Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس صادقی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین در محل فرمانداری سرپل ذهاب، افزود: تمامی زیرساخت های لازم برای میزبانی زوار در شهرستان فراهم شده و در صورت بازگشایی مرز خسروی به عتبات عالیات امکانات پارک خودروها، اسکان و پذیرایی برای زائرانی که از این شهرستان تردد می کنند، فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در صورت اخذ تصمیم‌ مبنی بر بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران، شهرستان سرپل ذهاب که در این مسیر قرار دارد با احداث زیرساخت های مربوطه آماده خدمات دهی به زوار حضرت اباعبدالحسین(ع) خواهد بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به سرایت ویروس کرونا و هشدارهای ستاد مقابله با کرونا، باید جدی گرفته شود و نباید با سهل انگاری سلامتی مردم به خطر بیفتد.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه سرپل ذهاب نیز در این جلسه از آمادگی برای پذیرایی شایسته و مطلوب از زائران امام حسین (ع) در این شهرستان خبرداد و گفت: تابع تصمیم گیری مقامات ارشد کشورمان در خصوص بازگشایی و تردد زائران از مرز خسروی  در این رابطه هستیم.   

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان مرزی قصرشیرین، ۱۵ شهریور سال ۹۸پس از ۶ سال تعطیلی، برای تردد زائران کشورمان به کربلای معلا و عتبات عالیات بازگشایی شد که  از ابتدای شیوع کرونا رفت و آمد مسافری در این مرز صورت نگرفته است و دولت عراق اجازه تردد زوار و یا اشخاص را از این مرز صادر نکرده است.  

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.     

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.  

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و عملیات ساخت پایانه بین المللی این مرز به عنوان بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه از سال ۷۷ آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها سرپل ذهاب ویروس کرونا ستاد اربعین مرز خسروی زائران اربعین اربعین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب ویروس کرونا ستاد اربعین سرپل ذهاب ویروس کرونا ستاد اربعین مرز خسروی زائران اربعین اربعین مرز خسروی سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۲۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود