.

طاهری خاطرنشان کرد؛ که مجمع آماده همکاری و ارائه بسته های فرهنگی پیشنهادی برای مشارکت فرهنگی و سازندگی با‌ خیرین است.  

حاج حسین جوکار خیر خوشنام شیرازی دیگری است که تاکنون با به بهره برداری رساندن پروژه های متعدد با کاربری متفاوت با مجمع خیرین شهرساز ‌ و فرهنگ‌ ساز همکاری داشته است.

وی در این نشست گزارش مبسوطی از حوزه مالی مجموعه فرهنگی و ورزشی ماهان در سال ۹۹ و سه ماه اول ۱۴۰۰ را عنوان کرد

جوکار همچنین با اشاره به اهداف ساخت پروژه فرهنگی، ورزشی ماهان گفت: این پروژه با هدف ارتقای سطح ورزشی، فرهنگی و کسب درآمد متعادل جهت بالا بردن سطح کیفی و نگهداری مجموعه و پرداخت هزینه های جاری آن ساخته ‌و به بهره برداری رسیده است. 

وی افزود: اهداف ما در زمینه ساخت مجموعه ورزشی ماهان استعدادیابی و کمک به افراد محلات جنوب شهر و بهره گیری از اساتید‌ ورزشی و کمک به ارتقای سطح سلامت جوانان‌ شهرمان است و در سطح فرهنگی نیز با هدف کمک به برگزاری مراسم ملی و مذهبی برای بالا بردن سطح فرهنگی جامعه و کمک به افراد محلات جنوب شیراز، این مجموعه ساخته و به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شهرداری شیراز رئیس کمیسیون فرهنگی علی اکبر سلطانی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی چوبینی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته و روز شیراز بیان کرد: سه شب شعر با حضور شاعران شاخص در روزهای دوازدهم (شب شعر بهارنارنج در سالن همایش‌های شهر)، شانزدهم (شب شعر طنزخند در باغ دلگشا) و نوزدهم اردیبهشت (شب شعر نکوداشت هفته شیراز در روز اختتامیه در باغ جهان‌نما) برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: غبارروبی حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور مدیریت شهری و مسؤولان این مکان مقدس و برگزاری ویژه برنامه هفته نکوداشت شیراز با دعوت از مسؤولان و هنرمندان از رویدادهای روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت است.

چوبینی افزود: در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت مصادف با روز شیراز تعویض قرآن کریم دروازه قرآن بنا به سنت هرساله و نمایش ویدئومپینگ روز شیراز روی برج آزادی تهران نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه عمومی جنگ شادی در باغ عفیف‌آباد با حضور طنزپردازان شاخص در روزهای شانزدهم، هفدهم و هجدهم اردیبهشت، برپایی رویداد پالوده و بستنی شیرازی از روز شانزدهم تا ۲۰ اردیبهشت و رویداد نقاشی خط سعدی از دوازدهم تا سی‌ام اردیبهشت، برگزاری جشنواره شیراز ورزشی برای کودکان طی روزهای شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۶ عصر در پیاده‌راه سلامت استاد شجریان از دیگر رویدادهای هفته شیراز است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این هفته میزبان شهرداران یزد و اصفهان جهت انعقاد تفاهم‌نامه مثلث طلایی گردشگری این سه شهر هستیم و آغاز جانمایی ۱۲۵ استرابورد یا استند تبلیغاتی ایستاده جدید در سطح شهر و اجرای طرح گردشگری باغات شیراز نیز در هفته شیراز صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز افزود: توسعه گردشگری باغات متناسب با شرایط باغات و قوانین حاکم بر باغات در جهت حفظ و احیا و توسعه گردشگری و اقتصاد شهری در شیراز، سناریونویسی موزه شهر تا پایان اردیبهشت، پیگیری تدوین دانش‌نامه شیراز جلد اول حاوی معرفی مشاهیر و بزرگان شیراز که پایان خرداد به تمام می‌رسد از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در هفته پیش رو است.

وی افزود: طراحی و احداث آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت حداقل پنج هزار نفر، انعقاد قرارداد سمفونی شیراز با کارن همایونفر جهت اجرای فاخر اثری برای شیراز، پیگیری تدوین دایره‌المعارف شیراز در هشت جلد که به سه زبان ترجمه خواهد شد نیز دیگر برنامه‌هایی است که توسط سازمان فرهنگی شهرداری برگزار خواهد شد.

چوبینی در پایان گفت: فضاسازی شهری متناسب با هفته شیراز، برپایی جشنواره عکاسی، توزیع عرقیات مخصوص شیراز به ویژه عرق بهار نارنج در غرفه‌های زندیه و باغ عفیف‌آباد، پخش پادکست شیراز در پروازهای فرودگاهی نیز از جمله دیگر برنامه‌های هفته نکوداشت شیراز است.

کد خبر 6091398

دیگر خبرها

  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران